Cesta po Hlinkovej by tak mohla slúžiť ako obchádzka uzavretého horelického mosta a predišlo by sa hroziacemu dopravnému kolapsu. V opačnom prípade by pri uzavretí tunela Horelica, či už pre haváriu alebo pravidelnú údržbu, zostala celá mestská časť Horelica odrezaná od sveta. Podľa čadčianskej radnice odstávka tunela môže spôsobiť, že 1 500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1 000 zamestnancov zostane bez cestného spojenia. Jediným spojením by bol len bukovský most, ktorý minulý piatok tiež uzavreli, no na žiadosť krízového štábu v sobotu opäť sprejazdnili aspoň pre autá do 3,5 tony. „Prejazd bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný. Ak vypadne tunel Horelica, napríklad pre prípadné opravy, dnu a von z mestskej časti sa nik nedostane, čo nebude dobré. Musíme mať alternatívu, železnú istotu, že k obyvateľom Horelice sa dostane záchranka, hasiči, polícia. I pre tieto prípady chcem, aby zodpovední umožnili prejazd starým železničným priecestím. A čakám, že sa tak stane čo najskôr,“ povedal primátor Čadce Milan Gura.
O úplnom uzavretí horelického mosta spájajúceho mestskú časť Horelica s centrom Čadce rozhodol krízový štáb Obvodného úradu v Čadci minulú stredu. Statici zhodnotili, že most ponad rieku Kysuca pod sídliskom Žarec je v stave, ktorý môže ohroziť ľudské životy. V piatok rozhodli aj o úplnom uzavretí bukovského mosta, v sobotu však most opäť otvorili, no so zákazom pre vozidlá nad 3,5 tony. Na prejazd bukovským mostom od soboty nepretržite dohliada mestská polícia. Maximálna povolená rýchlosť je tam 20 km/h. Most má technické obmedzenia, jeho stav budú v najbližších dňoch posudzovať odborníci, aby sformulovali presné požiadavky pre zvýšenie jeho nosnosti a možný prejazd pre ťažšie vozidlá.
Uzavretý horelický most na ceste I/11 možno obísť po ceste I/11A cez tunel Horelica a autá do 3,5 tony môžu využívať aj obchádzkovú trasu cez ulicu Andreja Hlinku a osadu Bukov. Mesto však odporúča uzavretý most obchádzať cez tunel Horelica, na Hlinkovej sa totiž vytvárajú kolóny. „Na ulici Andreja Hlinku evidujeme enormný nárast frekvencie dopravy. Vodiči využívajú túto cestu na prechod z mestskej časti Horelica do centra Čadce. Do mesta vchádzajú spoza parkoviska pri hypermarkete. Odporúčame vodičom, aby radšej využívali cestu cez tunel Horelica. Pokiaľ budú využívať skratku po Hlinkovej, riskujú oveľa väčšie časové zdržanie,“ upozorňuje čadčianska radnica. Vozidlá s nebezpečným nákladom musia použiť obchádzkovú trasu po ceste I/18 Žilina- Bytča- horský priechod Makov a následne po ceste II/487 Makov- Čadca. Cez Makov budú musieť uzavretý most obchádzať aj všetky vozidlá nad 3,5 tony a to v prípade výluky tunela.
Pred dvoma týždňami začali horelický most opravovať cestári, niekoľkomesačná rekonštrukcia mala len spomaliť dopravu cez Čadcu usmernením premávky do jedného jazdného pruhu. Rekonštrukcia mosta súvisí s výstavbou tridsať rokov plánovaného malého obchvatu Čadce. Dvojkilometrový mestský obchvat má stáť necelých sedem miliónov eur. Začali ho stavať v lete 2011 a hotový by mal byť najneskôr vo februári 2014. Cez Čadcu prejde denne viac ako 30-tisíc áut, obchvat má mesto odbremeniť, vylúčiť dopravu z centrálnej mestskej zóny a umožniť dobudovanie pešej zóny. V budúcnosti má slúžiť aj ako privádzač k diaľnici D3 smerujúcej do Poľska a Česka.