Piatok, 31. marec, 2023 | Meniny má Benjamín

Na diaľničný privádzač si musia počkať

V Kysuckom Novom Meste chceli riešiť kritickú dopravu v meste. Požiadali ministerstvo dopravy o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Odpoveď ich nepotešila.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu. Túto možnosť primátor Ján Hartel prerokoval s predstaviteľmi najväčších podnikov (INA Kysuce, KLF Kováčňa, NN Slovakia, KINEX), tiež s predsedom VÚC Žilina.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Odklon by podľa mesta pomohol ekológii i bezpečnosti

„Privádzač by bol obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy pre priemyselnú zónu zo stredu mesta priamo naň. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

Doprava vedie stredom mesta

Podľa jeho slov s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Stavbu vraj nie je vhodné rozdeľovať

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, nie je v súčasnosti vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 by podľa neho neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, riešila by len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo sa splní výstavbou celého úseku diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Podľa informácie ministerstva NDS robí v súčasnosti všetky kroky potrebné na to, aby sa stavba diaľnice D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto pripravila do výstavby v celosti a v čo najkratšom možnom čase. Do konca roku 2014 predpokladajú zabezpečenie majetkovoprávneho vysporiadania celej stavby a všetkých podkladov potrebných na prípravu žiadosti o vydanie stavebného povolenia. Po potvrdení jeho právoplatnosti vyhlási v roku 2015 NDS verejné obstarávanie na výber zhotoviteľa stavebných prác.

S odpoveďou ministra nesúhlasia

Primátor Hartel si myslí, že ich odôvodnenie pre vybudovanie privádzača v predstihu ministerstvo nepochopilo. „Stále tvrdíme, že náš návrh nerieši len problémy Kysuckého Nového Mesta, ako sa píše v stanovisku. Úsek D3 nie je nutné rozdeliť na dva samostatné, ktoré by bolo potrebné osobitne vysúťažiť a nešlo by ani o vyššie náklady. Z nášho pohľadu je to realizácia celého úseku po etapách. Stavba by sa vysúťažila ako celý úsek s jedným dodávateľom. Etapizáciu sme odôvodnili tým, že budovanie tunela cez radolskú križovatku si vyžiada na dlhšiu dobu odstavenie hlavného vstupu do mesta cez most z Radole. Zabezpečenie celej dopravy cez zostávajúci most v Povine je takmer nemožné vzhľadom na súčasnú zaťaženosť radolskej križovatky. Zvažujeme požiadať zainteresovaných o opätovné prehodnotenie nášho návrhu,“ reagoval na vyjadrenie ministerstva.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  2. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  3. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  4. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu aj mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  7. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  8. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  1. Prihlás sa do programu She's Next na podporu žien-podnikateliek
  2. Cestujte cez májové sviatky a oddychujte dlhšie. Kam sa vybrať?
  3. Slováci si za 3 dni objednali dovolenku za 4,98 milióna eur.
  4. Unilabs Slovensko otvára v Boroch najmodernejšie laboratórium
  5. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  6. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte
  7. Vyberáme si najkrajšiu obnovenú pamiatku, hlasuje sa online
  8. Životné poistenie v čase inflácie. Aká je jeho ideálna výška?
  1. Profesionálny šéfkuchár radí: Použitý olej nikdy nevylievajte 23 947
  2. Fellner je 6 týždňov bez internetu, ako reaguje BUBO? 22 009
  3. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 10 287
  4. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 879
  5. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 640
  6. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 5 438
  7. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 3 631
  8. Dopestujte si vlastné potraviny. Toto poteší nielen záhradkárov 2 662

Blogy SME

  1. Peter Kubica: O priveľkých teniskách
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (31.3. - 6.4.1923)
  3. Miroslav Lukáč: Dežo uvádza, že každý má svoju bandu. I poslanci.
  4. František Ptáček: Mier poslanca Fica – ako prasa učí holubicu lietať
  5. Alexander Hričko: Na Slovensku sa vytratil zdravý gazdovský rozum
  6. Marián Kozák: Plavecké olympiády v Detskom klube v rokoch 1997 - 1999
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predjarie pod Barancom
  8. Ján Valchár: O rozkazoch sa nediskutuje, rozkazy sa plnia! (tri mesiace, ani o sekundu viac!)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 722
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 26 314
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 923
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 070
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 010
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 736
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 935
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 916
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Študenti súťažili v krajskom kole SOČ

Odprezentovali svoje niekoľkomesačné úsilie.


13 h

Cieľom inovatívneho vzdelávacieho programu FinQ je naučiť deti kriticky myslieť a zaujať stanovisko k reálnym životným situáciám v kontexte financií.


17 h
Marcel Hlaváč, predseda OZ pre krajšie Kysuce

Dobrovoľníkov je málo, ľudia zleniveli.


18 h
V horiacej garáži vybuchli tlakové nádoby.

Pri požiari zasahovalo tridsať hasičov, jedna osoba sa zranila, predbežná škoda je takmer dvesto tisíc eur.


29. mar

Blogy SME

  1. Peter Kubica: O priveľkých teniskách
  2. Ján Serbák: Zaujímavosti zo storočných novín (31.3. - 6.4.1923)
  3. Miroslav Lukáč: Dežo uvádza, že každý má svoju bandu. I poslanci.
  4. František Ptáček: Mier poslanca Fica – ako prasa učí holubicu lietať
  5. Alexander Hričko: Na Slovensku sa vytratil zdravý gazdovský rozum
  6. Marián Kozák: Plavecké olympiády v Detskom klube v rokoch 1997 - 1999
  7. Helena Smihulova Laucikova: Predjarie pod Barancom
  8. Ján Valchár: O rozkazoch sa nediskutuje, rozkazy sa plnia! (tri mesiace, ani o sekundu viac!)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 26 722
  2. Ján Šeďo: Ľudia, kupujte konzervy a borovičku, raketa pôjde do Bratislavy. 26 314
  3. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 923
  4. Asociácia dôchodkových správcovských spoločností: Opäť doplatia CHUDOBNÍ na BOHATÝCH? Na stole je novelizácia novelizácie druhého piliera 8 070
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 010
  6. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 736
  7. Post Bellum SK: Ľudáci sa zbavili najprv židovských dievčat a mladých žien 3 935
  8. Ján Valchár: Začal som sa báť o výsledok vojny... 3 916
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  3. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu