KRÁSNO NAD KYSUCOU. Práce na moste, ktorý je zároveň prístupovým z bystrickej doliny a z Čadce, sú v plnom prúde. Je odkrytý celý nosný systém a vedeckí pracovníci z výskumného centra Žilinskej univerzity, Slovenskej technickej univerzity a ďalší vedeckí pracovníci spolu s projektantom odobrali vzorky materiálov z konštrukcie mosta a rozhodujú o ďalšom postupe prác. „Tak ako to býva pri rekonštrukcii takýchto objektov, nemohol projektant predpokladať všetky práce, ktoré je potrebné urobiť a preto sa dopracúvajú ďalšie postupy. Potešujúce je, že sa už okrem rozoberania a odstraňovania časti prvkov mosta začína aj budovať a dodávateľ už opravil mlynský náhon, ktorý prechádza v päte mosta, posilnil ho betónovou klenbou, spevnil ho i zvnútra a doplnil chýbajúce kusy, ktoré boli rozpadnuté,“ informoval primátor Krásna nad Kysucou Jozef Grapa. Smerom od Čadce začínajú opäť budovať oporný múr, ktorý na začiatku prác rozobrali a vzhľadom k tomu, že mlynský náhon bolo treba celý obkopať, začínajú robiť i násypy štrku z oboch strán až po hranu cesty. „Dúfam, že i napriek dodatočným prácam a nepriaznivému počasiu dodávateľ dodrží termín, nakoľko pre Krásno a jeho obyvateľov je uzávierka veľkou záťažou a snažím sa robiť všetko pre to, aby bol termín, ktorý sme si dali dodržaný,“ konštatoval Grapa.
To, že práce prebiehajú podľa harmonogramu aj napriek nepriaznivému počasiu potvrdil aj technicko-prevádzkový námestník Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja Lukáš Ďuriš.
Most je jedinou prístupovou cestou z Bystrickej doliny a Čadce. Vodiči, ktorí chcú ísť do mesta alebo aj z mesta, musia obchádzať cestou I/11, na ktorú sa dá napojiť na moste pri časti Blažkov. Ak tú pre nehodu uzavrú, prechod mestom ostane neprejazdný. Pred dvomi rokmi poškodili nosné prvky mostu kamióny a autá, ktoré boli presmerované práve z cesty I/11, ktorú uzavreli v dôsledku havárie na niekoľko hodín.
Po viac ako storočnom moste vtedy prešli stovky áut, medzi nimi aj niekoľko desiatok ton ťažké kamióny. Tým, že šli pomaly, sa na moste stretli niekedy aj tri. Bolo jasné, že staručký most takúto záťaž nemôže vydržať. Hoci potvrdil kvalitu práce rakúskych majstrov a vydržal, neúmerná záťaž poškodila jeho nosné prvky a museli sme na ňom zmeniť dopravu z dvojsmernej na jednosmernú.
Kvôli súčasnej rekonštrukcii dočasne zrušili aj autobusovú zastávku Struhy a zastávku pri Základnej umeleckej škole premiestnili na parkovisko pri futbalovom štadióne. Autobusy, ktoré počas školského roka prepravujú žiakov, zachádzajú k mestskému úradu tak, ako doteraz. Bližšie informácie sa cestujúci dozvedia na Mestskom úrade v Krásne nad Kysucou a na letáčikoch umiestnených v autobusoch SAD. „Naozaj prosím našich obyvateľov o trpezlivosť. Oprava mosta bude stáť okolo 700-tisíc eur. Z toho 95 percent platia z eurofondov, zvyšok doplatí Žilinský samosprávny kraj.