Utorok, 23. október, 2018 | Meniny má Alojzia

Obyvatelia Svrčinovca sú proti betonárke

Vo Svrčinovci nechcú betonárku. Tá by mala slúžiť dodávateľskej firme, ktorá bude stavať diaľnicu D3. Obyvatelia časti Zatky spísali petíciu.

V tejto časti obce plánuje firma postaviť betonáreň. Obyvatelia sú proti.(Zdroj: (AO))

SVRČINOVEC. Vyše stovka miestnych obyvateľov vo Svrčinovci - Zatkoch sa podpísala pod petíciu proti výstavbe betonárky. Dodávateľská firma, ktorá bude stavať diaľnicu D3, hľadá totiž vhodnú oblasť na rozmiestnenie pomocných výrobných procesov. Patrí k nim aj betonáreň.

„Jednou z najvýhodnejších sa pre Doprastav stala časť Zatky v areáli miestneho motorestu, kde stavbu predjednali s majiteľom. Následne oslovili obecný úrad. V tom čase už zaznievali nespokojné hlasy miestnych obyvateľov. Zavŕšila to petícia, ktorú následne zaslali na úrad,“ informoval starosta Svrčinovca Juraj Strýček.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ako povedal, na zasadnutí obecnej rady rozhodli, že Doprastav bude analyzovať iné lokality, ktoré obec navrhla, zároveň sa zástupcovia firmy zúčastnia na stretnutí s obyvateľmi priamo v časti Svrčinovec - Zatky. „K stretnutiu došlo 6.februára, pričom obidve strany vyslovili svoje stanoviská k zriadeniu betonárky. Nasledovali ďalšie rokovania medzi obcou a Doprastavom, kde firma predostrela návrhy na iné časti, kde by mohla dočasnú betonárku postaviť. V súčasnej dobe nie je isté, pre ktorú sa rozhodne. Obec odporučila napríklad priemyselný park Svrčinovec - Čadca, prípadne vykúpené plochy pri samotnej stavbe,“ povedal starosta. Informoval, že naďalej komunikujú s petičným výborom: „My sme urobili všetko pre to, aby sa výstavba dočasnej betonárne nedotkla života obyvateľov. Treba však povedať, že budovanie diaľnice bude mať dopad na život v obci. Na druhej strane sa vynasnažíme tieto vplyvy čo najviac eliminovať.“

Betón budú potrebovať

Pri stavbe diaľnice bude potrebné obrovské množstvo betónu. Ide pritom o materiál, ktorý sa nedá uskladniť a od jeho výroby po uloženie môže prejsť len krátky čas. Z toho vyplýva, že musí byť k stavbe čo najbližšie.

„To, že sme všetkými desiatimi za to, aby sa diaľnica postavila, netreba hovoriť. Je tu však aj tá negatívna stránka a tou je samotná výstavba. Musíme to jednoducho vydržať, aj keď určite nie za každú cenu. Treba však pozerať do budúcnosti. Bude veľkým prínosom, keď sa diaľnica postaví a cez Svrčinovec povedie normálna cesta, nezaťažená veľkou dopravou, najmä kamiónovou,“ dodal. Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Marcel Jánošík informoval, že NDS nedefinuje v rámci stavby materiálové a technické vybavenie staveniska. V prípade, že sa takáto potreba vyskytne, ako je to aj v prípade spomínanej betonárne, zhotoviteľ si realizuje a zabezpečuje všetky náležitosti, vrátane príslušných povolení, vo svojej réžii.

Vo Svrčinovci sa obávajú totálnej zápchy

Obyvatelia Svrčinovca síce uvítali budovanie diaľnice D3, ako však informovala SITA majú zároveň aj obavy zo skolabovania dopravy. Dôvodom je, že 12-kilometrový úsek, ktorý sa bude ťahať od poľsko-slovenskej hranice, má ústiť priamo v centre Svrčinovca, kde je už v súčasnosti dopravná situácia kritická. Z priemerne 13-tisíc vozidiel denne, ktoré prejdú cez obec, tvoria vyše 40 percent nákladné. Kamionisti sú nedisciplinovaní, nedodržiavajú predpísané vzdialenosti, dochádza ku kolíziám. Stred obce pretína štátna cesta E I/11, ktorá vedie až po štátnu hranicu s Českou republikou. Keďže ide o medzinárodný ťah, obec veľmi zaťažuje. Komunikácia nikdy nebola na takúto záťaž pripravená. Parametre zďaleka nespĺňajú normy pre cestu 1. triedy. Napriek tomu, že prechádza intravilánom obce, nie sú pozdĺž celého úseku vybudované chodníky. Často preto dochádza ku kolíziám detí a starších obyvateľov s motorovými vozidlami.

Ide o dôležité prepojenie

S výstavbou ďalšieho diaľničného úseku Čadca Bukov -Svrčinovec chcú začať budúci rok. Pre žilinský región má diaľnica D3 mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá napojí Slovensko so severným susedom Poľskom -štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska - Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach. Diaľničný úsek D3, ktorý NDS rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Začiatok budovania úseku diaľnice D3 Svrčinovec - Skalité je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 911
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 135
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 995
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 183
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 370
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 644
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 213
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 456

Hlavné správy z My Kysuce

Objednali ste sa už u zubára? Preventívne ...

Kedy ideme k stomatológovi? Keď už musíme. Bolesť je stále jediným dôvodom, kedy sa odhodláme sadnúť si do zubárskeho kresla.

MY Kysucké noviny s pestrým obsahom a súťažami

Aj najnovšie číslo MY Kysuckých novín má bohatý obsah. Čitatelia sa môžu zapojiť do viacerých súťaží. Vyhrať môžu napríklad lístky na hokejové zápasy HC Oceláři Třinec. K trojročnému predplatnému novín stále ponúkame ako darček kávovar.

Milošovi Romanovi sa v zámorí darí

Na diaľku sleduje aj slovenskú ligu.

Oblastný futbal: Vadičov opäť neinkasoval, Korňa bodovala naplno

Oblastná súťaž pokračovala jedenástym kolom.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Smrteľná nehoda pri Udiči. O život prišla vodička osobného auta

Podľa našich zistení prešla z neznámych príčin do protismeru.

Pardavý: Maďarské tímy? Nie som rád, že sú tu

Asistent trénera Dukly má na maďarské tímy svoj názor.

Univerzita sa sporí s firmou pre internát. Budú sa študenti sťahovať?

Vysokoškoláci sa možno raz vrátia do budovy, ktorá je už roky prázdna.

Bojnická nemocnica bola v hodnotení najhoršia na Slovensku. Prečo?

Zdravotnícke zariadenia porovnávali v piatich hlavných oblastiach.

Vybrali SME

Už ste čítali?