Sobota, 20. január, 2018 | Meniny má Dalibor
Pridajte si svoje mesto

Skoršie postavenie privádzača má aj odporcov

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Toto riešenie má však aj odporcov. Primátor s ich argumentmi nesúhlasí.

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.(Zdroj: (AM))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Vybudovanie diaľničného privádzača v Kysuckom Novom Meste v predstihu, o ktoré požiadalo mesto v minulých dňoch ministerstvo dopravy, má aj svojich odporcov. Primátor Ján Hartel prerokoval vybudovanie privádzača s predstaviteľmi najväčších podnikov v priemyselnej zóne (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX, tiež s predsedom VÚC Žilina.

„Privádzač by bol obrovským prínosom pre naše mesto. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo na privádzač. Zásadne by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách pre obyvateľov mesta. Pritom toto riešenie neznamená navýšenie nákladov. Naopak, umožní plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ informoval.

Rozdelenie stavieb by vraj spôsobilo ešte väčšie zdržanie

Podľa odporcov je však úsek diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto vrátane spomínaného diaľničného privádzača jedna stavba, na ktorú bude vysúťažený jeden dodávateľ. „Ak by sa mal privádzač stavať skôr, muselo by sa to rozdeliť na dve stavby. Znamenalo by to ešte väčšie zdržanie. Okrem toho je možné, že pre šetrenie nebude privádzač smerovať až po priemyselnú zónu, ale len po cestu do Rudiny. To by znamenalo aj tak jazdu kamiónov cez mesto,“ argumentujú.

Primátor hovorí, že čo sa týka úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno-Kysucké Nové Mesto, ktorý bude vysúťažený ako jedna stavba s jedným dodávateľom, nevidí v tom problém. „Je to skôr záležitosť následne dohodnutého harmonogramu a etapizácie stavby. Dodávateľ môže byť vysúťažený už skôr a samostatná stavba sa môže realizovať po etapách, kde by mohol byť privádzač jej prvou etapou. Nemôžeme však súhlasiť, aby z dôvodu šetrenia neviedol až do priemyselnej zóny, pretože všetka nákladná a osobná doprava by inak bola pre mesto ekologickou záťažou a ohrozovala by bezpečnosť obyvateľov na týchto cestách,“ povedal Hartel. Dodal, že náklady na predĺženie privádzača z Rudinskej cesty do priemyselnej zóny sú v porovnaní s inými investíciami do cestnej infraštruktúry, ktoré sa vybudovali pri porovnateľných financiách (KIA, Peugeot) zanedbateľné a sú len naplnením prísľubu, ktorý sa dal obyvateľom mesta pri budovaní INA Kysuce, ktorá v súčasnosti zamestnáva približne 3800 ľudí.

Výstavba diaľnice D3 sa bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je už u nás veľmi ťažké,“ vysvetľuje Hartel.

Doprava vedie stredom mesta

S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Uvedené skutočnosti podľa slov primátora výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, ale v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

„Potešilo nás vyjadrenie ministra dopravy pri príležitosti začatia výstavby úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité, že diaľnica D3 je pre túto vládu rovnakou prioritou ako diaľnica D1. Tiež slová, že do konca volebného obdobia tejto vlády by mali byť rozostavané všetky úseky D3 vrátane úseku Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto,“ povedal primátor. Dodal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo pre Kysucké Nové Mesto vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.


  1. Od obrovskej tragédie, ktorá si vyžiadala aj život majora z Kysúc, uplynie dnes dvanásť rokov 570
  2. Bábätká z čadčianskej pôrodnice 29. Foto 328
  3. Čadčan si ľahol na koľaje, záchranka ho odviezla do nemocnice 291
  4. Celoročný program omší na Živčákovej Foto 186
  5. Ministri sa dohodli na dobudovaní diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1 136
  6. Detský domov na Semeteši je minulosťou, bude slúžiť na iné účely 119
  7. Spolupracoval aj s Cameronom. Kysučan Sancho žiari v Hollywoode! Foto 109
  8. V Rakovej narazili do seba dve autá 88
  9. Rýchlik v Čadci stojí, cestujúci však nemôžu doň nastúpiť 86
  10. Nicol Jánošíková získala zlato 85

Najčítanejšie správy

Kysuce

Od obrovskej tragédie, ktorá si vyžiadala aj život majora z Kysúc, uplynie dnes dvanásť rokov

Vo vojenskom lietadle An24 sa 19. januára 2006 vracali domov slovenskí vojaci z misie KFOR. Lietadlo havarovalo neďaleko maďarskej obce Hejce. O život prišlo 41 slovenských vojakov a jeden civilný zamestnanec rezortu obrany. Medzi obeťami bol aj Kysučan, major Ľuboš Martinček.

Bábätká z čadčianskej pôrodnice 29.

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v čadčianskej nemocnici a ich fotky sú zverejnené aj v MY Kysuckých novinách.

Čadčan si ľahol na koľaje, záchranka ho odviezla do nemocnice

Len málo chýbalo k ďalšej tragédii na železničnej trati. V Krásne nad Kysucou si ľahol na koľaje pred vlak 53-ročný Čadčan.

Celoročný program omší na Živčákovej

Pripravili sme pre vás podrobný prehľad svätých omší a pobožností na mariánskom pútnickom mieste – Živčákovej.

Ministri sa dohodli na dobudovaní diaľnice D3 a rýchlostnej cesty S1

Dvaja ministri vo vyhlásení, ktoré včera podpísali v Žywci, potvrdzujú potrebu pokračovať v príprave výstavby diaľnice D3 na slovenskej strane a rýchlostnej cesty S1 v Poľsku v rámci baltsko - jadranského koridoru.

Blízke regióny

Lovecká sezóna sa skončila. Neveľká populácia vlkov v Malej Fatre vyviazla bez ujmy

Na území národného parku Malá Fatra žijú asi len dve malé vlčie svorky.

Rošády pred play off sa postupne rozbiehajú

Na martinskú hokejovú súpisku pribudli nové mená. Všetci hráči, ktorí na Podháj prichádzajú, majú za sebou minimálne prvoligové skúsenosti.

Kedy možno auto zaparkovať pred rodinným domom

So zaparkovanými autami na obecných alebo 
krajských cestách majú problém viaceré liptovské obce. Proti sebe stoja ohľaduplnosť a zákon.

Čo viete o Oravskom hrade? Otestujte sa

Dominanta Oravy, s prvkami gotiky, renesancie a romantizmu, sa týči na strmom vápencovom brale vo výške 112 metrov nad hladinou rieky Oravy. Čo viete o Oravskom hrade?

V Dolnej Štubni narazilo auto do cisterny

Na železničnom priecestí pri Dolnej Štubni sa nákladný vlak zrazil s osobným autom.

Všetky správy

Sagan vyhral štvrtú etapu na Tour Down Under, prvýkrát v kariére

Cyklistom znepríjemňovalo život horúce počasie.

Je až na konci svetovej päťdesiatky. Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Je to ako s nehnuteľnosťami. Ceny najlepších futbalistov určujú trh a kvalita.

Rybáriková: Keby mi to niekto povedal, pošlem ho na liečenie

Slovenská tenistka postúpila už do osemfinále Australian Open. Tak ďaleko nikdy nebola.

Rybáriková postúpila do osemfinále, ukázala skvelý obrat v prvom sete

Slovenka prehrávala v prvom sete už 2:5, dokázala vyhrať.

Ďalšia šanca na referendum o brexite? Podporil ho Blair aj Farage

Aj Briti si myslia, že ak by o brexite hlasovali druhýkrát, rozhodli by inak.