Pondelok, 19. október, 2020 | Meniny má KristiánKrížovkyKrížovky

Ministerstvo aktualizuje termíny výstavby diaľnic

Vláda má v decembri prerokovať Plán aktualizácie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, na ktorom v súčasnosti pracuje ministerstvo dopravy. Až po jeho odsúhlasení budú presne známe termíny začatia prác na jednotlivých diaľničných úsekoch prechádzajúcich

Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom.Diaľnica a rýchlostná cesta D3 zabezpečí spojenie Slovenska s Poľskom a Českom. (Zdroj: (SH))

kysuckým regiónom.

ČADCA. Podľa ministerstva dopravy je najpotrebnejší pre Kysuce iba 5,8 kilometrový úsek plánovanej diaľnice D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec. Parametre cesty I/11 sú tam najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne vyše 40 percent tvoria nákladné.

V roku 2016 mal byť úsek Čadca – Svrčinovec hotový

S výstavbou diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec sa malo začať v apríli budúceho roka, výstavbu plánovali ukončiť v októbri 2016 pri predpokladaných nákladoch 195 102 603 €.

Skryť Vypnúť reklamu

„Kysucká D3 je dôležitým prvkom diaľničnej infraštruktúry na Slovensku. Preto sme intenzívne začali riešiť najzávažnejšie problémy viacerých úsekov tejto diaľnice smerujúcej zo Žiliny na Poľsko (aj do ČR prostredníctvom rýchlostnej cesty R5, ktorá bude pripojená na D3), najmä zdĺhavé majetko-právne vysporiadanie. V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na úsek Svrčinovec – Skalité, pre nízku intenzitu dopravy zatiaľ v polovičnom profile. Robíme prípravy na to, aby sme v tomto roku mohli rozbehnúť súťaž na úsek Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Čo sa týka zvyšných od Kysuckého Nového Mesta až po Čadcu (vrátane toho po Svrčinovec) projektové práce prebiehajú tak, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť v rokoch 2014 až 2015,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov sú na úseku Svrčinovec – Skalité vysporiadané všetky pozemky, okrem tých vo vlastníctve neznámych vlastníkov, ktoré spravuje Slovenský pozemkový fond. „V súvislosti s úsekom Čadca Bukov – Svrčinovec, tam sa majetko-právne vysporiadanie iba rozbieha, ide o približne 1310 pozemkov. Koľko vlastníkov nebude ochotných podpísať zmluvy, aj to, koľkí sa budú vyvlastňovať, ukáže až blízka budúcnosť,“ povedal hovorca.

Dodal, že presné termíny výstavby budú v Pláne aktualizácie výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorý pripravujú: „Podľa plánu práce vlády na tento rok sa tento materiál má prerokovávať v decembri. Robíme všetko pre to, aby sme dosiahli skorší termín. Keď bude dokument hotový, budeme vedieť odpovedať na všetky otázky ohľadne termínov, odhadovaných nákladov, prioritizácie jednotlivých úsekov a podobne.“

Skryť Vypnúť reklamu

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Medzivládnu dohodu Slovensko neplní

Čo sa týka vyše 12-kilometrového úseku D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, ten by mal umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu. Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko.

Úsek D3 Svrčinovec – Skalité postačuje podľa informácie z ministerstva realizovať v spomínanom polovičnom profile, ktorý nadlho obslúži dopravný dopyt na tomto úseku. A to aj po očakávanom znásobení intenzít potom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje. Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné, kým nedôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čím môže Slovensko pomôcť vo svete? Ukážkovou nemocnicou
  2. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  3. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  5. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  6. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  7. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  8. Záujem o akcie Pilulky prekonal naše očakávania
  9. Prieskum: Prázdnu peňaženku už zažilo sedem z desiatich Slovákov
  10. Stretne sa minister, bankár a analytik. Zhodnú sa na niečom?
  1. Úpravy automobilov pre ZŤP
  2. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  3. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  4. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  5. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  6. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  7. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  8. Tovar vám vynesú na miesto, ktoré ukážete prstom
  9. Slováci sú pri výbere investičných produktov čoraz náročnejší
  10. Humenčanov čakajú extra zľavy
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 27 532
  2. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 23 405
  3. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 177
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 856
  5. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 13 559
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 10 270
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 773
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 114
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 907
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 598
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Niektorí zákazníci si zatiaľ berú zabalené jedlo.

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

Ilustračné foto.

ONLINE DISKUSIA: Môže byť Žilina moderné a životaschopné mesto?

Ako dostať Žilinu na mapu moderných miest? Má krajské mesto priestor na rozširovanie? Aj tieto témy odznejú v LIVE diskusii už v stredu o 9. hodine na FB Žilina na Facebooku.

Sídlo vzpieračského klubu v Krásne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najviac nakazených pribudlo v Košiciach a v okrese Čadca

Nedeľňajší rekord sa vyšplhal na číslo 860.

V Nitre pribudli hospitalizovaní aj mŕtvi. Ohniská na Borovej stráži polícia

Viac ako dve tretiny reprofilizovaných lôžok pre COVID pacientov sú obsadené. Vytvoria ďalšie.

Nedeľný rekord. V Trenčianskom kraji pribudlo 104 pozitívne testovaných

Laboratóriá na Slovensku otestovali 5 025 vzoriek, celkový počet pozitívnych bol 860.

KORONAVÍRUS: Žilina hlási menej nakazených, Čadca medzi najhoršími

V nemocniciach je hospitalizovaných 638 pacientov.

Už ste čítali?