Nedeľa, 19. november, 2017 | Meniny má Alžbeta
Pridajte si svoje mesto

O osude tunela v Krásne nad Kysucou sa stále nerozhodlo

Železnice SR (ŽSR) stále nerozhodli o výstavbe jedného z najdlhších železničných tunelov, ktorý mal byť súčasťou zmodernizovanej trate vedúcej z Krásna nad Kysucou k hranici s Českou republikou.

Modernizácia trate práce z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR by mala pokračovať v roku 2016.(Zdroj: INFRAM.SK)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Doposiaľ ŽSR stále nerozhodli, či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR bude stavať tunel. Rovnako nie je definitívny ani variant, ktorý by sa mal realizovať. „Momentálne je to v štádiu riešenia a schvaľovania,“ informovala Katarína Martinkovičová z komunikačného odboru ŽSR. Ešte vlani v auguste pritom začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. Vlani v blízkosti osady u Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Pokiaľ ŽSR budú pre nedostatok financií realizovať mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia. ŽSR zabezpečujú spracovanie projektovej dokumentácie a tú schvaľuje ministerstvo dopravy. ŽSR argumentujú, že je teda v jeho kompetencii rozhodnúť o tom, či sa modernizácia trate v uvedenom úseku bude robiť, alebo nie.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca minulého roku. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Chcú použiť peniaze eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. Pri modernizácii plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina -Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Zastávka v meste im vyhovuje

„Modernizácia trate pokračuje prípravnými prácami. Vieme o odsúhlasení výstavby mosta cez rieku Kysuca, jeho umiestnení, tiež o architektonickom riešení budúcej železničnej zastávky v meste. Tá je mimoriadne dôležitá vzhľadom na to, že železničná stanica je pre cestujúcich pomerne vzdialená. Po výstavbe zastávky v meste, ktorá bude blízko sídliska, je predpoklad väčšieho záujmu o prepravu železnicou, lepšia bude dostupnosť obyvateľov i návštevníkov mesta,“ povedal primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

Trať si už svoje odkrútila

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencie schopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu.

Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, 11 mostov a 12 úrovňových priecestí, vybudoval sa nový most a protihlukové steny. Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patril medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila 28. augusta 2009.


  1. Bývalú ekonómku odsúdili, škola od nej zrejme veľa peňazí nedostane 3 047
  2. Kamionista dostal šmyk a potom sa rútil mimo cestu Foto 243
  3. Prežili príjemné popoludnie Foto 107
  4. Motoristom začne slúžiť úsek D3 Žilina Strážov – Žilina, Brodno už čoskoro 98
  5. Bábätká z čadčianskej pôrodnice 25. Foto 73
  6. Majiteľ NIKASPORTU: Väčšia a komfortnejšia predajňa bola nutnosťou 50
  7. Hrali opäť v kŕči! Devils si pripísali dôležité víťazstvo 47
  8. Maľovanie obrazov v priamom prenose 40
  9. Jesenné kúpanie v Oraviciach 37
  10. Karatisti získali na majstrovstvách Slovenska sedem medailí 30

Najčítanejšie správy

Kysuce

Bývalú ekonómku odsúdili, škola od nej zrejme veľa peňazí nedostane

Za obzvlášť závažný zločin sprenevery odsúdili 61-ročnú bývalú účtovníčku Základnej školy Dolinský Potok v Kysuckom Novom Meste na nepodmienečný trest odňatia slobody šesť rokov a osem mesiacov.

Kamionista dostal šmyk a potom sa rútil mimo cestu

Škodu vo výške 19-tisíc eur si vyžiadala dopravná nehoda vo Vysokej nad Kysucou. Havaroval tam kamión.

Prežili príjemné popoludnie

V piatok 27. októbra sa v MŠ Michálkov stretli rodičia a deti pri spoločnej aktivite, zorganizovanej pri príležitosti nadchádzajúceho Dňa materských škôl.

Motoristom začne slúžiť úsek D3 Žilina Strážov – Žilina, Brodno už čoskoro

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) prvú decembrovú sobotu otvorí pre motoristov úsek D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno. Okrem zvýšenej bezpečnosti ušetria motoristi zhruba štyri minúty v porovnaní s jazdou po ceste prvej triedy.

Bábätká z čadčianskej pôrodnice 25.

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v čadčianskej nemocnici a ich fotky sú zverejnené aj v MY Kysuckých novinách.

Blízke regióny

Mazda skončila v priekope, posádka v nemocnici

Rýchla jazda dvoch mladíkov netrvala dlho, skončila dopravnou nehodou.

Vražda na okraji mestečka. Súdny príbeh

Mladík sa k brutálnemu činu priznal, no zvalil vinu aj na kamaráta. Ten tvrdil, že je nevinný.

Na stanici hrá z rozhlasu óda na pálenku alebo erotická pieseň

Pri čakaní na vlak si možno cestujúci na stanici ani neuvedomia, že každé hlásenie predchádza zvučka, ktorá vôbec nie je náhodná.

Deti, ktoré sa nenarodili vlani, sa už nenarodia

Odborníci hľadali odpoveď na otázku, v čom sa ukrýva tajomstvo vysokej pôrodnosti na Orave. Zhodli sa, že za tým bude asi viera v Boha a tradičné hodnoty.

Žilinského lekára a jeho pacientov odsúdili za korupciu

Celkom osem skutkov korupcie priznal 54-ročný chirurg Ján R. zo Žiliny.

Všetky správy

Už opäť Air Kiska

Kiskov portrét zaujíma v obrazárni nepriateľov Fica (Smeru a SNS) stále popredné miesto.

Pracujú a nestíhajú piť. Dedina roka má len jednu krčmu

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená. Nízka nezamestnanosť, vysoká pôrodnosť, kultúra. Šéfuje jej len 33-ročný starosta.

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

Žasneme nad tým, ako sa na Slovensku v radoch stúpencov opozície znížili nároky.

Lesník: Tetrov z lesov nemizne preto, že tam ťažíme

Riaditeľ odštepného závodu Lesov SR v Liptovskom Hrádku JÁN VRBENSKÝ hovorí, že za holé časti národných parkov môžu kalamity, nie lesníci.

Život s Teslou X nie je jednoduchý. Majiteľ chodí do servisu každý mesiac

Fanúšik otvorene porozprával o všetkých problémoch s autom, v servise bol už 25-krát.

Kam vyraziť