Utorok, 22. jún, 2021 | Meniny má PaulínaKrížovkyKrížovky

Primátor s vyjadrením ministerstva ohľadom vodnej cesty nesúhlasí

Ministerstvo dopravy vraj problematiku plánovanej Vážskej vodnej cesty rieši. Argumentuje, že ide o niekoľko desaťročí plánovaný projekt, s ktorým súvisia viaceré medzinárodné záväzky Slovenska. Komplexné vyriešenie sa teda nedá očakávať v priebehu niekoľ

S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025.S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025. (Zdroj: ZILINA-GALLERY.SK)

kých týždňov.

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Kysucké Nové Mesto žiada prehodnotiť zámer budovania koridoru prepájajúceho Vážsku s Oderskou vodnou cestou. V stanovisku, ktoré mesto zaslalo ministerstvu dopravy argumentuje, že v prípade výstavby by išlo o krutý zásah do jeho územného plánu. Znamenalo by to aj zbúranie minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl zrekonštruovaných s podporou EÚ.

„S výstavbou IV. etapy Vážskej vodnej cesty (VVC) sa na základe Koncepcie rozvoja vodnej dopravy SR plánuje od roku 2025. Do dnešného dňa však neexistuje žiadny konkrétny projekt na IV. etapu VVC - spojenie Váhu od Žiliny na Odru. Vo všeobecnosti sa počíta len s trasovaním v koryte rieky Kysuca. Jednoducho povedané, v súčasnosti nie je rozpracovaný žiadny konkrétny plán výstavby, ktorý by počítal s búraním akýchkoľvek budov v Kysuckom Novom Meste,“ tvrdí hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Ministerstvo pripravuje stretnutie zainteresovaných

Ako sa ďalej vyjadril ministerstvo komunikuje s vedením Kysuckého Nového Mesta. Vyžiadalo si písomné vyjadrenie mesta, tiež dodatočné podklady od Štátnej plavebnej správy, ktorá sa vyjadrovala k budúcej bytovej zástavbe developerského plánu. „Iniciovali sme rokovanie s ministerstvom životného prostredia, so správcom vodného toku Kysuca – Slovenským vodohospodárskym podnikom. V súčasnosti všetky materiály, dokumentácie a výstupy z rokovaní vyhodnocujeme. Následne dohodneme termín rokovania so všetkými zainteresovanými, s ktorými sa prediskutuje problematika IV. etapy výstavby VVC,“ povedal Kóňa.

Dodal, že informácie o búraní minimálne tretiny jestvujúcej zástavby vrátane dvoch veľkých škôl sú nesprávne. Všetky doterajšie oficiálne dokumenty vraj rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN. Proti bytovej výstavbe mimo tejto územnej rezervy ministerstvo dopravy nikdy nenamietalo: „Je samozrejme v našom záujme, ako aj v záujme miestnej samosprávy, aby sa táto agenda vyriešila v prospech obyvateľov regiónu.“

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor s vyjadrením ministerstva nesúhlasí

Primátor Kysuckého Nového Mesta s vyjadrením ministerstva nesúhlasí. „Tvrdenie, že doterajšie oficiálne dokumenty rátajú len s určitou územnou rezervou v koryte rieky Kysuca podľa záväznej časti ÚPN je síce pravdivé (ÚP mesta počítal s vodnou cestou v koryte rieky), reálny výstup je však iný. Štátna plavebná správa, ako orgán štátu v stavebnom konaní, dal nesúhlasné stanovisko k výstavbe prvých 120 bytov developerského projektu. Napriek tomu, že územie, v ktorom sa mali postaviť, je určené platným územným plánom mesta pre bytovú výstavbu,“ hovorí primátor.

