Pondelok, 27. marec, 2023 | Meniny má Alena

Na D3 začali s razením ďalšieho tunela

Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela s názvom Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov. Tunelári nezabudli na starú banícku tradíciu a tak svoje miesto si v ňom našla aj svätá Barbora.

Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov.Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov. (Zdroj: (NDS))

SVRČINOVEC. SKALITÉ. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité bude mať dva tunely. S razením prvého s názvom Poľana, začali ešte v júni, nechýba v ňom soška sv. Barbory. Aj razenie druhého nazvaného Svrčinovec sprevádzala v minulých dňoch stará banícka tradícia. Tunel, ktorý je 420 metrov dlhý, situovali na začiatok úseku v smere do Poľska, pár metrov za križovatkou Svrčinovec.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú odľahčiť aj oravský hraničný priechod

„Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL, ako i celého diaľničného ťahu D3, bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska. Odľahčí sa tým oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 t smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj do Poľskej republiky,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)Michal Fúrik.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej povedal v mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec sa vyrieši prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov – Poľska, Česka a Slovenska. Celý úsek diaľnice D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskom oproti existujúcej ceste I/12 o takmer 10 minút. „Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí,“ konštatoval.

Na úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL bude 29 mostných objektov v celkovej dĺžke 3 782 metrov. Okrem tunela Svrčinovec je súčasťou úseku aj takmer 900 metrov dlhý tunel Poľana.

SkryťVypnúť reklamu

Na stavbe diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité pracovalo v lete okolo 520 robotníkov. Ako predčasom informoval hovorca Váhostavu Tomáš Halán v zime ich počet vzhľadom na klimatické podmienky tohto zložitého terénu klesne na približne 300 až 370. „V súčasnosti sa robí sanácia územia, pracuje sa na prístupových komunikáciách, zakladaní mostných objektov a portáloch tunelov Poľana a Svrčinovec. Stavebné práce budú pokračovať aj v zimnom období, pôjde najmä o tunely,“ informoval Fúrik. Jeho slová doplnil Halán, ktorý povedal, že na mostných objektoch sa zamerajú na spodné časti stavby a montáž oceľovej mostnej konštrukcie. Tunel Poľana je jeden z najvýznamnejších objektov na diaľnici D3 v úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý bude zároveň aj tým najnáročnejším. Stavbári musia pracovať v zložitých geologických podmienkach v pásme tzv. flyša, kde sa striedajú vrstvy ílu a pieskovca v rôznom štádiu zvetrania a tektonického porušenia.

SkryťVypnúť reklamu

Použijú štyri technológie

Pri výstavbe mostov využijú stavbári štyri technológie. Pôjde o výsuvnú skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou, okrem toho použijú letmú betonáž. Najvyšší pilier pri mostoch bude mať 77 metrov, čo je rarita v rámci slovenských stavieb. Výstavba sa začala vlani 25. októbra odovzdaním staveniska zhotoviteľovi - Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav.

Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016.

Ide o dôležité prepojenie

Diaľnica D3 má mimoriadny význam aj pre žilinský región, ktorým prechádza. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska – Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach. Diaľničný úsek D3, ktorý NDS rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Budovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nové bývanie a hypotéka za 1,49 %? Pomôže developer
  2. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život
  3. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49%
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife
  5. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  6. Ako riešia krízu v zahraničí? Nižšia daň, zľavy z odvodov, zmrazená cena potravín
  7. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  8. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  1. Dvanásť rokov v Amazone a práca ma stále baví
  2. Toto sú víťazi súťaže Hermes Komunikátor roka
  3. Domáca verzia známych keksov vám zachutí na prvé zahryznutie
  4. Sodastream sa mení
  5. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve
  6. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá
  7. Marec, poberaj sa, starec - do dôchodku na úrovni
  8. Už 110 rokov súčasťou každej domácnosti. ALPA oslavuje jubileum
  1. Stáli pred krachom. Firmy prezrádzajú recept na prežitie kríz 8 616
  2. Vyvýšené záhony ako novodobý trend v záhradkárstve 6 256
  3. Jazdiť v lete na saniach? Na Madeire vám ukážu, že sa to dá 5 663
  4. Okuliarové šošovky ZEISS SmartLife 4 551
  5. Amazon v Seredi dáva veciam druhý život 2 684
  6. V malej obci na Kysuciach vyučujú s modernými technológiami 2 569
  7. Náš mobil môžu ovládať na diaľku, ale dá sa tomu zabrániť 2 516
  8. Doba nízkych úrokov je späť. Garantovaná hypotéka 1,49% 1 545

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 12 083
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 173
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 060
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 763
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 027
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 384
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 273
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 213
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Na magistrále sa rozpadá turistická infraštruktúra.

Komplexná sezónna obnova je podľa Žilinskej župy nemožná.


12 h
Eliška Heglasová

Privítajte s nami novorodencov z Kysúc.


25. mar
MY | TOP správy z regiónov

Pozrite si výber TOP správ z regiónov.


25. mar
Celestín Stehura, nový prezident FK Čadca vidí budúcnosť futbalu v meste optimisticky.

Vyrovnanie dlhov, zlepšenie vzťahov či výstavba ihriska s umelou trávou. V klube je roboty vyše hlavy.


24. mar

Blogy SME

  1. Ivan Čáni: Chcem byť poslancom slovenského parlamentu.
  2. Ján Šeďo: Také typické, našské, alebo prečo onemela učiteľka a my tiež.
  3. Marian Letko: Geneticki sprostí a otupjevjení. Asi sme skutočne takí
  4. Radovan Čipka: Rozhodnutie, ktoré budem možno ľutovať, zverejňujem Prológ
  5. Ľudmila Križanovská: Ťažký život bratislavského taxikára. Aj takíto ľudia chodia na ,,mierové" pochody
  6. Martin Šuraba: Mačka, ktorá zachránila knihy
  7. Zuzana Foltýnová: Sen v sne, AI alebo Všetko, všade, naraz
  8. Miro Jankes: Marcové obrázky (2023)
  1. Ján Valchár: Rusko sa opevňuje, 1.500 nových ruských tankov na ceste 12 083
  2. Ivan Bošňák: Menej Agresivity a viac Analytiky pani Kovačič Hanzelová 9 173
  3. Radko Mačuha: V Moskve nie je všetko s kostolným poriadkom. 9 060
  4. Martin Kugla: Nenechajte Valla zničiť Petržalku! 6 763
  5. Magdaléna Cifrová: Rozdielna emočná výbava chlapcov a smutná prognóza nedostatku učiteľov 6 027
  6. Michal Porubän: Desatoro Maroša Žilinku 4 384
  7. Radovan Čipka: Podceňujeme intelekt tých, čo píšu "pekný chlapi" 3 273
  8. Ján Valchár: Gáaga! Gáaga! (plus ruský útok na Avdijivku) 3 213
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 58. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 2/2 (1990)
  2. Monika Nagyova: Moje blogovanie dosiahlo plnoletosť. Čitatelia mi občas dajú zabrať.
  3. Jiří Ščobák: Chcete od Hegera krev?
  4. Jiří Ščobák: Jak vykrmit akvárium?
  5. Jiří Ščobák: Ako zdaniť dividendy z akcií a ETF? Ako konkrétne vyplniť daňové priznanie?
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 57. - Reinhold Messner: Antarktída - nebo aj peklo zároveň, 1/2 (1989)
  7. Jiří Ščobák: Recenze služby: Tři roky se Slovnaftbajkem (aneb Bratislava bez auta a električenky)
  8. Monika Nagyova: Máte v okolí ľudí posadnutých upratovaním? Niet im pomoci.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu