Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Cez Kysuce povedie jeden z najdlhších slovenských tunelov

Obyvatelia osady Gavlasov v Krásne nad Kysucou sa čudujú, čo sa to u nich deje. Blízky les sa ozýva výbuchmi, pribudli aj stroje, ktoré sa zavrtávajú hlboko do zeme. Práve cez pohorie Javorníky, ktoré tadiaľto vedie, má viesť jeden z najdlhších tunelov.

Modernizácia železničného koridoru bude podľa slov primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu (na fotografii) pre mesto prínosom.Modernizácia železničného koridoru bude podľa slov primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu (na fotografii) pre mesto prínosom. (Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Modernizácia železničnej trate smerujúca z Krásna nad Kysucou po štátnu hranicu s Českou republikou začína mať konkrétne kontúry. „Po rôznych diskusiách, súhlasoch a nesúhlasoch konečne začala aj praktická príprava na modernizáciu koridoru železničnej trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica Českej republiky. Čo nás veľmi teší,“ povedal primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa. V rámci nej by totiž v Krásne mala pribudnúť aj nová železničná zastávka Krásno-mesto. „Práve toto je jedna z pozitívnych vecí, ktorú nám modernizácia do mesta prinesie. V súčasnosti máme železničnú stanicu vzdialenú od centra mesta niekoľko kilometrov. Tú samozrejme ponecháme ako hlavú s tým, že pribudne ešte jedna zastávka v centre mesta – na druhom brehu rieky Kysuce,“ vysvetlil Grapa. Postavia ju medzi už existujúcou traťou, ktorá ostane ako regionálna a novou rýchlotraťou tak, aby slúžila pre obidve trate. .

SkryťVypnúť reklamu

O zástavke snívali už dlho

Príprava projektovej dokumentácie na spomínaný projekt, ktorý budú financovať Železnice Slovenskej republiky z Kohézneho fondu Európskej únie začala pred viac ako tromi rokmi. V Krásne o železničnej zastávke bližšie k centru „snívali“ už dlhšie. V súčasnosti má modernizácia konkrétnejší rozmer. Okrem zastávky pribudne v Krásne aj tunel, ktorý povedie popod „gavlasovský“ kopec až do Horelice. „Bude to jeden z najdlhších tunelov v Slovenskej republike,“ pokračoval primátor.

V týchto dňoch realizujú prieskumné vrty, aby zaistili pre výstavbu tunela najvhodnejšie podmienky. V blízkosti osady u Gavlasov robia rožňavskí baníci aj prieskumnú štôlňu. Tá je „zavŕtaná“ v kopci už niekoľko desiatok metrov a pokračujú ďalej. Používajú trhavinu a vlastné ruky. „Steny štôlne zaisťujeme drevenými doskami, používame danubit a odstrelenú zeminu vynášame von,“ informoval jeden z baníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Hľadali najvýhodnejšie riešenie

Spomínaný projekt je zaujímavý práve tým, že rieši jeden z najdlhších tunelov. Aj okolo neho sa viedlo niekoľko vášnivých diskusií. „Som nesmierne rád, že sa to vyriešilo nakoniec práve takto. Tunel mal totiž začínať oveľa nižšie. To by však obchádzal novovybudovanú zastávku. Takto je to najvýhodnejšie,“ konštatoval Grapa.

V rámci modernizácie sa nechá aj pôvodná železničná trať, ktorá bude slúžiť ako regionálna. Rýchlotrať povedie do tunela. „Muselo sa hľadať čo najvýhodnejšie riešenie pre všetky dotknuté strany, takže to železnice vyriešili takto,“ informoval primátor. Pre mesto je tento variant výhodný najmä kvôli tomu, že sa u nás výrazne zlepší dopravná dostupnosť, nielen pre Krásňanov, ale aj pre obyvateľov celej Bystrickej doliny, ktorí musia v súčasnosti cestovať za vlakovým spojením až do Čadce. „Celý tento veľký projekt už nie je len teóriou na papieri, už sa dejú konkrétne veci, prípravy,“ dodal Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Zuzana Chalupová z Odboru komunikácie ŽSR na margo prác povedala, že by mali začať v roku 2016 a potrvajú tri roky. Celkové náklady stavby boli stanovené štátnou expertízou a to na 636 364 000 eur bez DPH. „V súčasnosti prebieha pre projekt predmetnej stavby územné konanie. Do konca mesiaca by malo byť vydané územné rozhodnutie,“ dodala Chalupová.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 491
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 924
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 274
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 369
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 356
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 613
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 512
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 70 999
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 522
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 102
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 550
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 504
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 228
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 997
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Marek Timek (dole v čiernom) bojoval telom i dušou.

„Bytča bola výborná, najmä v útoku,“ uznal kvalitu popri premiére v šiestej lige kouč Vadičova.


5 h
A dôvod na radosť je na svete!

Prvé kolo malo jasný vizuál.


8 h
Krásno odštartovalo ročník veľmi pohodlne.

"Toľko šancí na jednu bránu som už veľmi dlho nevidel," zhodnotil miestami naivného súpera veliteľ Krásna Vladimír Kuťka.


9 h
Zvolen už dobre vie, že ho na Kysuciach nečakajú ružové sakury.

"Prvý polčas nemastný - neslaný, ale stratili sme dva body," vravel o remíze Kysuckého Nového Mesta Zátek.


6. aug

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  3. Ľubomír Maretta: Riadenie
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  7. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  8. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 70 999
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 522
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 102
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 550
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 504
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 228
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 997
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu