Vyriešiť dopravnú situáciu v Čadci bude ťažkým orieškom

Odstávka tunela môže znamenať pre obyvateľov sídliska aj pre podnikateľov problém.

Prejazd Bukovským mostom spomaľuje  dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný.Prejazd Bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný. (Zdroj: MARIÁN KRÁĽ)

ČADCA. Mesto Čadca chcelo riešiť chaos v doprave sprístupnením doteraz nefunkčného železničného priecestia na Ulici A. Hlinku. Prípadná odstávka tunela môže spôsobiť, že 1500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1000 zamestnancov môže byť odtrhnutých od sveta. Podľa ŽSR však ide o časovo, finančne aj legislatívne náročný proces, ktorý musí prejsť celý radom pripomienkových konaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S rekonštrukciou horelického mosta sa malo začať v rámci výstavby obchvatu ešte v auguste minulého roka. Nezačalo. Vtedy Slovenská správa ciest (SSC) informovala, že sa tak nestalo preto, že zhotoviteľ nemal pripravenú potrebnú dokumentáciu. Vtedajšia hovorkyňa Iveta Fedorová povedala, že práce na obchvate majú oproti harmonogramu určitý sklz, termín ukončenia stavby sa však nebude posúvať, obchvat dokončia v januári 2014.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukciu mosta potom odložili s tým, že v prácach začnú po skončení zimy. „Zarezávať“ na ňom mali už v polovici marca. Most nesúci na chrbte 50 krížikov však spôsobil v minulých dňoch poriadny kopec problémov. Tie sa vyhrotili po tom, ako statici skonštatovali, že je v havarijnom stave a ohrozuje ľudské životy.

Krízový štáb, ktorý zasadal na Mestskom úrade v Čadci v stredu 20. marca rozhodol uzatvoriť ho pre osobnú, nákladnú dopravu, ale aj chodcov. Mesto minulý týždeň informovalo, že mostný objekt by sa mal zabezpečiť tak, že staviteľ sprejazdní aspoň jeden pruh, ako sa pôvodne plánovalo v rámci rekonštrukcie. Či sa to podarí, sa vraj verejnosť dozvie po 15. máji.

Hovorkyňa SSC Zuzana Hromcová na otázku, ako sa most bude rekonštruovať pri súčasnom havarijnom stave a ako vyriešia dopravu, ktorá mala počas prác fungovať aspoň v jednom smere odpovedala, že v súvislosti s týmto stavom musia overiť dokladovú časť, či je to legislatívne podopreté. „Rokovania ohľadne postupu výstavby stále prebiehajú, nevieme zatiaľ poskytnúť viac informácií, keďže je to v štádiu riešenia. Ani dopravná situácia, ktorá vznikne nie je ešte daná. Harmonogram prác sa bude aktualizovať, obchádzka je stanovená cez bukovský most, rieši sa dopravné značenie,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Cez Bukovský most majú nákladné nad 3,5 tony zákaz

V Čadci je čoraz väčší problém s dopravou. V piatok 22. marca večer uzatvorili aj obchádzkový, takzvaný Bukovský most, na Ulici A. Hlinku. Dôvodom bolo podozrenie, že je takisto v zlom technickom stave a predstavuje riziko. Využívajú ho najmä vodiči ako skratku cesty do mesta. Výsledok o rokovania bol taký, že ho zatiaľ uzatvoria len pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Toto rozhodnutie odobril v minulých dňoch aj privolaný statik.

Pri výpadkoch tunela môže dôjsť k pohrome

Ako informovalo mesto, v prípadoch hustej dopravy v tuneli Horelica či jeho odstávke, môže dôjsť k tomu, že 1500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1000 zamestnancov môže zostať odtrhnutých od sveta. Jedinou a poslednou možnosťou bude v takom prípade práve Bukovský most, ktorého priechod si na poslednom zasadnutí vyžiadal krízový štáb aj keď len pre dopravu do 3,5 tony. Na prejazd vozidiel dohliada mestská polícia. Maximálna povolená rýchlosť je tam 20 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Žiadali sprístupniť železničné priecestie

Primátor Čadce Milan Gura žiadal sprístupniť doteraz nefunkčné železničné priecestie pri Ulici A. Hlinku. Prejazd Bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný.

„Ak vypadne tunel Horelica, napríklad pre prípadné opravy, dnu a von z mestskej časti sa nik nedostane. Musíme mať alternatívu, železnú istotu, že k obyvateľom Horelice sa dostane záchranka, hasiči, polícia,“ povedal. „Vybudovanie železničného priecestia je časovo, finančne, aj legislatívne náročný proces, ktorý musí prejsť celým radom pripomienkových konaní a musí ho schváliť Úrad pre reguláciu železničnej dopravy,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Problémy majú podnikatelia v priemyselnej zóne, ku ktorým sa pri výpadku tunela Horelica autá nad 3,5 tony vôbec nedostanú. „Pre mnohých ide o neprípustný stav, ktorý ohrozuje ich prevádzky. Mesto žiadajú o pomoc. Radnica už začala rokovania s Národnou diaľničnou spoločnosťou o vybudovaní inej obchádzkovej trasy pre nákladnú dopravu. Riešenie je pravdepodobne na dosah. Či sa stane realitou, uvidíme v najbližších dňoch,“ povedal primátor.

Polícia nákladné vozidla presmerovala

Polícia zatiaľ rieši situáciu s kolapsom tak, že všetky vozidlá, okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad, sú presmerované na nové obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony).

Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad je určená po ceste I/18 Žilina - Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Odklon premávky vyznačila dočasným dopravným značením.

Doprava mala fungovať aspoň v jednom pruhu

Cez horelický most, ktorý bol doposiaľ kľúčovou spojnicou medzi sídliskom Žarec a mestskou časťou časti Horelica, prešli denne obidvomi smermi stovky obyvateľov a áut. V rámci prvej etapy sa mal zrekonštruovať jazdný pruh smerom zo Žiliny. Opravy odhadovali približne do septembra. V druhej etape sa mal opraviť jazdný pruh z Čadce smerom na Žilinu, s čím sa malo začať na prelome septembra - októbra. Doprava mala pôvodne fungovať vždy v jednom jazdnom pruhu a mal ju riadiť semafor. V stredu však uzatvorili most v obidvoch jazdných pruhoch čo platí pre vodičov i chodcov.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 765
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 834
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 034
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 682
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 144
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


Tréner Škrobián so svojími zverencami.

Najlepší výkon pre klub vybojoval Jozef Filípek.


Miroslav Škrobian
  1. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  2. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  3. Ján Šeďo: Z pohľadu mysliaceho človeka vládnu šmejdi a vzťahoví analfabeti.
  4. Miroslav Ferkl: Kampaň či agresia
  5. Juraj Kumičák: Kolaborant
  6. Marek Strapko: Pellegrini svojimi pytačkami ohrozuje suverenitu Slovenska
  7. Peter Homola: Nájdený papyrus v slovenčine!
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Sabinov
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 45 810
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 557
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 389
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 10 837
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 386
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 352
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 164
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 430
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu