Vyriešiť dopravnú situáciu v Čadci bude ťažkým orieškom

Odstávka tunela môže znamenať pre obyvateľov sídliska aj pre podnikateľov problém.

Prejazd Bukovským mostom spomaľuje  dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný.Prejazd Bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný. (Zdroj: MARIÁN KRÁĽ)

ČADCA. Mesto Čadca chcelo riešiť chaos v doprave sprístupnením doteraz nefunkčného železničného priecestia na Ulici A. Hlinku. Prípadná odstávka tunela môže spôsobiť, že 1500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1000 zamestnancov môže byť odtrhnutých od sveta. Podľa ŽSR však ide o časovo, finančne aj legislatívne náročný proces, ktorý musí prejsť celý radom pripomienkových konaní.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S rekonštrukciou horelického mosta sa malo začať v rámci výstavby obchvatu ešte v auguste minulého roka. Nezačalo. Vtedy Slovenská správa ciest (SSC) informovala, že sa tak nestalo preto, že zhotoviteľ nemal pripravenú potrebnú dokumentáciu. Vtedajšia hovorkyňa Iveta Fedorová povedala, že práce na obchvate majú oproti harmonogramu určitý sklz, termín ukončenia stavby sa však nebude posúvať, obchvat dokončia v januári 2014.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukciu mosta potom odložili s tým, že v prácach začnú po skončení zimy. „Zarezávať“ na ňom mali už v polovici marca. Most nesúci na chrbte 50 krížikov však spôsobil v minulých dňoch poriadny kopec problémov. Tie sa vyhrotili po tom, ako statici skonštatovali, že je v havarijnom stave a ohrozuje ľudské životy.

Krízový štáb, ktorý zasadal na Mestskom úrade v Čadci v stredu 20. marca rozhodol uzatvoriť ho pre osobnú, nákladnú dopravu, ale aj chodcov. Mesto minulý týždeň informovalo, že mostný objekt by sa mal zabezpečiť tak, že staviteľ sprejazdní aspoň jeden pruh, ako sa pôvodne plánovalo v rámci rekonštrukcie. Či sa to podarí, sa vraj verejnosť dozvie po 15. máji.

Hovorkyňa SSC Zuzana Hromcová na otázku, ako sa most bude rekonštruovať pri súčasnom havarijnom stave a ako vyriešia dopravu, ktorá mala počas prác fungovať aspoň v jednom smere odpovedala, že v súvislosti s týmto stavom musia overiť dokladovú časť, či je to legislatívne podopreté. „Rokovania ohľadne postupu výstavby stále prebiehajú, nevieme zatiaľ poskytnúť viac informácií, keďže je to v štádiu riešenia. Ani dopravná situácia, ktorá vznikne nie je ešte daná. Harmonogram prác sa bude aktualizovať, obchádzka je stanovená cez bukovský most, rieši sa dopravné značenie,“ povedala.

SkryťVypnúť reklamu

Cez Bukovský most majú nákladné nad 3,5 tony zákaz

V Čadci je čoraz väčší problém s dopravou. V piatok 22. marca večer uzatvorili aj obchádzkový, takzvaný Bukovský most, na Ulici A. Hlinku. Dôvodom bolo podozrenie, že je takisto v zlom technickom stave a predstavuje riziko. Využívajú ho najmä vodiči ako skratku cesty do mesta. Výsledok o rokovania bol taký, že ho zatiaľ uzatvoria len pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony. Toto rozhodnutie odobril v minulých dňoch aj privolaný statik.

Pri výpadkoch tunela môže dôjsť k pohrome

Ako informovalo mesto, v prípadoch hustej dopravy v tuneli Horelica či jeho odstávke, môže dôjsť k tomu, že 1500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1000 zamestnancov môže zostať odtrhnutých od sveta. Jedinou a poslednou možnosťou bude v takom prípade práve Bukovský most, ktorého priechod si na poslednom zasadnutí vyžiadal krízový štáb aj keď len pre dopravu do 3,5 tony. Na prejazd vozidiel dohliada mestská polícia. Maximálna povolená rýchlosť je tam 20 km/h.

SkryťVypnúť reklamu

Žiadali sprístupniť železničné priecestie

Primátor Čadce Milan Gura žiadal sprístupniť doteraz nefunkčné železničné priecestie pri Ulici A. Hlinku. Prejazd Bukovským mostom spomaľuje dopravu, nákladné autá v ťažkej váhe majú prejazd zakázaný.

„Ak vypadne tunel Horelica, napríklad pre prípadné opravy, dnu a von z mestskej časti sa nik nedostane. Musíme mať alternatívu, železnú istotu, že k obyvateľom Horelice sa dostane záchranka, hasiči, polícia,“ povedal. „Vybudovanie železničného priecestia je časovo, finančne, aj legislatívne náročný proces, ktorý musí prejsť celým radom pripomienkových konaní a musí ho schváliť Úrad pre reguláciu železničnej dopravy,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.

Problémy majú podnikatelia v priemyselnej zóne, ku ktorým sa pri výpadku tunela Horelica autá nad 3,5 tony vôbec nedostanú. „Pre mnohých ide o neprípustný stav, ktorý ohrozuje ich prevádzky. Mesto žiadajú o pomoc. Radnica už začala rokovania s Národnou diaľničnou spoločnosťou o vybudovaní inej obchádzkovej trasy pre nákladnú dopravu. Riešenie je pravdepodobne na dosah. Či sa stane realitou, uvidíme v najbližších dňoch,“ povedal primátor.

Polícia nákladné vozidla presmerovala

Polícia zatiaľ rieši situáciu s kolapsom tak, že všetky vozidlá, okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad, sú presmerované na nové obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony).

Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad je určená po ceste I/18 Žilina - Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Odklon premávky vyznačila dočasným dopravným značením.

Doprava mala fungovať aspoň v jednom pruhu

Cez horelický most, ktorý bol doposiaľ kľúčovou spojnicou medzi sídliskom Žarec a mestskou časťou časti Horelica, prešli denne obidvomi smermi stovky obyvateľov a áut. V rámci prvej etapy sa mal zrekonštruovať jazdný pruh smerom zo Žiliny. Opravy odhadovali približne do septembra. V druhej etape sa mal opraviť jazdný pruh z Čadce smerom na Žilinu, s čím sa malo začať na prelome septembra - októbra. Doprava mala pôvodne fungovať vždy v jednom jazdnom pruhu a mal ju riadiť semafor. V stredu však uzatvorili most v obidvoch jazdných pruhoch čo platí pre vodičov i chodcov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 861
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 785
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 827
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 399
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 238
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 719
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 279
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 1 925
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 971
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 71 082
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 384
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 30 899
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 053
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 023
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 057
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 569
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Zuzana Pelaez: O šialenej slovenskej Veľkej noci a o tých zahraničných, nepornografických.
  2. Milan Srnka: „Škaredý Ovečkin“, legenda kolaborujúca s vojnovým zločincom
  3. Emil Sútor : Čo je sójový lecitín a prečo ho nájdete v čokoláde?
  4. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  5. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  6. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  7. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  8. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 971
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 71 082
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 384
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 30 899
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 053
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 023
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 057
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 569
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu