Obce Bystrickej doliny namiesto železničky spája cyklotrasa

Cyklotrasa, s ktorej výstavbou začali v Mikroregióne Bystrická dolina minulý rok, je slávnostne otvorená. Udialo sa tak v nedeľu 28. októbra za účasti premiéra Slovenskej republiky Róberta Fica, poslanca národnej rady SR a župana ŽSK Juraja Blanára, posla

Cyklotrasa spája Mikroregión Bystrická dolina.Cyklotrasa spája Mikroregión Bystrická dolina. (Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

nca národnej rady SR Jána Podmanického, primátora Krásna Jozefa Grapu a starostov ostatných dotknutých obcí.

Mikroregión Bystrická dolina spája nová cyklotrasa. Slávnostne ju otvorili v nedeľu 28. októbra. Napriek mrazivému počasiu sa pri tejto príležitosti stretli v Novej Bystrici i v Krásne nad Kysucou stovky obyvateľov, aby spolu s predsedom Slovenskej republiky Róbertom Ficom, poslancom národnej rady a županom Žilinského samosprávneho kraja Jurajom Blanárom, poslancom národnej rady a starostom Starej Bystrice Jánom Podmanickým, primátorom Krásna Jozefom Grapom a ostatnými starostami z obcí z Bystrickej doliny oslávili nové prepojenie spomínaného mikroregiónu. Primátor Krásna Jozef Grapa na margo cyklotrasy uviedol, že keď bola v 70. rokoch zrušená železnička spájajúca Krásno z Vychylovkou a oravskými obcami, odkiaľ vozili do krásňanského závodu Drevina drevnú hmotu, zavládol v tomto regióne smútok a nostalgia. „Železničku sa nepodarilo zachrániť ani rôznym združeniam, ktoré chceli túto trať ponechať ako turistickú atrakciu. Až združenie obcí a mesta Krásna nad Kysucou, ktoré sa spojili v Mikroregióne Bystrická dolina, začalo uvažovať o využití pozemkov, po ktorých viedla železnička, na vybudovanie cyklotrasy,“ povedal Grapa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa slov starostu Starej Bystrice Jána Podmanického bude cyklotrasa patriť medzi najkrajšie na severozápadnom Slovensku. „Bystrická dolina má zasa niečo navyše, čo môže ponúknuť. Okrem prvého slovenského orloja je to práve cyklotrasa, ktorá prechádza okolo mnohých zaujímavostí. Či už je to najväčší slovenský železobetónový most, ktorý sa ponad ňu vypína, vojnové bunkre, Mosta lásky a priateľstva, cez kameňolom v Klubine... Mohol by som takto menovať ešte ďalej,“ povedal Podmanický. Význam cyklotrasy ocenil aj župan Juraj Blanár, ktorý vyzdvihol jej prínos najmä v oblasti cestovného ruchu. Sám cyklotrasu na bicykli nedávno prešiel a odporúča, aby tak spravili všetci, čo tak ešte neurobili. „Táto cyklotrasa prechádza naozaj krásnym prostredím. Som veľmi rád, že sa nám podaril tento husársky kúsok a toto veľdielo máme práve na území nášho kraja. Cyklotrasu sme mohli postaviť vďaka cezhraničnej spolupráci Poľsko-Slovensko. A nám sa podarilo v rámci tejto spolupráce to, že väčšia časť peňazí, ktoré sme získali z Európskej únie bola prefinancovaná práve na našej strane. Hodnota celého projektu je približne 3, 8 miliónov eur, a na slovenskej strane sme prefinancovali takmer 3,3 miliónov eur,“ vysvetlil Blanár. Spomínaný projekt sa pozdával aj predsedovi vlády Róbertovi Ficovi, ktorý prisľúbil, že hneď ako to bude možné, na cyklotrasu príde. Keďže sa blíži zimné obdobie, možno aj na bežkách. Trasu plánujú totiž udržiavať v zime aj pre bežkárov. „Táto zima bude skúšobná a v budúcnosti už chceme zabezpečiť pre bežkárov profesionálnu dráhu,“ konštatoval Podmanický.

SkryťVypnúť reklamu

Celková dĺžka cyklotrasy je takmer 30 kilometrov. Začína sa v Krásne nad Kysucou v nadmorskej výške 384 m a končí pri múzeu Kysuckej dediny vo Vychylovke v nadmorskej výške 725 m. Celkové prevýšenie je 1,34%, čo nie je náročné ani pre menej zdatných cyklistov. Z Krásna nad Kysucou prechádza obcami Zborov nad Bystricou, Klubinou, Starou Bystricou, Novou Bystricou a Radôstkou.

Projekt Zlepšenie dopravnej dostupnosti na poľsko-slovenskom pohraničí realizoval Mikroregión Bystrická dolina s cezhraničnými partnermi Gmina Rajcza a Gmina Milówka. Projekt je spolufinancovaný Európskou úniou z prostriedkov Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Programu cezhraničnej spolupráce Poľsko – Slovenská republika 2007 – 2013. Jeho cieľom je zvýšiť záujem o aktívny oddych, zatraktívniť región Bystrickej dolina, pospájať jednotlivé obce, zvýšiť bezpečnosť dopravy, dostupnosť a podporiť tak aj ich rozvoj.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  2. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  2. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  3. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  4. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  7. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  8. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 16 721
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 546
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 039
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 218
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 938
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 150
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 370
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 1 350
  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Akcia Bardejov: Prečo začali operatívne preverovanie Žilinku? (+audioverzia)
  2. Ján Serbák: Slovensko v slepej uličke: od Mečiara k Ficovi
  3. Monika Kusendová: Jesenický maratón 2025 – „Severní vítr je krutý, počítej trailový běžec s tím…”
  4. Fabian Gres: Hudobná cesta po Ukrajine
  5. Irena Šimuneková: Belianska jaskyňa
  6. Branislav Hláčik: Komando Tiger - Kapitola 7
  7. Monika Albertiová: Šéf tajných nechce byť tajný. Pozrite sa, ja som štát. A môžem všetko!
  8. Zdenek Ručka: Ako zdravotne postihnutého klienta Domova sociálnych služieb pripraviť o finančné prostriedky. Časť 35. „Užitoční idioti II.“
  1. Michal Porubän: Otvorený list vedeniu Slovenskej akadémie vied 25 342
  2. Ivan Mlynár: Zábava Roberta Fica s riskovaním našich životov neberie konca. 13 400
  3. Radoslav Záhumenský: Skrytý hrad na Slovensku, ktorý väčšina ľudí nikdy nenavštívi 12 124
  4. Dušan Koniar: Puč na Slovensku 10 665
  5. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok. 8 782
  6. Ján Valchár: Zaujímavé fakty okolo ruskej ropy. 8 283
  7. Ján Bilohuščin: "Svetu vládnu starí kreténi" 6 836
  8. Blanka Ulaherová: Návrat po 46 rokoch 6 369
  1. Marian Nanias: Jachtavý brat Lacko.
  2. Radko Mačuha: "Maskovacie prvky" auta šéfa SIS
  3. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee II. - jedno z možných objasnení
  4. Věra Tepličková: Pali a jeho Bumblebee
  5. Jiří Ščobák: Ako prísť o peniaze ľahko a rýchlo
  6. Radko Mačuha: Ďalšia Britská stopa vedie do SNP.
  7. Věra Tepličková: O sviniach, potkanoch a sokoloch
  8. Post Bellum SK: Známi aj menej známi hrdinovia SNP
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu