Cez mini objazd vraj neprejde kamión ani autobus

V rámci výstavby obchvatu Čadce sa buduje pod sídliskom Žarec kruhový objazd. Viacerí naň neveriacky hľadia. Vodiči tvrdia, že cez tento mini objazd neprejde kamión ani autobus. Slovenská správa ciest argumentuje, že ho budujú v zmysle schváleného projekt

Novobudovaný kruhový objazd pod Žarcom sa vodičom nepozdáva.Novobudovaný kruhový objazd pod Žarcom sa vodičom nepozdáva. (Zdroj: MIROSLAVA MURČOVÁ)

u.

ČADCA. Práce na obchvate Čadce pokračujú. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová potvrdila, že došlo k časovému sklzu v harmonograme prác aj z dôvodu krachu materskej spoločnosti ALPINE so sídlom v Rakúsku. O zákazku sa v minulosti uchádzalo desať firiem, Alpine mala vykonať práce za 6,96 milióna eur bez DPH. Podľa Slovenskej správy ciest by bankrot nemal mať vplyv na dodržanie zmluvného termínu dokončenia stavby. Pracovníci v súčasnosti pracujú na opornom múre, rekonštrukcii cesty, dažďovej kanalizácii, protihlukových stenách, rigoloch a verejnom osvetlení. Dosiaľ sa na obchvate prestavalo 1,9 milióna eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Vodičom sa mini objazd nepozdáva

Mnohí, ktorí si všimli budovanie kruhového objazdu pod sídliskom Žarec, neveriacky krútia hlavou. Aj vodiči tvrdia, že ide o mini objazd, cez ktorý neprejde kamión ani autobus.

„Okružná križovatka sa buduje v zmysle schváleného projektu a stavebného povolenia,“ povedala Hromcová. Most na Horelici, ktorý SSC rekonštruovala, naďalej funguje obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton. Dočasne ho uzatvorili 20. marca pre havarijný stav, premávku na ňom obnovili 7. júna v noci. Stalo sa tak o sedem dní neskôr ako pôvodne plánovali. Dôvodom oneskorenia bolo vraj rozmočené podložie, museli preto urobiť nový podklad. Generálny riaditeľ SSC Roman Žembera na margo stavu mosta povedal, že starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali podoprieť konštrukciu s tým, že budú pokračovať v plánovej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. Keďže si však situácia žiadala urýchlené riešenie, musí dôjsť k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musí urobiť projektová dokumentácia, aby mohli čerpať peniaze z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Nový most na Horelici tak skoro nebude

„Po vykonaní nevyhnutných prieskumov a analýz prebieha podľa našich informácií v súčasnosti verejné obstarávanie projektových prác na rekonštrukciu celého mosta. Nasledovať by mal povoľovací proces a po ňom verejné obstarávanie zhotoviteľa. Časový harmonogram investičnej prípravy a realizácie zatiaľ mestu nepredložili.

Vieme, že most je zabezpečený na obmedzené používanie. Každé tri mesiace sa budú robiť obhliadky s posúdením jeho stavebno-technického stavu až do doby začatia rekonštrukčných prác,“ informoval František Ščury, vedúci oddelenia dopravy, územného plánovania, stavebného poriadku, výstavby, rozvoja mesta a služieb Mestského úradu v Čadci. Tento stav podľa jeho slov nebude trvať len niekoľko týždňov, ale možno niekoľko mesiacov. „Ak sa pridá k príprave aj čas na realizáciu rekonštrukčných prác, jazdenie po novom moste môže byť najskôr až o dva - tri roky,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Obchvat v dĺžke približne dva kilometre, ktorý má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3, má byť hotový v januári 2014. Jeho výstavbu plánovali už pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011. V rámci prác na obchvate sa budú asanovať štyri domy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 102 953
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 700
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 486
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 387
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 677
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 324
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 600
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 522
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu