V Čadci na mestskom úrade dnes rokovali o ďalšej komplikácii v súvislosti s dopravou v meste. Dôvodom bolo oznámenie o tom, že "bukovský most", ktorý slúžil ako spojnica mestskej časti Horelica s mestom, je takisto v zlom technickom stave.
ČADCA. V Čadci je čoraz väčší problém s dopravou. Včera večer uzatvorili aj obchádzkový, takzvaný „bukovský most“ na Ulici A. Hlinku. Dôvodom bolo podozrenie, že je takisto v zlom technickom stave a predstavuje riziko. Využívali ho najmä vodiči ako skratku cesty do mesta. Mesto uvažovalo vyriešiť situáciu napríklad sprejazdnením uzatvoreného železničného priecestia na Ulici A. Hlinku. Výsledok dnešného rokovania je taký, že most bude zatiaľ zatvorený len pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony. V najbližších dňoch by mal stav mosta posúdiť statik a na základe jeho verdiktu rozhodnú, ako bude ďalej fungovať. Náklady na posudok by podľa informácie z mesta mala znášať Slovenská správa ciest.
Po tom, ako v stredu večer uzatvorili horelický most, ktorý zatiaľ bez väčších problémov slúžil približne 50 rokov, sa vytvárajú obrovské kolóny. Tie celkom nezvláda riešiť ani horelický tunel, keďže v čase špičky sa vytvárajú kolóny aj pred ním.
Polícia nákladné vozidla presmerovala
Polícia zatiaľ rieši situáciu s kolapsom tak, že všetky vozidlá, okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad, sú presmerované na nové obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony).
Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad je určená po ceste I/18 Žilina - Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Odklon premávky vyznačila dočasným dopravným značením.
Na vodičov čakali pred horelickým mostom zátarasy už v stredu večer. Včera už boli aj na „bukovskom moste“, dnes ich však odstránili a inštalovali značku so zákazom prejazdu vozidiel nad 3,5 tony.
Slovenská správa ciest mala začať v týchto dňoch s generálnou rekonštrukciou horelického mosta vedúceho ponad rieku Kysuca. Ide o súčasť výstavby obchvatu Čadce.
Doprava mala fungovať aspoň v jednom pruhu
Cez horelický most, ktorý bol doposiaľ kľúčovou spojnicou medzi sídliskom Žarec a mestskou časťou časti Horelica, prešli denne obidvomi smermi stovky obyvateľov a áut. V rámci prvej etapy sa mal zrekonštruovať jazdný pruh smerom zo Žiliny. Opravy odhadovali približne do septembra. V druhej etape sa mal opraviť jazdný pruh z Čadce smerom na Žilinu, s čím sa malo začať na prelome septembra - októbra. Doprava mala pôvodne fungovať vždy v jednom jazdnom pruhu a mal ju riadiť semafor. V stredu však uzatvorili most v obidvoch jazdných pruhoch čo platí pre vodičov i chodcov.