KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. V roku 1996 prešla štátna správa reorganizáciou, obvodné úrady sa zrušili, ich kompetencie prešli na okresné úrady. Na Kysuciach vtedy opäť vznikli dva okresy – Čadca s 23 obcami a Kysucké Nové Mesto, pod ktoré spadá 14 obcí.
V roku 2004 sa okresné úrady zrušili a nahradili ich „obvodné“. Organizácia štátnej správy sa opäť zmenila zavádzaním reformy ESO. K 1. októbru vzniklo 72 okresných úradov v sídlach kopírujúcich územnosprávne členenie SR. Nový úrad začal fungovať aj v Kysuckom Novom Meste.
„Obyvatelia sa zaujímajú o možnosti, ako ho využiť. Privítali skutočnosť, že netreba cestovať do Žiliny, kde boli doteraz pracoviská špecializovanej miestnej štátnej správy. Ušetria jednak čas, tiež finančné prostriedky na cestovné,“ hovorí prednosta Ľubomír Golis.
Vysvetľuje, že proces uskutočňovania reformy ESO bude trvať dlhšie časové obdobie. Počas neho sa vytvoria podmienky na úplne uspokojenie obyvateľov v procese vybavovania rôznych povolení, potvrdení a iných administratívnych úkonov. Ministerstvo vnútra, ako garant reformy, využije skúsenosti a nové možnosti digitalizácie práce, pretože reforma sa týka aj tej časti práci, s ktorou sa obyvatelia nestretnú, ale je nevyhnutná pri zabezpečení štátnej správy a vybavení ich požiadaviek.
„Okresný úrad v Kysuckom Novom Meste momentálne zabezpečuje štátnu správu v oblasti starostlivosti o životné prostredie, v oblasti katastra a v oblasti krízového riadenia. Od polovice budúceho roku je predpoklad, že bude zabezpečovať aj agendu úradu práce sociálnych vecí a rodiny. Chceme zabezpečovať tiež ostatný výkon štátnej správy, prostredníctvom klientskeho centra, alebo časovo vymedzeného detašovaného pracoviska,“ informuje. Dodáva, že pri naplnení tejto úlohy je potrebná súčinnosť s ostatnými ústrednými orgánmi štátnej správy.