V skanzene oslávia Deň železnice

Veľkým lákadlom kysuckého skanzenu je historická lesná úvraťová železnica. Turisti sa radi nechajú povoziť areálom vo vagóniku ťahanom malou lokomotívou.

V kysuckom skanzene bude dnešná nedeľa  patriť podujatiu Deň železnice.V kysuckom skanzene bude dnešná nedeľa patriť podujatiu Deň železnice. (Zdroj: KYSUCKÉ MÚZEUM)

VYCHYLOVKA. V kysuckom skanzene zabezpečuje prevádzku cez pracovné dni lokomotíva DH 120, v sobotu a nedeľu premáva parná lokomotíva U 34. „Prevezie vás celým areálom za asistencie a výkladu sprievodcu, pričom ponúka celkový pohľad na učupené drevenice a ďalšie objekty múzea,“ informuje Darina Hnidková z Kysuckého múzea v Čadci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dnešnú nedeľu pripravili Žilinský samosprávny kraj a Kysucké múzeum podujatie Deň železnice. Pozývajú návštevníkov a zanietencov železníc do skanzenu, kde na nich čaká bohatý kultúrny program. Ten začína o 9.15 h jazdami historického parného rušňa U.34, o 12.15 nasleduje ukážka pôvodnej funkcie železnice – zvážanie dreva na klanicových vozňoch. O 13. hodine začne defilé koľajových vozidiel HLÚŽ a účinkovanie Dychovej hudby Považská Veselka z Plevníka – Drienového pred objektom stanica Skanzen. Program bude pokračovať o 13.30 h jazdou historickým parným rušňom U.34. Dychovka bude potom vyhrávať až do 15.30 pri krčme z Korne.

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou Kysuckej lesnej železnice, vedúcej z obce Oščadnica a postupne prechádzajúcej až do doliny Chmúra (Nová Bystrica), sa začalo v roku 1915. „Podobne ako v iných prípadoch podmienilo jej vznik významné postavenie ťažby dreva na dotknutom území. Budovanie úzkorozchodnej železnice sa robilo etapovito do roku 1918 a už v nasledujúcom desaťročí existenciu tejto lesnej železnice sprevádzali ďalšie významné zmeny,“ informuje historička Kysuckého múzea Veronika Pauková.

Ako ďalej hovorí riaditeľstvo Oravského komposesorátu sa rozhodlo pristúpiť k vybudovaniu spojovacej trate z Erdútky do Chmúry s cenným systémom úvratí, čím došlo k prepojeniu oravskej a kysuckej železnice.

O význame Kysucko-oravskej lesnej železnice, ktorá zabezpečovala kontinuálnu prepravu dreva, svedčí i fakt, že na tento účel slúžila až do začiatku 70. rokov minulého storočia. „Čo sa týka trate na území Kysúc, jej funkčne obnovená časť, nazvaná Historická lesná úvraťová železnica, sa v 90. rokoch začala využívať ako múzejná železnica. Dnes nesie pôvodný názov Kysucko-oravská lesná železnica,“ dodáva historička.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 90 294
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 731
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 435
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 456
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 946
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 523
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 245
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 573
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu