Piatok, 9. december, 2022 | Meniny má Izabela

O osude tunela ešte rozhodne ministerstvo

Ešte koncom vlaňajšieho roku bol o otáznik nad tým, ako bude pokračovať modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR. V súčasnosti sa ukončilo spracovanie projektu pre stavebné povolenie.

Modernizácia trate by mala na Kysuciach pokračovať v roku 2016.Modernizácia trate by mala na Kysuciach pokračovať v roku 2016. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: VLAKY.NET,RADOVAN PLEVKO)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Ešte koncom vlaňajšieho roka nebolo jasné, či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR - bude stavať tunel. Rovnako nebol definitívny ani konečný variant, kadiaľ trať povedie. „Ukončilo sa spracovanie projektu pre stavebné povolenie. Úsek trate Krásno nad Kysucou – Čadca sa bude riešiť tunelovým variantom so zachovaním pôvodnej trate. V súčasnom období prebieha schvaľovací proces dokumentácie pre stavebné povolenie“, informoval Ľubomír Mitas z komunikačného oboru ŽSR. Zároveň však dodal, že o tom, či sa bude robiť modernizácia v tomto rozsahu rozhodne ešte schvaľovací orgán. Teda ministerstvo dopravy a to po ukončení schvaľovacieho procesu dokumentácie pre stavebné povolenie. Od ministerstva bude teda závisieť, kadiaľ stavba napokon povedie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Prípravné práce na tuneli sa už robili

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý má byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánujú viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá má slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Pokiaľ by ŽSR rozhodnutím ministerstva dopravy museli napokon pre nedostatok financií robiť mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia.

SkryťVypnúť reklamu

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Chcú použiť peniaze z eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie ma byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadli na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie naplánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Rodinná dovolenka: dvadsaťpäť hotelov v obľúbených letoviskách
  2. Objavte miesto, kde v objatí troch riek vzniká výnimočné víno
  3. Auto na prenájom môže byť výhodné aj pre živnostníkov
  4. BILLA spolu so zákazníkmi pomôže aj pred Vianocami jednorodičom
  5. Plánujete budúci rok kúpu kosačky ?
  6. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  7. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  8. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 723
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 345
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 924
  4. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 5 391
  5. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 5 005
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 286
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 277
  8. Predaj osobných automobilov Všeobecná zdravotná poisťovňa, a.s. 3 171

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.12.1922)
  2. Matej Farkas: S kolesami na hrane
  3. Štefan Vidlár: Na dvori Svatopluka
  4. Anton Kaiser: Vianočné zvyky a obyčaje
  5. Stano Kočiš: A.I.
  6. Eva Gallova: Moji milí Slováci, vrátil som sa!
  7. Štefan Vidlár: Amorove drony
  8. Soňa Kallová: Slovenská pošta
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 14 737
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 12 715
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 11 901
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 989
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 701
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 275
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 215
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 1 742
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Vo vozidle našli piatich migrantov

Vozidlo malo poľské evidenčné číslo.


a 1 ďalší 11 h
Mikuláš prešiel celé mesto, aby nezabudol ani na jedno dieťa.

Mikuláš, anjeli a čert putovali po celom meste, aby potešili deti.


18 h
Nových lekárov oslovujú aj na fakultách v Českej republike.

Nemocnica investuje milióny eur aj do modernizácie prístrojového vybavenia.


7. dec
Darčeky deťom rozdával Mikuláš na koči ťahanom koňom.

Víkend v Skalitom bol plný spevu, vôní, tradícií aj radosti z príchodu svätého Mikuláša.


6. dec

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako je možné minúť tisíce eur s telefónom v ruke? Vysvetlil operátor.


12 h

Obrovský kaštieľ bol blízko zániku, teraz ukrýva atrakciu, ktorá láka ľudí z celého Slovenska.


7. dec

Ak petíciou neuspejú, riaditeľ nemocnice chce držať hladovku.


21 h

Hygienici vyzývajú rodičov, aby do škôlky nedávali choré deti.


21 h

Blogy SME

  1. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (9. - 15.12.1922)
  2. Matej Farkas: S kolesami na hrane
  3. Štefan Vidlár: Na dvori Svatopluka
  4. Anton Kaiser: Vianočné zvyky a obyčaje
  5. Stano Kočiš: A.I.
  6. Eva Gallova: Moji milí Slováci, vrátil som sa!
  7. Štefan Vidlár: Amorove drony
  8. Soňa Kallová: Slovenská pošta
  1. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 14 737
  2. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 12 715
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 11 901
  4. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 989
  5. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 701
  6. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 275
  7. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 2 215
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 1 742
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu