Utorok, 28. marec, 2023 | Meniny má Soňa

Ministerstvo o tuneli stále nerozhodlo

Ako bude pokračovať modernizácia železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR ministerstvo dopravy stále nerozhodlo.

S úpravami Železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočítajú.S úpravami Železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočítajú. (Zdroj: (ŽSR))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Či sa v rámci modernizácie trate Krásno nad Kysucou – štátna hranica SR/ČR - bude stavať tunel stále nie je jasné. Rovnako nie je definitívny ani konečný variant, kadiaľ trať povedie. „Na projekte modernizácie železničnej trate v súčasnosti prebieha schvaľovací proces projektovej dokumentácie. O definitívnom výbere tunelového, resp. iného variantu sa zatiaľ nerozhodlo,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa. Dodal, že termín, kedy padne finálne rozhodnutie, dnes nie je možné určiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mal byť najdlhší na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu spomínaného železničného tunela, ktorý má byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánujú viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá má slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Pokiaľ by ŽSR rozhodnutím ministerstva dopravy museli napokon pre nedostatok financií robiť mimotunelový variant, znamenalo by to, že na trati sa oproti pôvodným plánom nedosiahne plánovaná rýchlosť. V prípade, že sa rozhodne o tom, že tunelové riešenie nebude súčasťou modernizácie, bude sa v tomto úseku na súčasnej trati robiť iba optimalizácia.

SkryťVypnúť reklamu

Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, posunú sa však až na rok 2016, ukončiť ich plánujú v roku 2019.

Chcú použiť peniaze z eurofondov

Celkové náklady na stavbu predstavujú 636 364 000 eur bez DPH. Súčasťou modernizácie ma byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadli na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie naplánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie je determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

SkryťVypnúť reklamu

Železničná stanica sa veľkých opráv nedočká

Na nedávnom rokovaní sa kysuckí starostovia jednoznačne zhodli v tom, že Železničná stanica v Čadci svojím vzhľadom nereprezentuje Kysuce, skôr naopak. „Úpravy interiéru v blízkej budúcnosti neplánujeme. Pôjde iba o také, ktoré sa týkajú dodržania štandardov staníc,“ informovala hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Paradoxne, zlepšenia sa nedočká ani pri spomínanej modernizácii trate Krásno nad Kysucou - hranica ČR/PR. S úpravami stanice sa podľa projektov uvažuje iba v nevyhnutnom rozsahu, potrebnom pre zabudovanie nových technológii pre železničnú infraštruktúru.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  2. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz
  3. Neviditeľná technológia vás ochráni pred podvodom, stačí si ju v mobile aktivovať
  4. Istota nízkeho úroku. Krásne bývanie s hypotékou za 1,49 %
  5. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  6. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  1. Ako poraziť vysokú infláciu? Napríklad výnosom 24 % za 3 roky
  2. 8 vecí, na ktoré záhradkári pravidelne zabúdajú
  3. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch
  4. 7 rýchlych tipov, ako lepšie hospodáriť v domácnosti
  5. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu
  6. BILLA Žampa Cup – jedinečný záver zimnej sezóny
  7. Čo môže ponúknuť laboratórna diagnostika po Covide?
  8. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu?
  1. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 7 638
  2. Záhadné ženské cviky, ktoré pomôžu mužom. Dokážu zlepšiť erekciu 6 830
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 721
  4. Kávový Indiana Jones. Slovák loví raritné kávy v pralesoch 3 579
  5. Má vaše dieťa nárok na 350 eur na kúpu počítača či tabletu? 2 611
  6. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 594
  7. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 582
  8. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 1 992

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Rýchlejšia výstavby diaľnic
  2. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  3. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  4. Ľubomír Maretta: Sto krát
  5. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  6. Ľubomír Maretta: Pena
  7. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  8. Adriana Boysová: Drahá poézia
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 824
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 651
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 643
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 840
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 345
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 850
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 788
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 630
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Na železničnej stanici v Žiline sa vykoľajil vlak SuperCity Pendolino.

Manažéri českého štátneho dopravcu poukazujú na zlý stav koľajníc a výhybiek.


1 h
Režisér Lukáš Hanulák má na konte množstvo úspešných projektov.

Podľa neho sme sa ako národ z histórie nepoučili.


27. mar
Radôstka v červenom ovládla derby o Bystrickú dolinu.

Radôstka trestala zo štandardiek, na čele je Bytča.


27. mar

Registrácia je grátis, v hre sú lukratívne ceny.


27. mar

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Víchrica, ktorá v nárazoch dosiahla silu orkánu, napáchala obrovské škody.


11 h

Polícia už prípad vyšetruje.


a 1 ďalší 15 h

Policajt mimo službu išiel okolo chlapca a zastavil.


27. mar

Tragický príbeh je obrazom totalitného režimu.


27. mar

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Rýchlejšia výstavby diaľnic
  2. Irena Šimuneková: Náučný chodník obcou Rybník
  3. Vladimír Hatara: Mizme tu páni!
  4. Ľubomír Maretta: Sto krát
  5. Martina Paulenová: Veľké pocity malých detí
  6. Ľubomír Maretta: Pena
  7. Roman Kebísek: Slovenské povstanie r. 1848 trvalo 10 dní, bolo len v okolí Myjavy
  8. Adriana Boysová: Drahá poézia
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 22 824
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 10 651
  3. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 7 643
  4. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 6 840
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody 5 345
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 850
  7. Ján Valchár: Tak teda dobre, vy otravy 2 788
  8. Rastislav Puchala: Ohavnosť spustošenia 2 630
  1. Monika Nagyova: Afganka Slovákom: Neviete, čo máte
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  4. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  5. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  6. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  8. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu