é životy.
ČADCA. Nemilo prekvapení zostali vodiči osobných áut i autobusov, ktorí sa dnes ráno snažili dostať do Čadce cez horelický most. Podľa vyjadrenia statikov môže ohroziť ľudské životy. Z tohto dôvodu rozhodol krízový štáb o jeho uzatvorení v obidvoch jazdných pruhoch. Netýka sa to len vozidiel, ale aj chodcov.
Musia využívať obchádzkové trasy
Polícia vyzýva vodičov na dôsledné rešpektovanie dopravného značenia a pokynov, tiež trpezlivosť a ohľaduplnosť voči všetkým účastníkom premávky pri prechádzaní obchádzkových trás.
"Všetky vozidlá okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad sú presmerované na nové obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony).
Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad je určená po ceste I/18 Žilina – Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Odklon premávky sa vyznačí dočasným dopravným značením,“ informovala krajská policajná hovorkyňa Jana Balogová.
Pred horelickým mostom sú momentálne zátarasy a vodičov, ktorí sa snažia dostať sa do mesta, usmerňuje polícia. Slovenská správa ciest mala začať v týchto dňoch s generálnou rekonštrukciou tohto mosta vedúceho ponad rieku Kysuca. Ide o súčasť výstavby obchvatu Čadce. „Na vykonanie prác je potrebná uzávierka spomínanej cesty. Na mostnom objekte sa vykonajú opravy na spodnej a vrchnej stavbe. V tomto roku sa v rámci obchvatu urobí preložka cesty I/11, zrekonštruuje sa miestna komunikácia na Žarec a Kysucká cesta, urobí sa dočasné dopravné značenie, zrekonštruuje a rozšíri podchod pre peších, vybuduje oporný múr a verejné osvetlenie. Náklady na jednotlivé stavebné objekty sa stanovia po odsúhlasení rozsahu prác. Predpokladaný termín dokončenia stavby je prvý polrok 2014,“ informoval generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera.
Doprava mala fungovať v jednom pruhu
Cez most, ktorý bol doposiaľ kľúčovou spojnicou medzi sídliskom Žarec a mestskou časťou časti Horelica, prešli denne obidvomi smermi stovky obyvateľov a áut. V rámci prvej etapy sa mal zrekonštruovať jazdný pruh smerom zo Žiliny. Opravy odhadovali približne do septembra. V druhej etape sa mal opraviť jazdný pruh z Čadce smerom na Žilinu, s čím sa malo začať na prelome septembra -októbra. Doprava mala pôvodne fungovať vždy v jednom jazdnom pruhu a mal ju riadiť semafor. Včera však uzatvorili most v obidvoch jazdných pruhoch čo platí pre vodičov i chodcov.
V tomto roku plánuje SSC celkovo preinvestovať na stavbe okolo 10 miliónov eur. Obchvat v dĺžke približne dva kilometre, ktorý má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3, by mal byť hotový v roku 2014. Jeho výstavbu plánovali už pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011.
Súčasťou stavby, ktorú financujú z eurofondov, bude aj preložka cesty I. triedy, spomínaná rekonštrukcia mosta a preložka inžinierskych sietí. V rámci prác na obchvate sa budú asanovať aj štyri domy.