Na D3 začali s razením ďalšieho tunela

Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela s názvom Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov. Tunelári nezabudli na starú banícku tradíciu a tak svoje miesto si v ňom našla aj svätá Barbora.

Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov.Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec - Skalité začali s razením druhého tunela Svrčinovec, ktorý bude dlhý vyše 400 metrov. (Zdroj: (NDS))

SVRČINOVEC. SKALITÉ. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité bude mať dva tunely. S razením prvého s názvom Poľana, začali ešte v júni, nechýba v ňom soška sv. Barbory. Aj razenie druhého nazvaného Svrčinovec sprevádzala v minulých dňoch stará banícka tradícia. Tunel, ktorý je 420 metrov dlhý, situovali na začiatok úseku v smere do Poľska, pár metrov za križovatkou Svrčinovec.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcú odľahčiť aj oravský hraničný priechod

„Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL, ako i celého diaľničného ťahu D3, bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska. Odľahčí sa tým oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 t smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj do Poľskej republiky,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)Michal Fúrik.

SkryťVypnúť reklamu

Ako ďalej povedal v mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec sa vyrieši prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov – Poľska, Česka a Slovenska. Celý úsek diaľnice D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskom oproti existujúcej ceste I/12 o takmer 10 minút. „Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí,“ konštatoval.

Na úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL bude 29 mostných objektov v celkovej dĺžke 3 782 metrov. Okrem tunela Svrčinovec je súčasťou úseku aj takmer 900 metrov dlhý tunel Poľana.

SkryťVypnúť reklamu

Na stavbe diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité pracovalo v lete okolo 520 robotníkov. Ako predčasom informoval hovorca Váhostavu Tomáš Halán v zime ich počet vzhľadom na klimatické podmienky tohto zložitého terénu klesne na približne 300 až 370. „V súčasnosti sa robí sanácia územia, pracuje sa na prístupových komunikáciách, zakladaní mostných objektov a portáloch tunelov Poľana a Svrčinovec. Stavebné práce budú pokračovať aj v zimnom období, pôjde najmä o tunely,“ informoval Fúrik. Jeho slová doplnil Halán, ktorý povedal, že na mostných objektoch sa zamerajú na spodné časti stavby a montáž oceľovej mostnej konštrukcie. Tunel Poľana je jeden z najvýznamnejších objektov na diaľnici D3 v úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý bude zároveň aj tým najnáročnejším. Stavbári musia pracovať v zložitých geologických podmienkach v pásme tzv. flyša, kde sa striedajú vrstvy ílu a pieskovca v rôznom štádiu zvetrania a tektonického porušenia.

SkryťVypnúť reklamu

Použijú štyri technológie

Pri výstavbe mostov využijú stavbári štyri technológie. Pôjde o výsuvnú skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou, okrem toho použijú letmú betonáž. Najvyšší pilier pri mostoch bude mať 77 metrov, čo je rarita v rámci slovenských stavieb. Výstavba sa začala vlani 25. októbra odovzdaním staveniska zhotoviteľovi - Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav.

Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016.

Ide o dôležité prepojenie

Diaľnica D3 má mimoriadny význam aj pre žilinský región, ktorým prechádza. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska – Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach. Diaľničný úsek D3, ktorý NDS rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Budovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  4. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  5. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  6. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 107
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 734
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 524
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 7 049
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 723
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 357
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 645
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 524
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Jakubko

Nemusíte byť zdravotným klaunom, aby ste niekomu urobili krajší deň.


Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje rýchlo.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu