u.
ČADCA. Práce na obchvate Čadce pokračujú. Hovorkyňa Slovenskej správy ciest (SSC) Zuzana Hromcová potvrdila, že došlo k časovému sklzu v harmonograme prác aj z dôvodu krachu materskej spoločnosti ALPINE so sídlom v Rakúsku. O zákazku sa v minulosti uchádzalo desať firiem, Alpine mala vykonať práce za 6,96 milióna eur bez DPH. Podľa Slovenskej správy ciest by bankrot nemal mať vplyv na dodržanie zmluvného termínu dokončenia stavby. Pracovníci v súčasnosti pracujú na opornom múre, rekonštrukcii cesty, dažďovej kanalizácii, protihlukových stenách, rigoloch a verejnom osvetlení. Dosiaľ sa na obchvate prestavalo 1,9 milióna eur.
Vodičom sa mini objazd nepozdáva
Mnohí, ktorí si všimli budovanie kruhového objazdu pod sídliskom Žarec, neveriacky krútia hlavou. Aj vodiči tvrdia, že ide o mini objazd, cez ktorý neprejde kamión ani autobus.
„Okružná križovatka sa buduje v zmysle schváleného projektu a stavebného povolenia,“ povedala Hromcová. Most na Horelici, ktorý SSC rekonštruovala, naďalej funguje obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton. Dočasne ho uzatvorili 20. marca pre havarijný stav, premávku na ňom obnovili 7. júna v noci. Stalo sa tak o sedem dní neskôr ako pôvodne plánovali. Dôvodom oneskorenia bolo vraj rozmočené podložie, museli preto urobiť nový podklad. Generálny riaditeľ SSC Roman Žembera na margo stavu mosta povedal, že starý betón už dobre nedržal na pilieroch a došlo k takému odpadávaniu, že odkrylo výstuž. Hrozil dokonca pád celej mostnej konštrukcie. Najskôr uvažovali podoprieť konštrukciu s tým, že budú pokračovať v plánovej rekonštrukcii podľa pôvodného projektu. Keďže si však situácia žiadala urýchlené riešenie, musí dôjsť k zmene operačného programu i financovania. Nanovo sa musí urobiť projektová dokumentácia, aby mohli čerpať peniaze z eurofondov.
Nový most na Horelici tak skoro nebude
„Po vykonaní nevyhnutných prieskumov a analýz prebieha podľa našich informácií v súčasnosti verejné obstarávanie projektových prác na rekonštrukciu celého mosta. Nasledovať by mal povoľovací proces a po ňom verejné obstarávanie zhotoviteľa. Časový harmonogram investičnej prípravy a realizácie zatiaľ mestu nepredložili.
Vieme, že most je zabezpečený na obmedzené používanie. Každé tri mesiace sa budú robiť obhliadky s posúdením jeho stavebno-technického stavu až do doby začatia rekonštrukčných prác,“ informoval František Ščury, vedúci oddelenia dopravy, územného plánovania, stavebného poriadku, výstavby, rozvoja mesta a služieb Mestského úradu v Čadci. Tento stav podľa jeho slov nebude trvať len niekoľko týždňov, ale možno niekoľko mesiacov. „Ak sa pridá k príprave aj čas na realizáciu rekonštrukčných prác, jazdenie po novom moste môže byť najskôr až o dva - tri roky,“ dodal.
Obchvat v dĺžke približne dva kilometre, ktorý má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3, má byť hotový v januári 2014. Jeho výstavbu plánovali už pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011. V rámci prác na obchvate sa budú asanovať štyri domy.