Primátor s vyjadrením ministerstva ohľadom vodnej cesty nesúhlasí

Ministerstvo dopravy vraj problematiku plánovanej Vážskej vodnej cesty rieši. Argumentuje, že ide o niekoľko desaťročí plánovaný projekt, s ktorým súvisia viaceré medzinárodné záväzky Slovenska. Komplexné vyriešenie sa teda nedá očakávať v priebehu niekoľ

S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025.S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

kých týždňov.

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Kysucké Nové Mesto žiada prehodnotiť zámer budovania koridoru prepájajúceho Vážsku s Oderskou vodnou cestou. V stanovisku, ktoré mesto zaslalo ministerstvu dopravy argumentuje, že v prípade výstavby by išlo o krutý zásah do jeho územného plánu. Znamenalo by to aj zbúranie minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl zrekonštruovaných s podporou EÚ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025. Do dnešného dňa však neexistuje žiadny konkrétny projekt na IV. etapu VVC - spojenie Váhu od Žiliny na Odru. Vo všeobecnosti sa počíta len s trasovaním v koryte rieky Kysuca. Jednoducho povedané, v súčasnosti nie je rozpracovaný žiadny konkrétny plán výstavby, ktorý by počítal s búraním akýchkoľvek budov v Kysuckom Novom Meste,“ tvrdí hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo pripravuje stretnutie zainteresovaných

Ako sa ďalej vyjadril ministerstvo komunikuje s vedením Kysuckého Nového Mesta. Vyžiadalo si písomné vyjadrenie mesta, tiež dodatočné podklady od Štátnej plavebnej správy, ktorá sa vyjadrovala k budúcej bytovej zástavbe developerského plánu. „Iniciovali sme rokovanie s ministerstvom životného prostredia, so správcom vodného toku Kysuca – Slovenským vodohospodárskym podnikom. V súčasnosti všetky materiály, dokumentácie a výstupy z rokovaní vyhodnocujeme. Následne dohodneme termín rokovania so všetkými zainteresovanými, s ktorými sa prediskutuje problematika IV. etapy výstavby VVC,“ povedal Kóňa.

Dodal, že informácie o búraní minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl sú nesprávne. Všetky doterajšie oficiálne dokumenty vraj rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN. Proti bytovej výstavbe mimo tejto územnej rezervy ministerstvo dopravy nikdy nenamietalo: „Je samozrejme v našom záujme, ako aj v záujme miestnej samosprávy, aby sa táto agenda vyriešila v prospech obyvateľov regiónu.“

SkryťVypnúť reklamu

Primátor s vyjadrením ministerstva nesúhlasí

Primátor Kysuckého Nového Mesta s vyjadrením ministerstva nesúhlasí. „Tvrdenie, že doterajšie oficiálne dokumenty rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN je síce pravdivé (ÚP mesta počítal s vodnou cestou v koryte rieky), reálny výstup je však iný. Štátna plavebná správa, ako orgán štátu v stavebnom konaní, dal nesúhlasné stanovisko k výstavbe prvých 120 bytov developerského projektu. Napriek tomu, že územie, v ktorom sa mali postaviť, je určené platným územným plánom mesta pre bytovú výstavbu,“ hovorí primátor.

V stanovisku Štátnej plavebnej správy (ŠPS) z 11.júna 2010 k územnému konaniu vo veci výstavby spomínaných bytov sa píše: „Nesúhlasíme s umiestňovaním stavieb do koridoru budúcej Vážskej vodnej cesty. V súlade so záväznou časťou Koncepcie územného rozvoja Slovenska Vážska vodná cesta má byť rešpektovaná v územných plánoch regiónov a obcí. Vláda SR svojím uznesením schválila návrh zámeru vodnej cesty a jej prieplavného prepojenia na rieku Odru. Schválený projekt nepredstavuje detailný technický projekt, ale kladie si za cieľ ustáliť koncepciu výstavby. Presné trasovanie v lokalite Kysucké Nové Mesto bude k dispozícií u investora stavby po schválení konkrétneho variantu, ktorý bude vyhovovať technickým, ekonomickým a environmentálnym požiadavkám.“

SkryťVypnúť reklamu

Developerská spoločnosť sa obrátila na súd

Primátor argumentuje, že obsah záväzného stanoviska je pre správny orgán – stavebný úrad - podľa stavebného zákona záväzný. Ten preto návrh na územné konanie zamietol. V odvolacom konaní krajský stavebný úrad potvrdil rozhodnutie stavebného úradu tiež s odvolaním sa na stanovisko ŠPS. „Na základe uvedených skutočností mesto požiadalo ministerstvo dopravy ako nadriadený orgán ŠPS o potvrdenie alebo zmenu záväzného stanoviska zo dňa 11. júna 2010. Dňa 23.11.2010 sme dostali vyjadrenie ministerstva v ktorom sa píše, že sa plne stotožňuje so stanoviskom ŠPS. Tým sa vyčerpali možnosti riešenia problému v správnom konaní. Developerská spoločnosť sa preto obrátila na súd. Konanie doteraz prebieha,“ hovorí Hartel.

Podľa jeho slov je z uvedeného postupu zrejmé, že nejde o určitú územnú rezervu v koryte rieky, ale o zatiaľ územne nedefinovanú územnú rezervu, ktorú uplatňuje štátny orgán a ktorá je reálnou prekážkou rozvoja mesta. „Tiež je nereálne, aby sa pri naplnení deklarovaného zachovania starého koryta rieky (z dôvodov zachovania biotopov) novovybudovaný plavebný kanál deklarovaných parametrov vybudoval bez zásahu do už jestvujúcej zástavby mesta, vrátane spomínaných škôl, ktorá je v súčasnosti v blízkosti jestvujúceho koryta rieky,“ dodal primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 731
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 733
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 425
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 366
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 376
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 787
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 307
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 2 239
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 905
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 864
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 098
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 642
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 998
  6. Rado Surovka: Raši dostal padáka 20 454
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 980
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 11 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Anton Lisinovič: Recenzia: Setkání se smrtí (kniha)
  2. Martin Eštočák: Zdražie parkovanie v Prešove o 100 %? Návrh, ktorý zatiaľ neprešiel, no občania by mali byť v strehu
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Vladimír Bojničan: Dodatok 2. Ku blogu - Dnes je to už jasné: dogmatické konzervy a klerikáli sa rozhodli rozbiť západnú civilizáciu
  5. Lukáš Čelinák: Regulácia cien potravín: Nástroj k ožobračeniu tých najchudobnejších?
  6. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť...
  7. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak
  8. Samuel Ivančák: Anton "Toník" Jaro: Keď k tomu pristupuješ srdcom, tak to nemôže byť zlé
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 905
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 67 864
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 47 098
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 642
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 998
  6. Rado Surovka: Raši dostal padáka 20 454
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 980
  8. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 11 566
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  6. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu