Utorok, 19. jún, 2018 | Meniny má Alfréd

V tuneli Horelica pribudne druhá rúra

Tunel v Čadci – Horelici, ktorý je v prevádzke desať rokov, sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Naplánovali ho ako štvorpruhov

Tunel funguje už desať rokov, do budúcna budú v ňom fungovať ďalšie dve rúry.(Zdroj: SME)

ý, zatiaľ sú funkčné len dva.

ČADCA. Zhruba 1,55 milióna eur bude cena zákazky, ktorú pripravuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS). Pôjde o výstavbu zvyšných dvoch pruhov diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu-Bukov v dĺžke štyri kilometre. Úsek navrhli ako štvorpruhový, momentálne však fungujú len dva. Súčasťou prác bude aj vybudovanie druhej rúry v horelickom tuneli.

„V súčasnej dobe NDS pripravuje súťažné podklady na vyhlásenie verejného obstarávania na Dokumentáciu pre stavebné povolenie. Súťaž predpokladáme vyhlásiť na prelome rokov 2014/2015. Vzhľadom na to, že druhý profil bude kopírovať už existujúci úsek diaľnice, parametre ôsmich mostov budú podobné tým už existujúcim,“ informoval hovorca NDS Michal Fúrik. Predpokladajú, že s prácami začnú v roku 2018, hotové by mohli byť o dva roky.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tunel funguje už desať rokov

Tunel v Čadci - Horelici funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995. Tunel je 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu.

Aj v tomto tuneli má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči. Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával. Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na stavbe pracovalo vyše dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo približne 60 ľudí v tuneli, vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 ľudí. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia sú napojené na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Will Slovakia stay at the forefront of a technology?
  2. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  3. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  4. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  5. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  6. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  7. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  8. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  9. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  10. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 477
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 172
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 16 552
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 312
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 045
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 7 713
  7. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 6 322
  8. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 217
  9. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 5 517
  10. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 4 365

Hlavné správy z My Kysuce

Na vínnom festivale bolo veselo

Druhý ročník Goral wine fest prilákal do horského prostredia Kysúc množstvo návštevníkov.

Kysucká nemocnica v Čadci sa obáva kolapsu

Riaditeľ Kysuckej nemocnice Martin Šenfeld sa obáva toho, že od 1. júla môže dôjsť ku kolapsu fungovania lekárskej služby prvej pomoci (LSPP).

Cez víkend sa vidíme v Rakovej, hosťom turnaja bude Zdeno Štrba

O trofeje si v dvojdňovom maratóne zahrajú hráči zo Slovenska, Čiech a Poľska.

MY Kysucké noviny s množstvom zaujímavostí a nových súťaží

Najnovšie číslo novín je opäť plné zaujímavostí. Neprehliadnite zaujímavé súťaže, ktoré sme pre vás pripravili. Šťastie v podobe 20 eurovej bankovky sa môže usmiať aj na vás. Stačí, keď vás naša redakčná hliadka stretne na ulici s MY Kysuckými novinami.

Oblastný futbal: Korňa zdolala víťaza šiestej ligy, sezónu končí na druhej priečke

Nová Bystrica na záver doma prehrala s Radôstkou o jeden gól.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Doprava na Kysuciach kolabuje, železničnú zastávku však nepostavia

Presun cestujúcich do vlakov by mohol odľahčiť dopravu na frekventovanej ceste I/11.

V novozámockej nemocnici zomrel dvadsaťročný pacient

Mladý muž trpel Crohnovou chorobou.

Vybrali SME



Už ste čítali?