ČADCA. Ivan Gmuca je žiakom Základnej školy J. A. Komenského v Čadci. Minulý rok si zlomil nohu tak nešťastne, že sa z neho stal dlhochýbajúcim žiakom. V takýchto prípadoch čakajú na týchto študentov komisionálne skúšky. On sa im vďaka ústretovosti školy vyhol. Na školskom vyučovaní sa zúčastňoval aj napriek tomu, že nevytiahol z domu ani päty. „V našej škole sme stáli pred problémom výučby dlhodobo chýbajúcich žiakov po úrazoch, alebo vážnych chorobách. Nakoľko individuálny učebný plán rieši tento problém iba čiastočne a doučovanie vyučujúcimi v domácom prostredí nepokrýva celé učivo, žiakom pri dlhodobej absencii hrozí množstvo komisionálnych skúšok, samostatné doberanie nahromadeného učiva a dobiehanie zameškaného,“ povedal Ivanov triedny učiteľ Vladimír Jurga. Preto sa rozhodli vyskúšať práve počítačovú techniku, ktorá mala žiakovi priblížiť vyučovanie. „Ivanovi sa nenahromadilo veľa učiva. Prostredníctvom monitoru sa zúčastňoval na vyučovaní, odpovedal na otázky,“ pokračoval triedny učiteľ. Vyučovanie cez monitor sa páčilo aj samotnému Ivanovi. „Som veľmi rád, že som dostal takúto možnosť. Nemusel som robiť komisionálne skúšky a nevymeškal som učivo. Bolo to pre mňa isto ťažšie ako pre ostatných, lebo som niekedy nepočul celé učivo, lebo mi vypadával internet, ale inak to bolo super,“ povedal dnes už zdravý Ivan. Tento školský rok už nastúpil riadne do školy. Bez problémov a klasifikovaný aj napriek polročnej absencii.
Keďže je online vyučovanie pre dlhodobo chýbajúcich žiakov v čadčianskej škole len novinkou musia ešte vychytať všetky jeho „muchy“. Narážali predovšetkým na technické problémy, tie sa však podľa slov učiteľa dajú postupne prekonať.
„Žiaci prostredníctvom techniky môže dokonca odpovedať, takže má dostatok známok, aby bol kvalifikovaný. Je nám jasné, že videoúčasť na hodine nenahradí ozajstnú prítomnosť žiaka na vyučovaní, ale môžeme mu takto výrazne pomôcť dobehnúť zameškané, v čom chceme, ak sa opäť takýto prípad naskytne opäť pokračovať,“ dodal Jurga.