V stanovisku Štátnej plavebnej správy (ŠPS) z 11.júna 2010 k územnému konaniu vo veci výstavby spomínaných bytov sa píše: „Nesúhlasíme s umiestňovaním stavieb do koridoru budúcej Vážskej vodnej cesty. V súlade so záväznou časťou Koncepcie územného rozvoja Slovenska Vážska vodná cesta má byť rešpektovaná v územných plánoch regiónov a obcí. Vláda SR svojím uznesením schválila návrh zámeru vodnej cesty a jej prieplavného prepojenia na rieku Odru. Schválený projekt nepredstavuje detailný technický projekt, ale kladie si za cieľ ustáliť koncepciu výstavby. Presné trasovanie v lokalite Kysucké Nové Mesto bude k dispozícií u investora stavby po schválení konkrétneho variantu, ktorý bude vyhovovať technickým, ekonomickým a environmentálnym požiadavkám.“

Skryť Vypnúť reklamu

Developerská spoločnosť sa obrátila na súd

Primátor argumentuje, že obsah záväzného stanoviska je pre správny orgán – stavebný úrad - podľa stavebného zákona záväzný. Ten preto návrh na územné konanie zamietol. V odvolacom konaní krajský stavebný úrad potvrdil rozhodnutie stavebného úradu tiež s odvolaním sa na stanovisko ŠPS. „Na základe uvedených skutočností mesto požiadalo ministerstvo dopravy ako nadriadený orgán ŠPS o potvrdenie alebo zmenu záväzného stanoviska zo dňa 11. júna 2010. Dňa 23.11.2010 sme dostali vyjadrenie ministerstva v ktorom sa píše, že sa plne stotožňuje so stanoviskom ŠPS. Tým sa vyčerpali možnosti riešenia problému v správnom konaní. Developerská spoločnosť sa preto obrátila na súd. Konanie doteraz prebieha,“ hovorí Hartel.

Podľa jeho slov je z uvedeného postupu zrejmé, že nejde o určitú územnú rezervu v koryte rieky, ale o zatiaľ územne nedefinovanú územnú rezervu, ktorú uplatňuje štátny orgán a ktorá je reálnou prekážkou rozvoja mesta. „Tiež je nereálne, aby sa pri naplnení deklarovaného zachovania starého koryta rieky (z dôvodov zachovania biotopov) novovybudovaný plavebný kanál deklarovaných parametrov vybudoval bez zásahu do už jestvujúcej zástavby mesta, vrátane spomínaných škôl, ktorá je v súčasnosti v blízkosti jestvujúceho koryta rieky,“ dodal primátor.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  2. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  3. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  6. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  7. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Spoločnosť ASBIS uvádza na európske trhy novinku
  2. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  3. V BILLA pokračuje Doba slovenská
  4. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto
  5. Legislative intention - recodification of the corporate law
  6. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  10. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  1. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 043
  2. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 10 726
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 997
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 060
  5. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 6 836
  6. Po Slovensku na motorke 6 801
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 138
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 329
  9. Crème de la crème po slovensky 3 230
  10. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania 2 693
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Renomovaní slovenskí tvorcovia a obľúbení slovenskí a českí herci. Muž so zajačími ušami je prísľubom kvalitného filmového zážitku. Môžete si ho pozrieť už v regionálnej predpremiére.


(pw) 9 h
Zástupcovia obce Oščadnica gratulovali svojmu najstaršiemu občanovi.

Gratulovali mu aj zástupcovia obce.


Obec Oščadnica 16 h

Neskúsení hubári tento druh hríbov nezbierajú.


Peter Malicher 19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Sudkyňa konštatovala, že dlažobné kocky na pešej zóne sú v dosť dezolátnom stave. Pani Beáta, ktorá spadla cestou z divadla, má v ruke voperované klince.


21 h

Policajti vyzývajú ľudí k vyššej opatrnosti.


a 1 ďalší 22 h

Starohaličana zavalila slama. Neprežil.


18. jún

Američania skupujú drevo v celej Európe, výsledkom je cena, ktorá likviduje slovenský drevospracujúci priemysel.


23 h

Už ste čítali?