Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna

Práce na obchvate pokračujú, krátky výpadok nastal pre krach

Práce na výstavbe obchvatu Čadce pokračujú aj po tom, ako materská firma, ktorá stavbu realizuje, v Rakúsku zbankrotovala. O túto zákazku sa v minulosti uchádzalo desať firiem, Alpine má vykonať práce za 6,96 milióna eur bez DPH. Podľa Slovenskej správy c

Obchvat v dĺžke približne dva kilometre, ktorý má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3, má byť hotový v januári 2014.(Zdroj: (SH))

iest by bankrot nemal mať dopad na dodržanie zmluvného termínu dokončenia stavby.

ČADCA. Práce na výstavbe obchvate pokračujú. Koncom júna ich prerušili z dôvodu bankrotu stavebnej spoločnosti Alpine Bau v Rakúsku. Od 9. júla ich opäť obnovili. Stavbu v Čadci má na starosti Alpine Slovakia so sídlom v Bratislave. Zvíťazila vo verejnej súťaži, kde stanovili predpokladanú cenu obchvatu 11,39 milióna eur bez dane. O zákazku sa uchádzalo desať firiem, Alpine mala vykonať práce za 6,96 milióna eur bez DPH. Podľa hovorkyne Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzany Hromcovej termín dokončenia chcú napriek výpadku dodržať. Pracovníci robia na preložke cesty I/11, rekonštrukcii a rozšírení podchodu pre peších, opornom múre. Informovala aj o finančnej hodnote stavebných prác. Predpokladajú, že tá by mala za júl dosiahnuť 250-tisíc eur a za august 400-tisíc eur. Doposiaľ sa na obchvate prestavalo 1 521 019 eur.

Článok pokračuje pod video reklamou

Most na Horelici, ktorý SSC rekonštruovala, naďalej funguje obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton. Dočasne ho uzatvorili 20. marca pre havarijný stav, premávku na ňom obnovili 7. júna v noci. Stalo sa tak o sedem dní neskôr ako pôvodne plánovali. Dôvodom oneskorenia bolo vraj rozmočené podložie, museli preto urobiť nový podklad. Generálny riaditeľ SSC Roman Žembera na margo stavu mosta povedal, že starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali podoprieť konštrukciu s tým, že budú pokračovať v plánovej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. Keďže si však situácia žiadala urýchlené riešenie musí dôjsť k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musí urobiť projektová dokumentácia, aby mohli čerpať peniaze z eurofondov.

Obchvat v dĺžke približne dva kilometre, ktorý má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3, má byť hotový v januári 2014. Jeho výstavbu plánovali už pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011. V rámci prác na obchvate sa budú asanovať štyri domy.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 229
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 413
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 286
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 655
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 676
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 437
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 4 916
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 517
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 863
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 669

Hlavné správy z My Kysuce

DOPRAVA 2018 – kadiaľ vedie cesta do budúcnosti?

Súčasnosť a budúcnosť cestnej infraštruktúry, vízia verejnej osobnej dopravy a smerovanie železničnej i leteckej dopravy, budú hlavným témami najväčšej medzinárodnej konferencie na Slovensku DOPRAVA 2018.

Vodič traktora, ktorý spôsobil tragickú zrážku s vlakom, nafúkal

Tragická nehoda sa stala včera vo večerných hodinách v obci Svrčinovec.

FOTOGALÉRIA: Tatran prehral, no čestný gól mal na dosah

Oščadnica privítala v Slovnaft Cupe na domácej pôde treťoligové Námestovo.

Násilníkovi, ktorý prepadol dôchodcu, hrozí doživotie

Kriminalisti objasnili lúpežné prepadnutie v podchode žilinskej železničnej stanice. Tridsaťdvaročný páchateľ môže stráviť zvyšok života za mrežami.

Bábätká z čadčianskej pôrodnice 42.

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v čadčianskej nemocnici a ich fotky sú zverejnené aj v MY Kysuckých novinách.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Napätá situácia v Nových Zámkoch: Borbély hovorí o ekonomickom hochštaplerizme

Správna rada odvolala štatutára futbalového klubu. Ten všetky obvinenia odmieta.

Slovenský futbalista sníva svoj sen, prestúpil zo šiestej do tretej ligy

Futbalista Tomáš Verbír zmenil počas leta klub.

Majstrovi nevyšiel vstup do sezóny, po vlastnom góle prehral v Senici

V 40. minúte si strelil gól do vlastnej siete Matúš Čonka.

Vybrali SME

Už ste čítali?