Sobota, 19. august, 2017 | Meniny má Lýdia
Pridajte si svoje mesto

Ministerstvo o tuneli stále nerozhodlo

Ako bude pokračovať modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR ministerstvo dopravy stále nerozhodlo.

S úpravami Železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočítajú.(Zdroj: (ŽSR))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR - bude stavať tunel stále nie je jasné. Rovnako nie je definitívny ani konečný variant, kadiaľ trať povedie. „Na projekte modernizácie železničnej trate v súčasnosti prebieha schvaľovací proces projektovej dokumentácie. O definitívnom výbere tunelového, resp. iného variantu sa zatiaľ nerozhodlo,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Dodal, že termín, kedy padne finálne rozhodnutie, dnes nie je možné určiť.

Mal byť najdlhší na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý má byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánujú viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá má slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Pokiaľ by ŽSR rozhodnutím ministerstva dopravy museli napokon pre nedostatok financií robiť mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia.

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Chcú použiť peniaze z eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie ma byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadli na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie naplánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Železničná stanica sa veľkých opráv nedočká

Na nedávnom rokovaní sa kysuckí starostovia jednoznačne zhodli v tom, že Železničná stanica v Čadci svojím vzhľadom nereprezentuje Kysuce, skôr naopak. „Úpravy interiéru v blízkej budúcnosti neplánujeme. Pôjde iba o také, ktoré sa týkajú dodržania štandardov staníc,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Paradoxne, zlepšenia sa nedočká ani pri spomínanej modernizácii trate Krásno nad Kysucou - hranica ČR/PR. S úpravami stanice sa podľa projektov uvažuje iba v nevyhnutnom rozsahu, potrebnom pre zabudovanie nových technológii pre železničnú infraštruktúru.


  1. Bábätká z čadčianskej pôrodnice 15. 1 118
  2. FOTO+VIDEO: Silní muži si merali sily! Víťaz na osobáky siahnuť nemusel 359
  3. Cestu z Kysuckého Nového Mesta do Žiliny uzatvoria! 241
  4. Kysučan na dobrodružnej ceste Južnou Amerikou Foto 186
  5. Ženu už nedokázali zachániť 165
  6. Bábätká z čadčianskej pôrodnice 14. Foto 81
  7. Hranica na Makove opäť rozkvitla Foto 73
  8. Stovka detí z Kysúc si letné tábory užila Foto 65
  9. Turecko fotoobjektívom Jozefa Cardu 50
  10. Na Kysuciach môže vzniknúť množstvo pracovných miest 47

Najčítanejšie správy

Kysuce

Bábätká z čadčianskej pôrodnice 15.

Prinášame vám prehľad novorodeniatok, ktoré sme odfotili v čadčianskej nemocnici uplynulý týždeň a ich fotky sú zverejnené aj v MY Kysuckých novinách.

FOTO+VIDEO: Silní muži si merali sily! Víťaz na osobáky siahnuť nemusel

V kategórii žien si najlepšie počínala Mária Seduchová, medzi mužmi triumfoval Dávid Miník.

Cestu z Kysuckého Nového Mesta do Žiliny uzatvoria!

Polícia upozorňuje na dnešnú uzávierku cesty. Vodiči pripravte sa na zdržanie.

Kysučan na dobrodružnej ceste Južnou Amerikou

Kysučan z Rakovej Michal Tlelka (29) sa počas leta opäť vydal do sveta. Tentokrát navštívil tri krajiny v Južnej Amerike. Nám porozprával aj o tom, ako jazdil so snoubordom na piesku.

Ženu už nedokázali zachániť

V stredu 16. augusta popoludní došlo na železničnom priecestí k zrážke cyklistky osobným motorovým vlakom.

Blízke regióny

Plavecké rekordy v žilinskom bazéne neplatia. Bazén nemá 50 metrov

Štandardné rozmery dostane bazén po rekonštrukcii. Mestská plaváreň bude niekoľko týždňov zatvorená.

Gratulujeme. Oravská Polhora je Dedinou roka 2017

Do národnej súťaže sa tento rok zapojilo dvadsať obcí, z Oravy iba jedna. A práve tá oravská vyhrala.

Vítame na svete ďalších maličkých Oravcov

Nech sa im na svete páči. Veľa zdravia.

Prečo tečie Považím Váh a nie Orava?

Všimli ste si niekedy sútok Oravy a Váhu? Prečo sa Orava vlieva do nepatrného Váhu a nie Váh do rozľahlej Oravy? Obe rieky majú veľa podobného.

Dvojici našli v aute drogy

Pravdepodobne marihuanu prevážali 39-ročná Mikuášanka a 21-ročný mladík z Ružomberka.

Všetky správy

Obec, kde sa nestrácajú eurofondy, stavia wellness centrum

Starosta Raslavíc Marek Rakoš dokázal za dva roky vybudovať 80 pracovných miest pre sociálne slabé skupiny.

Útočník pobodal vo fínskom Turku niekoľko ľudí, dvaja neprežili

Pri útoku utrpelo zranenia najmenej šesť ľudí.

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, hovorí pre SME podnikateľ Michal Gučík, ktorého označujú za radcu Andreja Danka.

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

Kam vyraziť