Utorok, 27. október, 2020 | Meniny má SabínaKrížovkyKrížovky

Na diaľničný privádzač si musia počkať

V Kysuckom Novom Meste chceli riešiť kritickú dopravu v meste. Požiadali ministerstvo dopravy o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Odpoveď ich nepotešila.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Túto možnosť primátor Ján Hartel prerokoval s predstaviteľmi najväčších podnikov (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX), tiež s predsedom VÚC Žilina.

Odklon by podľa mesta pomohol ekológii i bezpečnosti

„Privádzač by bol obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo naň. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

Doprava vedie stredom mesta

Podľa jeho slov s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Skryť Vypnúť reklamu

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Stavbu vraj nie je vhodné rozdeľovať

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, nie je v súčasnosti vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 by podľa neho neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, riešila by len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo sa splní výstavbou celého úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Podľa informácie ministerstva NDS robí v súčasnosti všetky kroky potrebné na to, aby sa stavba diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto pripravila do výstavby v celosti a v čo najkratšom možnom čase. Do konca roku 2014 predpokladajú zabezpečenie majetkovoprávneho vysporiadania celej stavby a všetkých podkladov potrebných na prípravu žiadosti o vydanie stavebného povolenia. Po potvrdení jeho právoplatnosti vyhlási v roku 2015 NDS verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavebných prác.

S odpoveďou ministra nesúhlasia

Primátor Hartel si myslí, že ich odôvodnenie pre vybudovanie privádzača v predstihu ministerstvo nepochopilo. „Stále tvrdíme, že náš návrh nerieši len problémy Kysuckého Nového Mesta, ako sa píše v stanovisku. Úsek D3 nie je nutné rozdeliť na dva samostatné, ktoré by bolo potrebné osobitne vysúťažiť a nešlo by ani o vyššie náklady. Z nášho pohľadu je to realizácia celého úseku po etapách. Stavba by sa vysúťažila ako celý úsek s jedným dodávateľom. Etapizáciu sme odôvodnili tým, že budovanie tunela cez radolskú križovatku si vyžiada na dlhšiu dobu odstavenie hlavného vstupu do mesta cez most z Radole. Zabezpečenie celej dopravy cez zostávajúci most v Povine je takmer nemožné vzhľadom na súčasnú zaťaženosť radolskej križovatky. Zvažujeme požiadať zainteresovaných o opätovné prehodnotenie nášho návrhu,“ reagoval na vyjadrenie ministerstva.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  3. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  5. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  6. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  7. Pomáhajte čítaním
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  1. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo
  2. Developer roka YIT Slovakia je na Slovensku už desať rokov
  3. Pomáhajte čítaním
  4. Duálnu prax v dm nahradilo počas pandémie online vzdelávanie
  5. Chief of Slovak Telekom: We care about the future of Slovakia
  6. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi
  7. Príjem vs. dôchodok. Realita, ktorú na ktorú sa treba pripraviť
  8. Šiesty titul Auto roka: komu sa podaril tento historický úspech?
  9. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy
  10. Kvalitné sporenie si dokážete vybaviť z pohodlia domova
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 29 111
  2. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 22 471
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 401
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 12 980
  5. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 855
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 718
  7. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 003
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 10 817
  9. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 9 965
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 9 599
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Dušičky, na aké si nikto nepamätá

Po iné roky tradične prichádzali na cintoríny aj Kysučania žijúci za hranicami, najmä v Česku. Tento rok majú Dušičky úplne inú podobu. Hranice sa zatvorili, no aj Slováci hroby svojich blízkych pre zákaz vychádzania navštevovať nemôžu.

V kysuckých obciach sa intenzívne venovali úpravám cintorínov. Inak tomu nebolo ani vo Vysokej nad Kysucou.
Roland Šmahajčík (v strede) bol opäť najlepším strelcom Turzovky.
Celoplošné testovanie

AKTUALIZOVANÉ: V Kysuci bude jedenásť testovacích miest, škôlky k nim nepatria

Obyvatelia sa nemusia obávať čistoty priestorov po testovaní.

MY PLUS: Pokojne zostaňte doma, náš týždenník MY si teraz prelistujete už aj online

23 regionálnych titulov MY a niekoľkoročný archív online plus odomknutý exkluzívny obsah na 27 weboch MY - to je MY PLUS.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Ako sa penzistom zvýšia dôchodky

Aj od januára budúceho roku môžu dôchodcovia počítať so zvyšovaním penzií o valorizáciu. V tom istom mesiaci sa zvýšené dôchodky začnú aj vyplácať.

Epidemiológovia v Trenčíne vyšetrujú ohniská nákazy v dvoch závodoch

V rámci Slovenska prevažuje reťazové šírenie ochorenia v rodinách.

Agrokomplex musí po desaťročiach odstrániť svoj ikonický nápis

Konštrukciu vytvorili v roku 1974. Jej súčasťou bol aj klas.

Tu sú výsledky víkendového testovania na Orave. Prečo ste boli vy?

Za tri dni otestovali odberové tímy 91 505 ľudí. Do karantény poslali 3 904 infikovaných.

Už ste čítali?