Horelický most bude koncom mája fungovať v obidvoch smeroch

Dôvodom dnešnej návštevy ministra dopravy Jána Počiatka v Čadci bolo riešenie kritickej dopravnej situácie v meste. Tá vznikla po tom, ako 20. marca statici rozhodli uzatvoriť pre havarijný stav horelický most. Minister dnes oznámil, že koncom mája bude v

Minister dopravy Ján Počiatek novinárom oznámil, že horelický most by mal byť už koncom mája prejazdný v obidvoch smeroch.Minister dopravy Ján Počiatek novinárom oznámil, že horelický most by mal byť už koncom mája prejazdný v obidvoch smeroch. (Zdroj: IVETA HAŽÍKOVÁ)

provizórnom režime opäť fungovať v obidvoch smeroch.

ČADCA. Minister dopravy Ján Počiatek dnes riešil v Čadci dopravnú situáciu, ktorá sa po tom, ako 20. marca uzatvorili pre havarijný stav horelický most, stala kritickou.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tunel pre údržbu uzatvoria, našli však riešenie

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) sa po zime chystá na pravidelnú údržbu horelického tunela. Aj keď to pôvodne malo byť posledný aprílový víkend, napokon sa tak stane 17. – 19. mája. Minister dnes informoval, že do konca mája chcú most zrekonštruovať tak, aby bol prejazdný v obidvoch smeroch. Urobia na ňom podpornú konštrukciu, ktorou sa havarijný stav vyrieši. Mesto sa obávalo, že prípadná odstávka tunela môže spôsobiť, že 1500 obyvateľov miestneho sídliska, 50 obchodných spoločností a 1000 zamestnancov môže byť odtrhnutých od sveta.

SkryťVypnúť reklamu

Z vozidiel, ktorých prejde cez tunel denne približne 30-tisíc, je zhruba tretina nákladných. V minulosti pri jeho zatvorení či výpadkoch mohli využívať horelický most. Ten je však od 20. marca pre havarijný stav uzatvorený pre osobnú, nákladnú dopravu, ale aj chodcov. Polícia zatiaľ rieši dopravnú situáciu tak, že všetky vozidlá, okrem tých prepravujúcich nebezpečný náklad, sú presmerované na nové obchádzkové trasy po ceste I/11 A (tunel Horelica) a po miestnej komunikácii Andreja Hlinku na časť Bukov (len doprava do 3,5 tony). Obchádzková trasa pre vozidlá prepravujúce nebezpečný náklad je určená po ceste I/18 Žilina - Bytča – Makov a následne po ceste II/487 Makov – Čadca. Odklon premávky vyznačila dočasným dopravným značením.

Spomínanú údržbu tunela bude pravdepodobne NDS vykonávať v nočných hodinách a počas tejto doby budú môcť vodiči využívať v súčasnosti nefunkčné železničné priecestie na Ulici A. Hlinku.

SkryťVypnúť reklamu

Možno znížia profily jazdných pruhov

Generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest Roman Žembera na margo havarijného stavu mosta a jeho plánovanej rekonštrukcie v rámci výstavby obchvatu Čadce povedal, že starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. „Hrozilo, že keď necháme pustenú dopravu na moste, môže dôjsť k poškodeniu mostnej konštrukcie, jej pádu a v súvislosti s tým k úrazom, dokonca smrteľným,“ povedal. Najskôr uvažovali podoprieť konštrukciu s tým, že budú pokračovať v plánovej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. V súvislosti s novým riešením havarijnej situácie a urýchlením prác však dôjde k zmene operačného programu i financovania.

Pre mesto je podľa slov Žemberu však dôležité to, že hneď ako most podoprú, spustia plnohodnotnú dopravu. „Možno trochu znížime profily jazdných pruhov - nebude fungovať po celej šírke - ale určite bude zabezpečený obojstranný prejazd. V najhoršom prípade znížime na moste rýchlosť,“ povedal.

SkryťVypnúť reklamu

Zdôraznil, že tento model sprevádzkovania však bude vyžadovať verejnú súťaž, keďže nebudú môcť využiť pôvodný projekt financovania z prostriedkov EÚ. „Teraz je však najdôležitejšie, aby sme ten most spustili a zabezpečili plynulú dopravu, pretože keby skutočne došlo k havárii v tuneli Horelica, obchádzkové trasy nie sú zabezpečené,“ dodal.

Predseda Žilinského samosprávneho kraja Juraj Blanár zdôraznil, že komplexným riešením je urýchliť výstavbu diaľnice D3, čím sa odbremenia aj Kysuce.

Minister dopravy pokračoval z Čadce do Poľska na stretnutie Višegrádskej štvorky. „Ideme formálne spečatiť spoločný postup pri presadzovaní projektov diaľnice D3 na poľskej a slovenskej strane,“ povedal. Spomenul aj diaľničný úsek Svrčinovec – Skalité, ktorý EK stále nepovažuje za najvhodnejšieho kandidáta na financovanie z európskych fondov. Podľa ministra je však rovnako aj poľská strana presvedčená, že tento úsek má zmysel a zapadá do celkovej koncepcie severno – južneho koridoru. „Nevidím žiadny dôvod na to, aby nebol financovaný alebo spolufinancovaný z europskych fondov,“ dodal.

Autor: Eva Jakubcová

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 587
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 145
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 006
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 159
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 881
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 484
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 298
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 274
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 902
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 014
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 465
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 761
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 644
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 011
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 234
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 482
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kvalita, rozmanitosť a dostupnosť na jednom mieste.


Protipovodňový val umiestnili aj k Bukovskému mostu. V lokalite vlani zatopilo viaceré firmy i drobné prevádzky.

Mesto vlani zasiahla polstoročná povodeň.


a 1 ďalší 3

Vydali výstrahu tretieho stupňa.


TASR
Pohárová súťaž priniesla opäť zaujímavé rozlosovanie.

Do súťaže sa prihlásilo jedenásť kysuckých klubov.


  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 902
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 014
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 465
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 761
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 644
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 011
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 234
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 482
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu