Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Čakajú na diaľnicu

S výstavbou ďalšieho diaľničného úseku Čadca Bukov-Svrčinovec chcú začať budúci rok. Či sa podarí dodržať plánovaný termín, nevedno. Ani to, kedy sa v Čadci konečne vyrieši problém s lávkou ponad železničné koľaje.

Problém s lávkou by mala vyriešiť diaľnica.Problém s lávkou by mala vyriešiť diaľnica. (Zdroj: (GH))

ČADCA. Lávka ponad železničné koľaje, ktorú používali deti z Čadce od Krasňana a Ščureho pri ceste do školy a späť, je už dlho v havarijnom stave. Problém má vyriešiť diaľnica. Školáci prechádzajú cez koľaje, rodičia sa obávajú úrazov, ale aj toho, že sa napokon novej lávky nedočkajú. Termíny budovania diaľničných úsekov na Kysuciach sa stále posúvajú a tak nevedno, kedy sa začne s tým Čadca Bukov – Svrčinovec, aj keď ministerstvo dopravy tvrdí, že by sa tak malo stať budúci rok. „Výstavba lávky sa má realizovať v rámci projektu diaľnice D3 Čadca – Bukov - Svrčinovec. Momentálne beží stavebné konanie, do konca roka by mal byť vyhlásený tender na zhotoviteľa,“ informovala hovorkyňa mesta Silvia Cisáriková. Všetko však závisí od toho či bude mať štát financie na tento úsek diaľnice.

Skryť Vypnúť reklamu

Lávka už dávno doslúžila

Cez mestskú časť Čadca - U Krasňana prechádza trojkoľajová železničná trať z Čadce do Bohumína. Za koľajami, na križovatke frekventovanej cesty 1/11 (smer Svrčinovec) a cesty do Čadce-Čadečky, stojí základná škola s materskou školou, predajňa potravín, tiež autobusová zastávka. Na to, aby mohli ľudia bezpečne prechádzať na druhú stranu ponad koľajnice, slúžila dlhé roky lávka, ktorá patrí mestu Čadca. Už dlhý čas je v dezolátnom stave, na schodisku chýbajú drevené stupnice a železnú konštrukciu zničila korózia. Správca na ňu umiestnil výstrahu, ktorá informuje, že je mimo prevádzky. Ľudia z okolia i školopovinné deti teda používajú skratku - prechádzajú cez trať. Obísť by sa dala aj cez neďaleký most na Podzávoze, ale ten je takisto nebezpečný pre úzky chodník. Aj keď niektoré autobusy zachádzajú ráno ku škole, stalo sa, že na zastávke U Krasňana nezastavili.

Skryť Vypnúť reklamu

Investori sa síce dohodli, treba však čakať

V minulosti napriek rozbehnutému postupu zabezpečenia výmeny pešieho nadchodu na Podzávoze nastali zmeny v súvislosti s prípravami dvoch veľkých nadregionálnych stavieb - diaľnice D3 (Čadca - Bukov- Svrčinovec) a rekonštrukcie i modernizácie železničnej trate Krásno nad Kysucou - hranica SR, ČR. Mesto vraj apelovalo na obidvoch investorov (Národnú diaľničnú spoločnosť a ŽSR), aby sa vyriešila situácia nadchodu, keďže sa ich tento problém priamo dotýka. Spomínaní investori sa vzájomne dohodli, že NDS vybuduje v rámci D3 výstavbu nového pešieho nadchodu na Podzávoze a ŽSR zasa nadchod v miestnej časti U Ševca.

V objektovej skladbe stavby diaľnice D3 Čadca - Bukov- Svrčinovec je teda aj spomínaná lávka. Podľa projektu pre vydanie stavebného povolenia by sa mala riešiť ako samostatný objekt s názvom Lávka pre peších nad traťou ŽSR a miestnou komunikáciou.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  2. Hygge ako životný štýl
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  7. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 241
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 625
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 311
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 17 046
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 126
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 798
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 385
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 333
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 163
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 094
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák bol spoluzakladateľom vydavateľstva 7 Plus a týždenníka PLUS 7 DNÍ.

7 h

Patrí medzi najlepšie stredné odborné školy s najmenším počtom nezamestnaných absolventov v Žilinskom kraji. Viac ako 70 % jej absolventov úspešne pokračuje v štúdiu na vysokej škole. Má tie najmodernejšie technológie, ktoré čakajú na šikovných študentov. Staň sa jedným z nich!

13 h

Stredná odborná škola strojnícka na Športovej ulici v Kysuckom Novom Meste už dlhodobo patrí medzi najkvalitnejšie a najprogresívnejšie školy svojho druhu v Žilinskom kraji so zameraním na strojárstvo, elektrotechniku, ekonomiku a poľnohospodárstvo.

12 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

26. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

26. jan

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

12 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

26. jan

Mnohí vodiči odbočujú na Nedožerskej ceste v Prievidzi doľava, smerom do mestskej časti Necpaly. Podľa dopravnej značky to však robiť nemôžu, čo si mnohí doteraz neuvedomovali.

17 h

Už ste čítali?