V skanzene oslávia Deň železnice

Veľkým lákadlom kysuckého skanzenu je historická lesná úvraťová železnica. Turisti sa radi nechajú povoziť areálom vo vagóniku ťahanom malou lokomotívou.

V kysuckom skanzene bude dnešná nedeľa  patriť podujatiu Deň železnice.V kysuckom skanzene bude dnešná nedeľa patriť podujatiu Deň železnice. (Zdroj: KYSUCKÉ MÚZEUM)

VYCHYLOVKA. V kysuckom skanzene zabezpečuje prevádzku cez pracovné dni lokomotíva DH 120, v sobotu a nedeľu premáva parná lokomotíva U 34. „Prevezie vás celým areálom za asistencie a výkladu sprievodcu, pričom ponúka celkový pohľad na učupené drevenice a ďalšie objekty múzea,“ informuje Darina Hnidková z Kysuckého múzea v Čadci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na dnešnú nedeľu pripravili Žilinský samosprávny kraj a Kysucké múzeum podujatie Deň železnice. Pozývajú návštevníkov a zanietencov železníc do skanzenu, kde na nich čaká bohatý kultúrny program. Ten začína o 9.15 h jazdami historického parného rušňa U.34, o 12.15 nasleduje ukážka pôvodnej funkcie železnice – zvážanie dreva na klanicových vozňoch. O 13. hodine začne defilé koľajových vozidiel HLÚŽ a účinkovanie Dychovej hudby Považská Veselka z Plevníka – Drienového pred objektom stanica Skanzen. Program bude pokračovať o 13.30 h jazdou historickým parným rušňom U.34. Dychovka bude potom vyhrávať až do 15.30 pri krčme z Korne.

SkryťVypnúť reklamu

S výstavbou Kysuckej lesnej železnice, vedúcej z obce Oščadnica a postupne prechádzajúcej až do doliny Chmúra (Nová Bystrica), sa začalo v roku 1915. „Podobne ako v iných prípadoch podmienilo jej vznik významné postavenie ťažby dreva na dotknutom území. Budovanie úzkorozchodnej železnice sa robilo etapovito do roku 1918 a už v nasledujúcom desaťročí existenciu tejto lesnej železnice sprevádzali ďalšie významné zmeny,“ informuje historička Kysuckého múzea Veronika Pauková.

Ako ďalej hovorí riaditeľstvo Oravského komposesorátu sa rozhodlo pristúpiť k vybudovaniu spojovacej trate z Erdútky do Chmúry s cenným systémom úvratí, čím došlo k prepojeniu oravskej a kysuckej železnice.

O význame Kysucko-oravskej lesnej železnice, ktorá zabezpečovala kontinuálnu prepravu dreva, svedčí i fakt, že na tento účel slúžila až do začiatku 70. rokov minulého storočia. „Čo sa týka trate na území Kysúc, jej funkčne obnovená časť, nazvaná Historická lesná úvraťová železnica, sa v 90. rokoch začala využívať ako múzejná železnica. Dnes nesie pôvodný názov Kysucko-oravská lesná železnica,“ dodáva historička.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Za 30 rokov videl v autoškole všeličo. Vodiči už nie sú tak zruční
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  6. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  2. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  3. OTS: LESY SR sa dištancujú od nepravdivých tvrdení
  4. Influenceri vzali na dovolenku ľudí, ktorých nepoznali
  5. Uprostred leta prichádza princ na bielom koni
  6. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 313
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 8 321
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 2 887
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 780
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 290
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 183
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 1 979
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 659
  1. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  2. Adrian Hadvig: Cigareta
  3. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  4. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  5. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  7. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  8. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 040
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 576
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 139
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 591
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 832
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 520
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 870
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 285
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jozef Huljak: Hra o nebo nad Taiwanom: Čo sa skrýva za novou leteckou trasou
  2. Adrian Hadvig: Cigareta
  3. Dávid Polák: OSN ako kladivo proti Izraelu
  4. Viktor Pamula: Jaro Filip, 25 rokov chýbaš
  5. Štefan Šturdzík: Šimečka a realita no neviem. Som z neho rozčarovaný. Mal by dospieť a nerobiť chyby stále dokola.
  6. Branislav Hláčik: Nedotknuteľná - kapitola 17
  7. Anna Miľanová: Moja kolorovaná kresba, Únik zo zle organizovaného chaosu...
  8. Martin Fronk: Maďarský Karibik
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 040
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 576
  3. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 12 139
  4. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 591
  5. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 832
  6. Dávid Polák: Denník Dezoláta 6 520
  7. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 4 870
  8. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil 4 285
  1. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
  2. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii
  3. INESS: Aké je (ne)produktívne zdravotníctvo?
  4. Marcel Rebro: Prezident v maskáčoch: Pellegrini sa ide hrať na vojačika, zatiaľ čo krajina horí
  5. Marcel Rebro: Fico medzi čajom a oknom: Moskva nerada, keď sa kamoši pretvarujú
  6. Věra Tepličková: Krutá rana pre opozíciu: Minister Takáč opäť nakupoval potraviny
  7. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  8. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu