Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Nedokončené mosty v Skalitom podľa ministerstva ladom ležať nebudú

V súvislosti s nehodou pri obci Kurimany, kde sa zrútil betónový most, sa hovorilo o možnom posunutí termínov výstavby diaľničných úsekov. Ministerstvo dopravy tvrdí, že kysucká D3 je dôležitým prvkom diaľničnej infraštruktúry na Slovensku a je jednou z p

Mosty v Skalitom stoja, no neslúžia svojmu účelu.Mosty v Skalitom stoja, no neslúžia svojmu účelu. (Zdroj: (AR))

riorít tejto vlády.

ČADCA. Nedávna tragická nehoda pri obci Kurimany vyvolala okrem emócií aj otázniky nad dodržaním termínov dostavby diaľnic na Slovensku. Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa povedal, že robia všetko pre to, aby nemala dosah na rozbeh výstavby nových úsekov, či pokračovanie tých, na ktorých sa už stavia.

Ide vraj o prioritu vlády

„Kysucká D3 je dôležitým prvkom diaľničnej infraštruktúry na Slovensku a je aj jednou z dôležitých priorít tejto vlády. Preto intenzívne riešime najzávažnejšie problémy úsekov diaľnice smerujúcej zo Žiliny na Poľsko (aj do ČR - prostredníctvom rýchlostnej cesty R5, ktorá bude pripojená na D3), najmä zdĺhavé majetko-právne vysporiadanie.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti prebieha verejné obstarávanie na 12 kilometrov dlhý úsek Svrčinovec – Skalité (nateraz postačujúci v polovičnom profile) a robíme všetko pre to, aby sa odovzdal do prevádzky v roku 2015,“ povedal. Polovičný profil má nadlho obslúžiť dopravný dopyt a to aj po očakávanom znásobení intenzít po tom, čo sa motoristom ponúkne kvalitné priame prepojenie slovenskej a poľskej diaľničnej siete.

Zaujímalo nás, či sa v Skalitom využije trojkilokmetrový úsek cesty, ktorý začína na štátnej hranici s Poľskom a končí v poli a stoja tam dva nedokončené mosty. S ich výstavbou sa začalo pred dvanástimi rokmi, no momentálne stavba chátra.

Vyše 12-kilometrový úsek D3 Svrčinovec - Skalité s dvomi kratšími tunelmi Svrčinovec a Poľana, by mal podľa ministerstva umožniť priame napojenie od Žiliny na Poľsko aj pre ťažkú nákladnú dopravu. Obe krajiny sa k tomu zaviazali medzivládnou dohodou, ktorú Slovensko neplní, keďže existujúca cesta I/12 prechádzajúca na dlhých úsekoch obcami Čierne a Skalité nie je vhodná pre ťažkú nákladnú dopravu. Aktuálne intenzity dopravy na tomto úseku sú nízke, čo je do značnej miery determinované parametrami jestvujúcej cesty a odkláňaním nákladnej dopravy nad 7,5 tony zo Svrčinovca do ČR, kde je k dispozícii kapacitnejšie napojenie v smere na Poľsko. Časť úsekov rýchlostnej cesty S69 na poľskej strane už v polovičnom profile stojí, časť sa realizuje alebo pripravuje.

Skryť Vypnúť reklamu

Na slovenskej strane je už od roku 1997 rozostavaný spomínaný úsek od Skalitého po štátnu hranicu SR/PR – tri kilometre takmer hotovej diaľnice sú nevyužiteľné. Podľa ministerstva sa využije až vtedy, keď dôjde k realizácii nadväzujúceho úseku Svrčinovec – Skalité. Na tento projekt je od januára 2011 k dispozícii stavebné povolenie. Vzhľadom na náklady výstavby a potreby územia (prepočítanie intenzít dopravných prúdov) sa ho rozhodli realizovať v polovičnom profile.

Situácia vo Svrčinovci je neúnosná

Ako informoval Kóňa, intenzívne pracujú aj na tom, aby mohli v tomto roku rozbehnúť súťaž na úsek Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, ktorý by taktiež mohol byť ukončený do roku 2015. „Na zvyšné úseky od Kysuckého Nového Mesta až po Čadcu (vrátane úseku po Svrčinovec) prebiehajú projektové práce tak, aby sme mohli výstavbu rozbehnúť v rokoch 2014 až 2015,“ dodal.

Skryť Vypnúť reklamu

Svrčinovec celé roky bojuje za výstavbu diaľnice, v októbri 2010 tam dokonca miestni obyvatelia iniciovali protestnú akciu, keď zablokovali na hlavnom cestnom ťahu dopravu.

Najhoršia situácia býva z piatku na sobotu a z nedele na pondelok, keď sa kamióny snažia dobehnúť stratený čas, pretože cez víkend majú zákaz jazdy a musia stáť na odstavných plochách. Po uplynutí tohto času sa ich rúti za sebou aj niekoľko desiatok.

Obyvatelia žijúci v blízkosti cesty hovoria, že sa im v noci a nadránom doslova trasú domy, nehovoriac o hluku a odpadkoch. Kamionisti ich vyhadzujú, keď zastavia pred železničnými závorami a musia dať prednosť vlaku. „Tie závory zlomia za rok aj päťdesiatkrát. Vodiči totiž nečakajú, kým sa po prejdení vlaku vytiahnu do potrebnej polohy. Neuvedomia si výšku kamiónu, vyrazia skôr a závoru zlomia,“ hovoria miestni obyvatelia. Komunikácia I/11 nebola nikdy na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

V časti Čadca Bukov – Svrčinovec sa iba rozbieha majetko-právne vysporiadanie. Tento úsek by sa mal pritom začať budovať už v apríli budúceho roku. Stavba si vyžiada asanácie 32 objektov, z toho ide o 18 rodinných domov. Spomínaný iba 5,8 kilometrový úsek D3 smerujúci z Čadce po Svrčinovec je podľa ministerstva pre Kysuce najpotrebnejší. Parametre cesty I/11 sú vraj v tomto úseku najhoršie, keďže vedie zastavaným územím. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne až vyše 40 percent tvoria nákladné vozidlá.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  2. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  10. Slovaktual umožní všetkým zamestnancom bezplatné testovanie
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 19 673
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 454
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 12 541
  4. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 8 401
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 8 261
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 7 762
  7. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 872
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 785
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 687
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 4 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

FOTO: Kysuce pod bielou pokrývkou

Zo snehu sa tešia najmä deti.

Aj takto to dnes ráno vyzeralo v Makove.

Strieľal góly, bránil aj chytal. Na dosah má výnimočnú métu

Mladý útočník strelil v jednej sezóne až 36 gólov.

Radoslav Buček si ako mládežník zahral aj za Senec.

Svrčinovec ráno opäť upchali kamióny

Po spustení diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa ľudia tešili, že kolónam odzvonilo. Dnešné ráno ich presvedčilo o opaku.

Dnes ráno Svrčinovec opäť upchali kamióny.

Otužovanie ich pohltilo. Svište sa rozrastajú, plánujú založiť klub

Pre netypický wellness si chalani vybrali Povinský potok.

Kysucké svište.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Vráble zintenzívnia boj s pandémiou, majú veľa hospitalizovaných v Nitre

Radnica požiadala dobrovoľných hasičov, aby vydezinfikovali autobusové zastávky.

Polícia sa k sankciám za porušenie lockdownu v Nitre nevyjadruje

Kto nemá potrebné doklady, otočia ho a nevpustia do mesta.

Majiteľ pohrebníctva: Nárast úmrtí je taký veľký, aký si za 20 rokov praxe nepamätám

Ivan Fontáni, majiteľ pohrebných služieb Silencia v Martine potvrdil, že úmrtnosť za november a december vzrástla oproti minulému roku o 70%. Nie všetci sú však „covidoví zosnulí“. Chladiace boxy si musia prenajímať v okolitých obciach.

Už ste čítali?