Piatok, 24. marec, 2023 | Meniny má Gabriel

V modernizácii trate budú železnice pokračovať až v roku 2016

V roku 2019 chcú Železnice SR dokončiť modernizáciu trate z Krásna nad Kysucou k štátnym hraniciam s Poľskom a Českom. Predpokladajú náklady vo výške 636 364 000 eur. S prácami chcú začať v roku 2016.

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: (AMD))

ČADCA. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca tohto roku. V smere do Čadce a k poľskej i českej hranici mala modernizácia pokračovať v roku 2013, práce však posunú až na rok 2016.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Ukončiť ich chceme v roku 2019. Koncom augusta bolo vydané územné rozhodnutie, momentálne pokračujú práce na ďalšom stupni projektovej dokumentácie,“ informovala Zuzana Chalupová z komunikačného odboru ŽSR.

Tunel chcú financovať aj z fondov EÚ

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie bude aj jednokoľajný, dvojrúrový tunel, ktorý bude stáť približne 285 miliónov eur. Bude najdlhším na Slovensku. „S jeho výstavbou začneme v roku 2016. Financovať ho chceme z fondov EÚ a štátneho rozpočtu,“ dodala Chalupová.

SkryťVypnúť reklamu

Pri modernizácii budú železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, museli preskúmať a následne navrhnúť trasu, ktorá bude spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina -Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Oščadničania nechceli prísť o zastávku

Obyvatelia Oščadnice prejavili zásadný nesúhlas s variantmi, ktoré by zrušili existujúcu zastávku v Oščadnici a regionálnu trať. Naopak, obyvatelia Čadce - Horelice preferovali takzvaný „modrý“ variant. Ten riešil návrh novej zastávky Krásno nad Kysucou - mesto, za ktorou sa trať odkláňa a tunelom dlhým 3810 metrov prekonáva vrch Horelická Kýčera. Plánovali dokonca spísať petíciu. V súčasnosti totiž vedie trať zastavanou časťou, čo im spôsobuje problémy.

SkryťVypnúť reklamu

Oščadničania boli jednoznačne za zachovanie regionálnej trate i zastávky, ktorú využívajú robotníci, študenti, tiež turisti, ktorí majú namierené do strediska cestovného ruchu na Veľkej Rači. Záverečným stanoviskom ministerstvo životného prostredia odporučilo rozpracovať pre ďalšiu projektovú prípravu stavby variant č.3 alebo 4.

Ministerstvo dopravy však určilo, že sa bude uvažovať s variantom č.3. Železničná trať bude viesť v úseku Krásno nad Kysucou - Čadca v novej polohe (tunelom), pričom sa zachová pôvodná trať so zastávkou v Oščadnici. V úseku Čadca - štátna hranica to bude prevažne v pôvodnej trase.

Trať vybudovali pred vyše sto rokmi

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencie schopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu.

Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, tiež 11 mostov a 12 úrovňových priecestí. Zároveň sa vybudoval nový most a protihlukové steny. Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patril medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila 28. augusta 2009.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Chcete bývať za 1,49% ?
  3. Ako sa vás dotknú nasledujúce mesiace? Predpovedajú traja odborníci
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  6. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  7. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  8. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  4. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  5. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  6. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  7. Najväčší súboj obnovených pamiatok prebieha online
  8. KOSIT i v tomto roku podporí upratovanie v Košiciach
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 161
  2. Čím je Azúrové pobrežie tak príťažlivé? Zistíte po pár chvíľach 7 314
  3. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 4 750
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 3 866
  5. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 3 111
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 718
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 530
  8. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 2 141

Blogy SME

  1. Miroslav Ferkl: Hrozby voľby ZLA!
  2. Rudolfa Vallová: Ficove rožky nie sú Sulíkové rožky
  3. Ľubomír Čižmár: Bechterevova choroba: Príznaky, príčiny a liečba
  4. Anna Miľanová: Dav a demokracia...
  5. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste
  6. Jana Ambrošová: Podpísať alebo nepodpísať zmluvu na elektrinu bez ceny? Ostáva už len týždeň.
  7. Daniel Bíro: Známy slovenský fotograf Jozef Sedlák nám porozprával o začiatkoch, jeho tvorbe a ďalších zaujímavostiach
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Hažlín (II)
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 818
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 585
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 3 894
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 468
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 039
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 973
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 896
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 2 753
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako hráč našiel najlepšie podmienky v Považskej Bystrici a bol aj pri historickom postupe. V trénerskej kariére zažil nejedno sklamanie.


23 h

Napadnutého muža previezli záchranári do nemocnice.


23. mar

Jeden z najväčších hitov nahral len z recesie.


7 h

Dopravné značky upozorňujú na možnosť parkovania len rezidentom.


23. mar

Blogy SME

  1. Miroslav Ferkl: Hrozby voľby ZLA!
  2. Rudolfa Vallová: Ficove rožky nie sú Sulíkové rožky
  3. Ľubomír Čižmár: Bechterevova choroba: Príznaky, príčiny a liečba
  4. Anna Miľanová: Dav a demokracia...
  5. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste
  6. Jana Ambrošová: Podpísať alebo nepodpísať zmluvu na elektrinu bez ceny? Ostáva už len týždeň.
  7. Daniel Bíro: Známy slovenský fotograf Jozef Sedlák nám porozprával o začiatkoch, jeho tvorbe a ďalších zaujímavostiach
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými Kalváriami - Hažlín (II)
  1. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 8 818
  2. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 585
  3. Matúš Baňas: Reforma vzdelávania na Slovensku - poďme spáliť aj posledné zvyšky toho dobrého, čo v slovenskom školstve ostalo 3 894
  4. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 468
  5. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 3 039
  6. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 2 973
  7. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 896
  8. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 2 753
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu