Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

O osude tunela ešte rozhodne ministerstvo

Ešte koncom vlaňajšieho roku bol o otáznik nad tým, ako bude pokračovať modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR. V súčasnosti sa ukončilo spracovanie projektu pre stavebné povolenie.

Modernizácia trate by mala na Kysuciach pokračovať v roku 2016.Modernizácia trate by mala na Kysuciach pokračovať v roku 2016. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO: VLAKY.NET,RADOVAN PLEVKO)

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Ešte koncom vlaňajšieho roka nebolo jasné, či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR - bude stavať tunel. Rovnako nebol definitívny ani konečný variant, kadiaľ trať povedie. „Ukončilo sa spracovanie projektu pre stavebné povolenie. Úsek trate Krásno nad Kysucou – Čadca sa bude riešiť tunelovým variantom so zachovaním pôvodnej trate. V súčasnom období prebieha schvaľovací proces dokumentácie pre stavebné povolenie“, informoval Ľubomír Mitas z komunikačného oboru ŽSR. Zároveň však dodal, že o tom, či sa bude robiť modernizácia v tomto rozsahu rozhodne ešte schvaľovací orgán. Teda ministerstvo dopravy a to po ukončení schvaľovacieho procesu dokumentácie pre stavebné povolenie. Od ministerstva bude teda závisieť, kadiaľ stavba napokon povedie.

Skryť Vypnúť reklamu

Prípravné práce na tuneli sa už robili

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý má byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánujú viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá má slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Pokiaľ by ŽSR rozhodnutím ministerstva dopravy museli napokon pre nedostatok financií robiť mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia.

Skryť Vypnúť reklamu

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Chcú použiť peniaze z eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie ma byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadli na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie naplánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Fresh Market má novú predajňu Sanagro. Takto to tam vyzerá
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  6. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  8. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  1. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  4. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  5. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  6. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  7. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  8. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  9. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  10. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 19 290
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 19 194
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 14 138
  4. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 065
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 661
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 368
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 10 971
  8. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 594
  9. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 10 311
  10. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 310
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Strelili 25 gólov. To sme tu už dlho nemali, hovorí Kamil Koleno

Sme trošku sklamaní z toho, že súťaž sa opäť zastavila. Najmä keď sa nám darilo, hovorí hráč Krásna nad Kysucou.

Kamil Koleno.
Celoplošné testovanie

Armáda bude zajtra kontrolovať odberné miesta v Čadci

V Turzovke sú pracovníci MsÚ ochotní pomôcť, no majú aj dôvody, prečo sa vírusu obávať.

Pacientov pribúda, nemocnica v Čadci prosí zdravotníkov o pomoc

Situácia v nemocnici je podľa riaditeľa vážna.

Jazdná polícia v teréne.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?