Diaľnica v špičke zamestná až päťsto ľudí

Výstavba 12,3 kilometrového diaľničného úseku Svrčinovec – Skalité pokračuje. V súčasnosti na ňom robí okolo 80 pracovníkov. Dokončiť ho chcú v polovici roka 2016.

Diaľničný úsek Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016.Diaľničný úsek Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016. (Zdroj: TASR)

SKALITÉ. Diaľničný úsek Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016.

Na stavbe v súčasnosti pokračuje odlesňovanie, výrub stromov a krovín na hlavnej trase a prístupových komunikáciách, tiež archeologický prieskum. „Zhotoviteľ stavby spracováva realizačnú projektovú dokumentáciu, ktorú predkladá na schválenie NDS. Ide o preložky inžinierskych sietí, sanáciu územia, prístupových ciest a v neposlednej rade cestných, tunelových a mostných objektov na diaľnici,“ informoval hovorca NDS Marcel Jánošík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V pondelok 10. marca popoludní vypukol pod diaľničným mostom v Skalitom požiar. Horeli tam balíky so senom a drevom. Hasiči sa snažili okrem iného ochladzovať konštrukciu mosta, aby nedošlo k väčším škodám. Na mieste zasahovali až štyri cisterny. „Došlo k poškodeniu ochranného náterového systému na tejto konštrukcii. Ide o pôvodný most, ktorý sa používa ako prístupová komunikácia na stavbu. Po poškodení sme dali vypracovať statický posudok, na ktorý čakáme. Podľa predbežných informácií však nedošlo k až k takému závažnému poškodeniu. Zrejme bude nevyhnutné iba obnoviť ochranný náterový systém,“ informoval hovorca Váhostavu Tomáš Halán.

Použijú štyri technológie

Pri výstavbe mostov budú používať štyri technológie. Pôjde o výsuvnú skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou, okrem toho použijú letmú betonáž. Najvyšší pilier pri mostoch bude mať 77 metrov, čo je rarita v rámci slovenských stavieb.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba sa začala vlani 25. októbra odovzdaním staveniska zhotoviteľovi - Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav.

Na diaľnici bude 24 mostov a dva tunely. Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri.

Počas letnej špičky zamestnajú vyše 500 ľudí

Zhotoviteľ predpokladá s nasadením v letných mesiacoch okolo 550 pracovníkov. „Úsek medzi Svrčinovcom a Skalitým bude prvým slovenským diaľničným projektom, ktorý sa bude stavať počas dvoch eurofondových programových období. Ide o jeden z úsekov, ktorého financovanie počíta s modelom fázovania, keď sa časť stavby platí z aktuálneho a druhá časť z nasledujúceho programového obdobia. Žiadosť o nenávratný finančný príspevok na tento úsek plánuje ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja poslať na Európsku komisiu ešte v priebehu tohto roka,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o dôležité prepojenie

Diaľnica D3 má pre žilinský región, ktorým prechádza, mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska – Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach. Diaľničný úsek D3, ktorý NDS rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie.

Budovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 145
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 738
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 539
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 971
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 734
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 367
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 652
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 525
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu