Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

V nedeľu otvoria cyklotrasu na bývalej železničke

Na Kysuciach v nedeľu otvoria cyklotrasu. „Tento projekt je naplnením dlhodobej túžby nielen priaznivcov cyklistiky z Kysúc, ale aj zo širokého okolia,“ povedal dnes pre agentúru SITA primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

Podľa neho v 70. rokoch, keď bola zrušená železnička spájajúca Krásno s Vychylovkou a oravskými obcami, odkiaľ vozili do krasňanského závodu Drevina drevnú hmotu, zavládol v tomto regióne smútok a nostalgia za úzkorozchodnou železničkou a parnými lokomotívami. „Železničku sa nepodarilo zachrániť ani rôznym združeniam, ktoré chceli túto trať ponechať ako turistickú atrakciu. Až združenie obcí a mesta Krásna nad Kysucou, ktoré sa spojili v mikroregióne Bystrická dolina začalo uvažovať o využití pozemkov, po ktorých viedla železnička na vybudovanie cyklotrasy,“ povedal Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa starostu Starej Bystrice Jána Podmanického cyklotrasa bude patriť medzi najkrajšie na severozápadnom Slovensku. „Bystrická dolina okrem slovenského orloja tak ponúkne ďalšiu atrakciu, ktorá bude slúžiť turistom z celého Slovenska i zo zahraničia,“ povedal pre agentúru SITA s tým, že v zime plánujú celú cyklotrasu udržiavať pre bežkárov. „Táto zima bude skúšobná a v budúcnosti chceme zabezpečiť profesionálnu dráhu pre bežkárov,“ povedal.

Priestor bývalej železničky bol zdevastovaný, zarastený hustými náletovými krovinami a stromami, zaplavený riekou Bystrica, poznačený zosuvmi svahov. Vďaka európskym fondom - Operačnému programu cezhraničná spolupráca Slovenská republika - Poľská republika sa podarilo zrekonštruovať železničku na cyklotrasu. „Výnimočnosť cyklotrasy je v tom, že je to prvý projekt využitia zrušenej železničnej trate na cyklotrasu, ktoré preferovalo i ministerstvo dopravy a plánovali začať s takýmito projektmi v novom plánovacom období. Kysučania predbehli zámery ministerstva dopravy a tento projekt uskutočnili už v tomto plánovacom období,“ povedal Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Cyklotrasa sa začína v Krásne nad Kysucou na námestí s dostatočným množstvom parkovacích miest pri prírodovedeckom múzeu, kde si návštevníci môžu pozrieť flóru a faunu Kysúc, ale aj repliku mamutej samice v životnej veľkosti, ktorá je atrakciou najmä pre mladších návštevníkov múzea. Cyklotrasa pokračuje po brehu rieky Kysuca a Bystrica, po kilometri jazdy prechádza popod železobetónový most, ktorý je najstarším železobetónovým mostom na území Slovenska a podľa Grapu pravdepodobne celého bývalého Uhorska. Bol postavený v roku 1891 a slúži doteraz automobilovej doprave. V katastrálnom území Krásna si môžu návštevníci prehliadnuť i vojenské bunkre z druhej svetovej vojny v tesnej blízkosti cyklotrasy. Bunkre slúžili ako súčasť obrannej línie nemeckých vojsk, ktoré bránili oslobodzovacím vojskám pri vstupe na Kysuce a najmä smerom na Ostravu.

SkryťVypnúť reklamu

Na cyklotrase sa nachádza aj Most lásky a priateľstva, na ktorom sa stretávajú mladí zaľúbenci a upevňujú si zámky na znak lásky. Nachádza sa tam približne 200 zámkov. „Zámky si chodia zamykať nielen zaľúbenci, ale aj páriky pred svadbou a niektoré páry si zamykajú zámky v deň svadby,“ povedal Grapa.

Celková dĺžka cyklotrasy na území Slovenska je takmer 30 kilometrov. Začína sa v Krásne nad Kysucou v nadmorskej výške 384 m a končí sa pri múzeu Kysuckej dediny vo Vychylovke v nadmorskej výške 725 m. Celkové prevýšenie je 1,34 %, čo nie je náročné ani pre menej zdatných cyklistov. Z novej cyklotrasy sa dá napojiť na ďalšie, napríklad pri vodnom diele v Novej Bystrici. Podľa Podmanického v Bystrickej doline a jej okolí je takmer sto kilometrov značených cyklotrás.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  2. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  3. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  4. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  5. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  7. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  8. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 479
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 912
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 274
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 364
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 331
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 756
  7. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 499
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 488

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 989
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Marek Timek (dole v čiernom) bojoval telom i dušou.

„Bytča bola výborná, najmä v útoku,“ uznal kvalitu popri premiére v šiestej lige kouč Vadičova.


3 h
A dôvod na radosť je na svete!

Prvé kolo malo jasný vizuál.


6 h
Krásno odštartovalo ročník veľmi pohodlne.

"Toľko šancí na jednu bránu som už veľmi dlho nevidel," zhodnotil miestami naivného súpera veliteľ Krásna Vladimír Kuťka.


7 h
Zvolen už dobre vie, že ho na Kysuciach nečakajú ružové sakury.

"Prvý polčas nemastný - neslaný, ale stratili sme dva body," vravel o remíze Kysuckého Nového Mesta Zátek.


6. aug

Blogy SME

  1. Jaroslav Polaček: Cesty a chodníky rekonštruujeme s jasným cieľom – máme plán pre budúcnosť dopravy v Košiciach
  2. Ľubomír Maretta: Riadenie
  3. Věra Tepličková: Chcete osviežiť váš imunitný systém? Prihláste sa na 4. dávku
  4. Viera Spišáková: Trapas technický
  5. Ľudmila Rábelyová : Prečo tá nenávisť?
  6. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  7. Dominika Kislíková: Gazdoráň - nová turistická trasa v NP Poloniny
  8. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 67 471
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 25 473
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 055
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 6 454
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 134
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 501
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 222
  8. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 3 989
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu