Skoršie postavenie privádzača má aj odporcov

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Toto riešenie má však aj odporcov. Primátor s ich argumentmi nesúhlasí.

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. (Zdroj: (AM))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Vybudovanie diaľničného privádzača v Kysuckom Novom Meste v predstihu, o ktoré požiadalo mesto v minulých dňoch ministerstvo dopravy, má aj svojich odporcov. Primátor Ján Hartel prerokoval vybudovanie privádzača s predstaviteľmi najväčších podnikov v priemyselnej zóne (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX, tiež s predsedom VÚC Žilina.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Privádzač by bol obrovským prínosom pre naše mesto. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo na privádzač. Zásadne by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách pre obyvateľov mesta. Pritom toto riešenie neznamená navýšenie nákladov. Naopak, umožní plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ informoval.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdelenie stavieb by vraj spôsobilo ešte väčšie zdržanie

Podľa odporcov je však úsek diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto vrátane spomínaného diaľničného privádzača jedna stavba, na ktorú bude vysúťažený jeden dodávateľ. „Ak by sa mal privádzač stavať skôr, muselo by sa to rozdeliť na dve stavby. Znamenalo by to ešte väčšie zdržanie. Okrem toho je možné, že pre šetrenie nebude privádzač smerovať až po priemyselnú zónu, ale len po cestu do Rudiny. To by znamenalo aj tak jazdu kamiónov cez mesto,“ argumentujú.

Primátor hovorí, že čo sa týka úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno-Kysucké Nové Mesto, ktorý bude vysúťažený ako jedna stavba s jedným dodávateľom, nevidí v tom problém. „Je to skôr záležitosť následne dohodnutého harmonogramu a etapizácie stavby. Dodávateľ môže byť vysúťažený už skôr a samostatná stavba sa môže realizovať po etapách, kde by mohol byť privádzač jej prvou etapou. Nemôžeme však súhlasiť, aby z dôvodu šetrenia neviedol až do priemyselnej zóny, pretože všetka nákladná a osobná doprava by inak bola pre mesto ekologickou záťažou a ohrozovala by bezpečnosť obyvateľov na týchto cestách,“ povedal Hartel. Dodal, že náklady na predĺženie privádzača z Rudinskej cesty do priemyselnej zóny sú v porovnaní s inými investíciami do cestnej infraštruktúry, ktoré sa vybudovali pri porovnateľných financiách (KIA, Peugeot) zanedbateľné a sú len naplnením prísľubu, ktorý sa dal obyvateľom mesta pri budovaní INA Kysuce, ktorá v súčasnosti zamestnáva približne 3800 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je už u nás veľmi ťažké,“ vysvetľuje Hartel.

Doprava vedie stredom mesta

S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené skutočnosti podľa slov primátora výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, ale v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

„Potešilo nás vyjadrenie ministra dopravy pri príležitosti začatia výstavby úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité, že diaľnica D3 je pre túto vládu rovnakou prioritou ako diaľnica D1. Tiež slová, že do konca volebného obdobia tejto vlády by mali byť rozostavané všetky úseky D3 vrátane úseku Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto,“ povedal primátor. Dodal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo pre Kysucké Nové Mesto vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 275
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 514
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 197
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 053
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 4 063
  6. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 3 604
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 875
  8. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 371
  1. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  3. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  4. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  5. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  6. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  7. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  8. Vladimír Bojničan: Čo ostane z konzervativizmu bez slepej viery a strachu? Prázdna hrdzavá konzerva.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 568
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 703
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 277
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 368
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 853
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Novým náčelníkom mestskej polície je Rudolf Králik (druhý zľava).

Rudolf Králik je policajtom od roku 1993.


Schátraná škola sa zmení na nepoznanie.

Fungovať začne od roku 2027.


Tunel Horelica uzavreli z dôvodu rozsiahlych kolón.

Vodiči stoja až po Krásno nad Kysucou.


Zasadnutie mestského zastupiteľstva v Čadci.

Aprílové zastupiteľstvo schválilo rozpočet mesta.


  1. Anton Kovalčík: Pápež Pius XII. v druhej svetovej vojne. Rok 1944.
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka
  3. Jozef Drahovský: Balíky pre rôznych adresátov v jednom boxe som zatiaľ zažil len u Packety v Z-Boxe.
  4. Vladimír Krátky: Mára Š e f k o n v o č ( Maroš Šefčovič )
  5. Ján Gálik: Protestné zhromaždenie v Ružomberku 4.4.2025
  6. Ivan Mlynár: Šutaj Eštok prirovnaním čurillovcov k vrahovi potvrdil, že zhora z neho vypadáva to isté ako zdola.
  7. Ján Karas: Keď sa moc odtrhne: Arogancia, ktorá prekonala infláciu
  8. Vladimír Bojničan: Čo ostane z konzervativizmu bez slepej viery a strachu? Prázdna hrdzavá konzerva.
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 568
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 54 703
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 49 277
  4. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 26 472
  5. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 24 372
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 21 889
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 368
  8. Matej Galo: Pán Fico, ste tak neschopný, alebo len žijete mimo reality? 15 853
  1. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  2. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  3. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  4. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Tupou Ceruzou: Medvede
  7. Tupou Ceruzou: Mr. Business
  8. Věra Tepličková: Romana nám odkazuje, že je stále úžasná

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu