ČADCA. Koncom júla chce Slovenská správa ciest dokončiť takzvaný malý obchvat Čadce spojený s preložkou cesty I/11. Presmerovaním dopravy sa zníži jej intenzita v centre Čadce.
„Mesto podľa územnoplánovacej dokumentácie plánuje vytvoriť pešiu zónu od križovatky ulíc Námestie slobody - Pribinova po križovatku Námestie slobody – Kukučínova. Trasy autobusových liniek prímestskej dopravy ako aj MHD budú premávať po malom obchvate, kde sa vybudovali autobusové zastávky. Vytvorenie pešej zóny bude možné až po dobudovaní distribučného vnútromestského okruhu (z križovatky ulíc Slovenských dobrovoľníkov – 17. Novembra po križovatku Palárikova – Májova. Druhým problémom je premávka na uliciach Májová, Moyzesova a Pribinova. Vjazd vozidiel na Pribinovu je možný len z Námestia slobody. Problematické je odbočenie vozidiel vľavo na túto ulicu zo smeru od križovatky pri Sventkovom dome. V súčasnosti je odbočovací pruh vľavo vytvorený pre odbočenie z Námestia slobody na Moyzesovu ulicu,“ informoval Ferdinand Gonščák z Mestského úradu v Čadci.
Na rokovaní boli aj zástupcovia polície
V uplynulých dňoch sa na MsÚ v Čadci uskutočnilo pracovné rokovanie k návrhu organizácie dopravy po ukončení výstavby preložky cesty I/11. SAD Žilina napríklad navrhuje v prvej fáze presun trasy prímestských autobusových liniek, ktoré v súčasnosti majú výstupnú a nástupnú zastávku na Ul. A. Hlinku. Výstup by bol na autobusovej zastávke Čadca - Žarec a nástup na Ulici Pribinovej pri OC Ronex. Linky MHD a prímestská linka Čadca – Svrčinovec Závršie by ostali na Ulici A. Hlinku.
Na rokovaní boli aj zástupcovia Okresného dopravného inšpektorátu v Čadci. Polícia navrhuje ponechať súčasný stav organizácie dopravy a po vyhodnotení situácie po spustení premávky na malom obchvate doriešiť organizáciu v centre mesta na Námestí slobody, Moyzesovej a Pribinovej ulici. Upozornili tiež na riešenie obchádzkových trás pri plánovanej uzávierke počas rekonštrukcie mostného objektu.
Odznela aj informácia, že mesto potrebuje čo najskôr vybudovať dopravné prepojenie z križovatky ulíc Slovenských dobrovoľníkov – 17. novembra po križovatku Palárikova – Májova. Bez tohto prepojenia sa vraj dopravná situácia v meste nezlepší.
S prácami sa omeškali
Obchvat Čadce mal byť hotový už v januári. Z dôvodu krachu materskej spoločnosti Alpine v Rakúsku sa harmonogram prác nepodarilo dodržať. Ako informovala hovorkyňa SSC Zuzana Hromcová prestavanosť na stavbe je doposiaľ 3,8 milióna eur. „Momentálne zaostávame v porovnaní s harmonogramom prác, zhotoviteľ však prehlásil, že urobí všetko preto, aby termín ukončenia stavby bol 31.7.2014,“ povedala.
Obchvat v dĺžke približne dva kilometre má odbremeniť mesto od dopravy a v budúcnosti slúžiť ako privádzač k diaľnici D3. Jeho výstavbu plánovali pred tridsiatimi rokmi, no prvé práce sa začali až v roku 2011. Po nedávnom sprevádzkovaní okružnej križovatky sa čiastočne zlepšila dopravná situácia na horelickom moste, starom 50 rokov. Tá sa skomplikovala po tom, ako ho vlani v marci pre havarijný stav uzatvorili. Most opäť sprevádzkovali vlani v júni, odvtedy funguje obojsmerne v polovičnom profile s obmedzenou záťažou do 20 ton.