Streda, 7. december, 2022 | Meniny má Ambróz

O osude tunela v Krásne nad Kysucou sa stále nerozhodlo

Železnice SR (ŽSR) stále nerozhodli o výstavbe jedného z najdlhších železničných tunelov, ktorý mal byť súčasťou zmodernizovanej trate vedúcej z Krásna nad Kysucou k hranici s Českou republikou.

Modernizácia trate práce z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR by mala pokračovať v roku 2016.Modernizácia trate práce z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR by mala pokračovať v roku 2016. (Zdroj: INFRAM.SK)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Doposiaľ ŽSR stále nerozhodli, či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR bude stavať tunel. Rovnako nie je definitívny ani variant, ktorý by sa mal realizovať. „Momentálne je to v štádiu riešenia a schvaľovania,“ informovala Katarína Martinkovičová z komunikačného odboru ŽSR. Ešte vlani v auguste pritom začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. Vlani v blízkosti osady u Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Pokiaľ ŽSR budú pre nedostatok financií realizovať mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia. ŽSR zabezpečujú spracovanie projektovej dokumentácie a tú schvaľuje ministerstvo dopravy. ŽSR argumentujú, že je teda v jeho kompetencii rozhodnúť o tom, či sa modernizácia trate v uvedenom úseku bude robiť, alebo nie.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca minulého roku. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

SkryťVypnúť reklamu

Chcú použiť peniaze eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. Pri modernizácii plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina -Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu.

Zastávka v meste im vyhovuje

„Modernizácia trate pokračuje prípravnými prácami. Vieme o odsúhlasení výstavby mosta cez rieku Kysuca, jeho umiestnení, tiež o architektonickom riešení budúcej železničnej zastávky v meste. Tá je mimoriadne dôležitá vzhľadom na to, že železničná stanica je pre cestujúcich pomerne vzdialená. Po výstavbe zastávky v meste, ktorá bude blízko sídliska, je predpoklad väčšieho záujmu o prepravu železnicou, lepšia bude dostupnosť obyvateľov i návštevníkov mesta,“ povedal primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa.

SkryťVypnúť reklamu

Trať si už svoje odkrútila

Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencie schopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Modernizácia zahŕňala rekonštrukciu medzistaničných úsekov (traťových koľají, traťového zabezpečovacieho zariadenia, trakčného vedenia, pokládka káblov a pod.), tiež stavebné práce v železničných staniciach Kysucké Nové Mesto a Krásno nad Kysucou a ďalšie na objektoch infraštruktúry menšieho rozsahu.

Okrem toho sa rekonštruovali železničné zastávky v Brodne, Rudine, Ochodnici a Dunajove, 11 mostov a 12 úrovňových priecestí, vybudoval sa nový most a protihlukové steny. Projekt modernizácie trate zo Žiliny do Krásna nad Kysucou patril medzi tzv. veľké projekty s hodnotou nad 50 miliónov eur, ktoré schvaľuje Európska komisia. Tá ho schválila 28. augusta 2009.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  6. Píše analytik Martiška: Čo prinesie rok 2023 v ekonomike?
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s.
  1. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  2. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  3. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  4. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  5. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  7. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  8. Šariš ľuďom pomáha regiónu už takmer 20 rokov
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 690
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 606
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 868
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 979
  5. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 278
  6. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 3 694
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 220
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 094

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  2. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  3. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  4. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  5. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  6. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  7. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  8. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 32 342
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 441
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 7 678
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 328
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 933
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 807
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 241
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 187
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Nových lekárov oslovujú aj na fakultách v Českej republike.

Nemocnica investuje milióny eur aj do modernizácie prístrojového vybavenia.


2 h
Darčeky deťom rozdával Mikuláš na koči ťahanom koňom.

Víkend v Skalitom bol plný spevu, vôní, tradícií aj radosti z príchodu svätého Mikuláša.


6. dec
Vladimír Gajdičiar.

Vladimír Gajdičiar sa úmyselne skrýva.


6. dec
Prípravy na Vianoce sú v plnom prúde

Na Kysuce sa presťahovali ako dospelé. Na vianočný stôl si priniesli kúsok domoviny.


6. dec

Blogy SME

  1. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  2. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  3. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  4. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  5. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  6. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  7. Irena Šimuneková: Fotohrátky 17.
  8. Anton Kaiser: Druhá adventná nedeľa
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 32 342
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 441
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 7 678
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 328
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 933
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 807
  7. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 241
  8. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 187
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu