Nedeľa, 26. marec, 2023 | Meniny má Emanuel

Kysučania požiadali ministerstvo o diaľničný privádzač

K najpálčivejším problémom v Kysuckom Novom Meste patrí doprava. Aj preto žiadajú ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešilo výstavba potrebnej cestnej infraštruktúr. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešilo výstavba potrebnej cestnej infraštruktúr. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiadajú ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Túto možnosť už primátor Ján Hartel prerokoval s predstaviteľmi najväčších podnikov v priemyselnej zóne (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX, tiež s predsedom VÚC Žilina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odklon by pomohol ekológii i bezpečnosti

„Privádzač by bol obrovským prínosom pre naše mesto. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo na privádzač. Zásadne by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách pre obyvateľov mesta. Pritom toto riešenie neznamená navýšenie nákladov. Naopak, umožní plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ informoval primátor. Ako ďalej povedal, výstavba diaľnice D3 sa bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

SkryťVypnúť reklamu

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku, je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov, a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je už u nás veľmi ťažké,“ vysvetľuje.

Doprava vedie stredom mesta

S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešilo výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako tomu bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené skutočnosti podľa slov primátora výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, ale v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Sľubom ministra sa potešili

„Potešilo nás vyjadrenie ministra dopravy pri príležitosti začatia výstavby úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité, že diaľnica D3 je pre túto vládu rovnakou prioritou ako diaľnica D1. Tiež slová, že do konca volebného obdobia tejto vlády by mali byť rozostavané všetky úseky D3 vrátane úseku Žilina Brodno – Kysucké Nové Mesto,“ povedal Hartel.

Dodal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo pre Kysucké Nové Mesto vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  2. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  3. Prvá banka spustila pravidelné investovanie do ETF fondov
  4. Dostupný elektromobil podľa Volkswagenu? Privítajte ID.2all!
  5. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  6. Developer ITB pomáha naplniť túžbu po vlastnom bývaní
  7. Ako môžu elektromobily znížiť náklady vašej firmy?
  8. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  1. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  2. Sodastream sa mení
  3. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  4. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  5. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  6. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  7. Lekárka z Ameriky: Kvalita medicíny v Šaci na mňa zapôsobila
  8. Výšku finančných darov zvolili zákazníci Tesca vo Zvolene
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 614
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 218
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 643
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 593
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 690
  6. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 600
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 561

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 11 995
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 101
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 064
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 760
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 981
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 353
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 274
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 194
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Na magistrále sa rozpadá turistická infraštruktúra.

Komplexná sezónna obnova je podľa Žilinskej župy nemožná.


8 h
Eliška Heglasová

Privítajte s nami novorodencov z Kysúc.


25. mar
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


25. mar
Celestín Stehura, nový prezident FK Čadca vidí budúcnosť futbalu v meste optimisticky.

Vyrovnanie dlhov, zlepšenie vzťahov či výstavba ihriska s umelou trávou. V klube je roboty vyše hlavy.


24. mar

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 11 995
  2. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 101
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 064
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 760
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 5 981
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 353
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 274
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 194
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu