Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Pri uzavretí tunela by mohli odrezať od sveta takmer 3000 ľudí

Mesto Čadca žiada ministerstvo dopravy a Železnice SR, aby otvorili staré železničné priecestie na ulici Andreja Hlinku.

Cesta po Hlinkovej by tak mohla slúžiť ako obchádzka uzavretého horelického mosta a predišlo by sa hroziacemu dopravnému kolapsu. V opačnom prípade by pri uzavretí tunela Horelica, či už pre haváriu alebo pravidelnú údržbu, zostala celá mestská časť Horelica odrezaná od sveta. Podľa čadčianskej radnice odstávka tunela môže spôsobiť, že 1 500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1 000 zamestnancov zostane bez cestného spojenia. Jediným spojením by bol len bukovský most, ktorý minulý piatok tiež uzavreli, no na žiadosť krízového štábu v sobotu opäť sprejazdnili aspoň pre autá do 3,5 tony. „Prejazd bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný. Ak vypadne tunel Horelica, napríklad pre prípadné opravy, dnu a von z mestskej časti sa nik nedostane, čo nebude dobré. Musíme mať alternatívu, železnú istotu, že k obyvateľom Horelice sa dostane záchranka, hasiči, polícia. I pre tieto prípady chcem, aby zodpovední umožnili prejazd starým železničným priecestím. A čakám, že sa tak stane čo najskôr,“ povedal primátor Čadce Milan Gura.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

O úplnom uzavretí horelického mosta spájajúceho mestskú časť Horelica s centrom Čadce rozhodol krízový štáb Obvodného úradu v Čadci minulú stredu. Statici zhodnotili, že most ponad rieku Kysuca pod sídliskom Žarec je v stave, ktorý môže ohroziť ľudské životy. V piatok rozhodli aj o úplnom uzavretí bukovského mosta, v sobotu však most opäť otvorili, no so zákazom pre vozidlá nad 3,5 tony. Na prejazd bukovským mostom od soboty nepretržite dohliada mestská polícia. Maximálna povolená rýchlosť je tam 20 km/h. Most má technické obmedzenia, jeho stav budú v najbližších dňoch posudzovať odborníci, aby sformulovali presné požiadavky pre zvýšenie jeho nosnosti a možný prejazd pre ťažšie vozidlá.

Uzavretý horelický most na ceste I/11 možno obísť po ceste I/11A cez tunel Horelica a autá do 3,5 tony môžu využívať aj obchádzkovú trasu cez ulicu Andreja Hlinku a osadu Bukov. Mesto však odporúča uzavretý most obchádzať cez tunel Horelica, na Hlinkovej sa totiž vytvárajú kolóny. „Na ulici Andreja Hlinku evidujeme enormný nárast frekvencie dopravy. Vodiči využívajú túto cestu na prechod z mestskej časti Horelica do centra Čadce. Do mesta vchádzajú spoza parkoviska pri hypermarkete. Odporúčame vodičom, aby radšej využívali cestu cez tunel Horelica. Pokiaľ budú využívať skratku po Hlinkovej, riskujú oveľa väčšie časové zdržanie,“ upozorňuje čadčianska radnica. Vozidlá s nebezpečným nákladom musia použiť obchádzkovú trasu po ceste I/18 Žilina- Bytča- horský priechod Makov a následne po ceste II/487 Makov- Čadca. Cez Makov budú musieť uzavretý most obchádzať aj všetky vozidlá nad 3,5 tony a to v prípade výluky tunela.

SkryťVypnúť reklamu

Pred dvoma týždňami začali horelický most opravovať cestári, niekoľkomesačná rekonštrukcia mala len spomaliť dopravu cez Čadcu usmernením premávky do jedného jazdného pruhu. Rekonštrukcia mosta súvisí s výstavbou tridsať rokov plánovaného malého obchvatu Čadce. Dvojkilometrový mestský obchvat má stáť necelých sedem miliónov eur. Začali ho stavať v lete 2011 a hotový by mal byť najneskôr vo februári 2014. Cez Čadcu prejde denne viac ako 30-tisíc áut, obchvat má mesto odbremeniť, vylúčiť dopravu z centrálnej mestskej zóny a umožniť dobudovanie pešej zóny. V budúcnosti má slúžiť aj ako privádzač k diaľnici D3 smerujúcej do Poľska a Česka.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  2. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  3. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  4. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 17 717
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 154
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 895
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 493
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 664
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 019
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 676
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 583

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  2. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  4. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  5. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  6. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  7. Martina Paulenová: Prečo (ne)bijem svoje deti
  8. Martin Šuraba: Bol som pri strednej škole
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 174 444
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 761
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 127
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 842
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 017
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 875
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 398
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 503
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Čakáme Vás v parfumérii MUSCHIO na Lenčovej ulici 8995 v Žiline.


7 h
Žiaci počúvajú zážitky zo života narkomana s neskrývaným záujmom.

Aktivity v rámci Európskeho týždňa boja proti drogám pripravila Mestská polícia Čadca s finančnou podporou Žilinského samosprávneho kraja.


9 h

Obyvatelia Kysuckého Nového Mesta a okolitých obcí už nemusia cestovať za obľúbenými značkami do iných miest.


28. nov
TOP zostava siedmej ligy B mixuje známe tváre s novinkami.

Tri mužstvá nemajú v TOP zostave zastúpenie ani na lavičke náhradníkov.


28. nov

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Blogy SME

  1. Anton Kaiser: Prvá adventná nedeľa
  2. Věra Tepličková: A sme tam, odkiaľ sme vyšli...
  3. Júlia Piraňa Mikolášiková: Takto začala vojna v bezpečnostných zložkách. Kto potreboval zachrániť Seržanta?
  4. Erik Kriššák: Liberálna vôľa nie je nadávka, všakže, fátum?
  5. Helena Michlíková: Apartmány Hvar
  6. Michaela Jónová: Posledné Vianoce
  7. Martina Paulenová: Prečo (ne)bijem svoje deti
  8. Martin Šuraba: Bol som pri strednej škole
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 174 444
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 761
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 127
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 842
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 017
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 875
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 398
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 503
  1. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  2. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu