Sobota, 1. apríl, 2023 | Meniny má Hugo

Skoršie postavenie privádzača má aj odporcov

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Toto riešenie má však aj odporcov. Primátor s ich argumentmi nesúhlasí.

Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.Z dôvodu preťaženia mesta nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, žiada Kysucké Nové Mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. (Zdroj: (AM))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Vybudovanie diaľničného privádzača v Kysuckom Novom Meste v predstihu, o ktoré požiadalo mesto v minulých dňoch ministerstvo dopravy, má aj svojich odporcov. Primátor Ján Hartel prerokoval vybudovanie privádzača s predstaviteľmi najväčších podnikov v priemyselnej zóne (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX, tiež s predsedom VÚC Žilina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Privádzač by bol obrovským prínosom pre naše mesto. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo na privádzač. Zásadne by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách pre obyvateľov mesta. Pritom toto riešenie neznamená navýšenie nákladov. Naopak, umožní plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ informoval.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdelenie stavieb by vraj spôsobilo ešte väčšie zdržanie

Podľa odporcov je však úsek diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto vrátane spomínaného diaľničného privádzača jedna stavba, na ktorú bude vysúťažený jeden dodávateľ. „Ak by sa mal privádzač stavať skôr, muselo by sa to rozdeliť na dve stavby. Znamenalo by to ešte väčšie zdržanie. Okrem toho je možné, že pre šetrenie nebude privádzač smerovať až po priemyselnú zónu, ale len po cestu do Rudiny. To by znamenalo aj tak jazdu kamiónov cez mesto,“ argumentujú.

Primátor hovorí, že čo sa týka úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno-Kysucké Nové Mesto, ktorý bude vysúťažený ako jedna stavba s jedným dodávateľom, nevidí v tom problém. „Je to skôr záležitosť následne dohodnutého harmonogramu a etapizácie stavby. Dodávateľ môže byť vysúťažený už skôr a samostatná stavba sa môže realizovať po etapách, kde by mohol byť privádzač jej prvou etapou. Nemôžeme však súhlasiť, aby z dôvodu šetrenia neviedol až do priemyselnej zóny, pretože všetka nákladná a osobná doprava by inak bola pre mesto ekologickou záťažou a ohrozovala by bezpečnosť obyvateľov na týchto cestách,“ povedal Hartel. Dodal, že náklady na predĺženie privádzača z Rudinskej cesty do priemyselnej zóny sú v porovnaní s inými investíciami do cestnej infraštruktúry, ktoré sa vybudovali pri porovnateľných financiách (KIA, Peugeot) zanedbateľné a sú len naplnením prísľubu, ktorý sa dal obyvateľom mesta pri budovaní INA Kysuce, ktorá v súčasnosti zamestnáva približne 3800 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je už u nás veľmi ťažké,“ vysvetľuje Hartel.

Doprava vedie stredom mesta

S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené skutočnosti podľa slov primátora výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, ale v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

„Potešilo nás vyjadrenie ministra dopravy pri príležitosti začatia výstavby úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité, že diaľnica D3 je pre túto vládu rovnakou prioritou ako diaľnica D1. Tiež slová, že do konca volebného obdobia tejto vlády by mali byť rozostavané všetky úseky D3 vrátane úseku Žilina Brodno - Kysucké Nové Mesto,“ povedal primátor. Dodal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo pre Kysucké Nové Mesto vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  3. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  4. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  5. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  6. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov
  7. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO?
  8. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  1. Deti v letných táboroch budú pomáhať strážiť roboty
  2. MetLife prináša novinky v skupinovom poistení pre zamestnancov
  3. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  4. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  5. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  6. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  7. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 33 876
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 377
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur. 14 771
  4. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 11 355
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 6 248
  6. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať? 4 836
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 4 502
  8. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov 3 160

Blogy SME

  1. Silvia Valkovič: Na svitaní
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Kybernemoc (kniha)
  3. Michal Fizer: Timkova Ublianská pekáreň
  4. Anna Miľanová: Vynárajúci sa psík... 2022
  5. Peter Kollega: Vo voľbách získam 33,75%
  6. Tomáš Dérer: O pastieroch, ovciach a aktivistoch (1.časť)
  7. Medard Slovík: Metallica a ich 72 sezón
  8. Ján Valchár: (Edit): Nemôžem sa prestať smiať (ako si pripomenúť deň bláznov jedným ultrabláznom)
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 46 464
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 837
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 367
  4. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 6 382
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 850
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 724
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 162
  8. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte 3 734
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Výbuch monitoroval neznámy vojenský vrtuľník.

Na mieste zaznamenali vojenský vrtuľník, ktorý situáciu monitoroval.


7 h

Výber TOP športových správ z regiónov.


31. mar

Pracovné vzťahy sa dajú utužovať rôznym spôsobom, čo tak futbal? Postavte v práci tím a zmerajte si sily v unikátnej celoslovenskej súťaži MY Liga zamestnancov.


31. mar
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


31. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na Hornej Nitre v priebehu týždňa šelmy útočili dvakrát.


31. mar

Na diskusiu s bývalým premiérom prišli asi dve stovky ľudí.


11 h

Smrť známeho veterinára z Trnavy všetkých šokovala.


31. mar

Obyvatelia bytov sledovali zásah hasičov z okien a balkónov.


9 h

Blogy SME

  1. Silvia Valkovič: Na svitaní
  2. Anton Lisinovič: Recenzia: Kybernemoc (kniha)
  3. Michal Fizer: Timkova Ublianská pekáreň
  4. Anna Miľanová: Vynárajúci sa psík... 2022
  5. Peter Kollega: Vo voľbách získam 33,75%
  6. Tomáš Dérer: O pastieroch, ovciach a aktivistoch (1.časť)
  7. Medard Slovík: Metallica a ich 72 sezón
  8. Ján Valchár: (Edit): Nemôžem sa prestať smiať (ako si pripomenúť deň bláznov jedným ultrabláznom)
  1. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 46 464
  2. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 24 837
  3. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 9 367
  4. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 6 382
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 850
  6. Ján Šeďo: Medveď s telemetrickým obojkom trhá človeka ohľaduplne ! 4 724
  7. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 4 162
  8. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte 3 734
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu