Štvrtok, 17. august, 2017 | Meniny má Milica
Pridajte si svoje mesto

Na diaľničný privádzač si musia počkať

V Kysuckom Novom Meste chceli riešiť kritickú dopravu v meste. Požiadali ministerstvo dopravy o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Odpoveď ich nepotešila.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.(Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Túto možnosť primátor Ján Hartel prerokoval s predstaviteľmi najväčších podnikov (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX), tiež s predsedom VÚC Žilina.

Odklon by podľa mesta pomohol ekológii i bezpečnosti

„Privádzač by bol obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo naň. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor.

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

Doprava vedie stredom mesta

Podľa jeho slov s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Stavbu vraj nie je vhodné rozdeľovať

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, nie je v súčasnosti vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 by podľa neho neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, riešila by len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo sa splní výstavbou celého úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Podľa informácie ministerstva NDS robí v súčasnosti všetky kroky potrebné na to, aby sa stavba diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto pripravila do výstavby v celosti a v čo najkratšom možnom čase. Do konca roku 2014 predpokladajú zabezpečenie majetkovoprávneho vysporiadania celej stavby a všetkých podkladov potrebných na prípravu žiadosti o vydanie stavebného povolenia. Po potvrdení jeho právoplatnosti vyhlási v roku 2015 NDS verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavebných prác.

S odpoveďou ministra nesúhlasia

Primátor Hartel si myslí, že ich odôvodnenie pre vybudovanie privádzača v predstihu ministerstvo nepochopilo. „Stále tvrdíme, že náš návrh nerieši len problémy Kysuckého Nového Mesta, ako sa píše v stanovisku. Úsek D3 nie je nutné rozdeliť na dva samostatné, ktoré by bolo potrebné osobitne vysúťažiť a nešlo by ani o vyššie náklady. Z nášho pohľadu je to realizácia celého úseku po etapách. Stavba by sa vysúťažila ako celý úsek s jedným dodávateľom. Etapizáciu sme odôvodnili tým, že budovanie tunela cez radolskú križovatku si vyžiada na dlhšiu dobu odstavenie hlavného vstupu do mesta cez most z Radole. Zabezpečenie celej dopravy cez zostávajúci most v Povine je takmer nemožné vzhľadom na súčasnú zaťaženosť radolskej križovatky. Zvažujeme požiadať zainteresovaných o opätovné prehodnotenie nášho návrhu,“ reagoval na vyjadrenie ministerstva.


  1. Na Kysuciach môže vzniknúť množstvo pracovných miest 518
  2. Pozvánka na cyklistické preteky Kysuce – Orava cez kopec 241
  3. V Čadci by mali vzniknúť stovky nových pracovných miest 157
  4. Vodič z ČR nedodržal odstup, spôsobil reťazovú nehodu 154
  5. Aj Horkýže slíže rozospievali amfiteáter Video 132
  6. Vyzbierali 1000 eur! Vo Svrčinovci siahli na titul Skalité a Stará Bystrica 130
  7. Najcennejší exponát múzea v Turzovke Foto 118
  8. Zablokujú hlavné ťahy z Poľska a Českej republiky? Video 99
  9. Júlia Banetková: Reprezentovať Slovensko bola pre nás česť, ale aj zodpovednosť 86
  10. Pomáhali s pátraním po nezvestnom 86

Najčítanejšie správy

Kysuce

Na Kysuciach môže vzniknúť množstvo pracovných miest

Potenciál investícií sa odhaduje na 318 miliónov eur a vytvoriť by mohli 5 710 nových pracovných miest.

Pozvánka na cyklistické preteky Kysuce – Orava cez kopec

Štart aj cieľ pretekov je v Zborove nad Bystricou.

V Čadci by mali vzniknúť stovky nových pracovných miest

Do výstavby nového závodu chce spoločnosť preinvestovať 31 miliónov eur. Suma však nemusí byť konečná.

Vodič z ČR nedodržal odstup, spôsobil reťazovú nehodu

Počas uplynulého víkendu došlo k dopravnej nehode v katastri obce Kysucký Lieskovec. Neobišlo sa to bez zranenia.

Aj Horkýže slíže rozospievali amfiteáter

Už tradičné podujatie Rock Beskyd Fest prilákalo do amfiteátru v Turzovke tisícky priaznivcov dobrej hudby.

Blízke regióny

V obchodnej zóne sa strhla hotová kanonáda. Čo na to okolie?

Juraj oslavoval svoje narodeniny a narodenie syna. Bolo to vidieť a počuť doďaleka. Niektorí ľudia ohňostroj obdivovali, iní nadávali.

Prečo tečie Považím Váh a nie Orava?

Všimli ste si niekedy sútok Oravy a Váhu? Prečo sa Orava vlieva do nepatrného Váhu a nie Váh do rozľahlej Oravy? Obe rieky majú veľa podobného.

V Žiline zrazil vlak 13-ročné dievča

O udalosti informovala facebooková stránka Policajti Žilina

Na hranici s Poľskom zhorel kamión. Vieme, čo viezol

Rušnú noc mali hornooravskí hasiči. Horiaci kamión naložený tovarom sa im zachrániť nepodarilo.

Medzi Púchovom a Žilinou vlaky nahradia autobusy

Modernizácia železničnej trate si vyžaduje aj obmedzenia vlakovej dopravy. Týkajú sa expresných vlakov do Prahy.

Všetky správy

Plavčan vo štvrtok skončí, Danko chce štyri dni na premýšľanie (minúta po minúte)

Predseda SNS hovorí o potrebe obnoviť dôveru v koalícii.

Štyri vety, ktorými Fico odôvodnil koniec Plavčana. Hodia sa aj na Kaliňáka

Pokyn na výmenu ministra školstva z SNS Petra Plavčana zdôvodnil premiér Robert Fico aj bojom proti netransparentnému správaniu sa.

Plavčan podpísal ďalšiu miliónovú zmluvu s IT firmou od Brhela

Smer vymyslel školský projekt za 45 miliónov eur. Časť peňazí v ňom podľa zistení SME a učiteľov premrhali. Plavčan je spokojný a pokračuje.

Reportér Týždňa Magušin: Videl som, ako Fico Danka prekvapil a rozčúlil

Redaktor Týždňa Michal Magušin sa so šéfom SNS Andrejom Dankom rozprával vo chvíli, keď sa dozvedel o pokyne na odvolanie ministra školstva Petra Plavčana (nominant SNS).

Košice majú miesto duchov, aké inde na Slovensku nenájdete

Schátrané mlyny so silom sú výnimočné v rámci strednej Európy.

Kam vyraziť