Štvrtok, 17. jún, 2021 | Meniny má AdolfKrížovkyKrížovky

Rokovanie neprinieslo odpoveď na to, aký bude osud tunela

V minulých dňoch sa uskutočnilo na ministerstve dopravy rokovanie o modernizácii železničnej trate v úseku Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR. Otázka konečného variantu zostáva naďalej otvorená. Osud tunela je stále nejasný.

Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu.Modernizácia trate priniesla zvýšenie rýchlosti na 140 kilometrov za hodinu. (Zdroj: MARCEL BALTIAR)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Doposiaľ Železnice SR (ŽSR) stále nerozhodli, či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR bude stavať tunel. Rovnako nie je definitívny ani konečný variant, kadiaľ trať povedie. . V minulých dňoch sa uskutočnilo na ministerstve dopravy rokovanie ohľadom pokračovania jej modernizácie. „O konečnom variante zatiaľ nie je rozhodnuté a naďalej sa zvažujú viaceré možnosti,“ informoval hovorca ministerstva Martin Kóňa.

Prípravné práce na tuneli začali už vlani

Ešte vlani v auguste začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Skryť Vypnúť reklamu

Pokiaľ ŽSR budú pre nedostatok financií robiť mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia. ŽSR zabezpečujú spracovanie projektovej dokumentácie a tú schvaľuje ministerstvo dopravy. ŽSR argumentujú, že je teda v jeho kompetencii rozhodnúť o tom, či sa modernizácia trate v uvedenom úseku bude robiť, alebo nie.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca minulého roka. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú použiť peniaze eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. Pri modernizácii plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina -Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košicko-bohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencie schopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  2. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  4. Crème de la crème po slovensky
  5. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  6. Po Slovensku na motorke
  7. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  8. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  9. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  10. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  1. Zázračná škola so zelenou strechou
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Crème de la crème po slovensky
  4. Rady nad zlato: Naučte sa pripraviť dezerty ako z cukrárne
  5. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový?
  6. Blíži sa leto a s ním aj zvýšené utrácanie peňazí našimi deťmi
  7. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  8. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  9. Začíname prikrmovať: Ako vybrať detskú ovocnú výživu?
  10. Arónia: Spoznajte jej zázračné účinky na zdravie, chutné recepty
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 26 156
  2. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 13 328
  3. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 11 649
  4. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 11 412
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 11 284
  6. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 7 366
  7. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 157
  8. Po Slovensku na motorke 5 583
  9. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 110
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 4 737
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Životná púť voňavej hviezdy, kávy Emília, začala v roku 1935 v talianskom prístavnom meste Terst, keď kávičkárski gurmáni v laboratóriách namiešali kávovú zmes z vyše 6 rôznych káv druhu Arabica.


16. jún
Vlk dravý.

Šelma je veľmi inteligentná a človeku sa vždy radšej vyhne.


2 h
Spoločné foto FK Čadca ešte pred začiatkom jesene 2020/2021.

Z dvanástich jesenných zápasov vyhrali Čadčania len dva.


4 h
Ján Mucha v relácii MY športujeme.

Pozrite si exkluzívny rozhovor v relácii MY športujeme.


4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

K príčine smrti sa vyjadria, až keď budú k dispozícii laboratórne výsledky. Predbežne to s očkovaním nesúvislo.


15. jún

Medvede sa v minulosti v našom regióne nevyskytovali.


19 h

Podobné prípady sa stali na viacerých miestach Slovenska.


24 h

Osoba na 15 metrov štvorcových už nie je limitom pre prevádzky v zelených a žltých okresoch.


TASR 14. jún

Už ste čítali?