Utorok, 15. jún, 2021 | Meniny má VítKrížovkyKrížovky

Budú bojovať o diaľničný privádzač

V Kysuckom Novom Meste sa naďalej usilujú o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Napriek zápornému stanovisku ministerstva dopravy.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto predčasom ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta.Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

Skryť Vypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

O situácii informovali aj prezidenta, ktorý v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

Skryť Vypnúť reklamu

„Téma privádzača je pre mesto stále veľmi aktuálna. Bola predmetom rozhovorov pri návšteve prezidenta v Kysuckom Novom Meste. Bohužiaľ, zatiaľ nedošlo v riešení tejto problematiky k nejakému viditeľnému posunu. Začiatkom budúceho roka budeme iniciovať stretnutie zástupcov mesta a našich najväčších podnikov s cieľom vypracovať novú žiadosť,“ informoval Hartel. Ministerstvo dopravy totiž zatiaľ svoj postoj nemení.

Podľa ministerstva by privádzač problém nevyriešil

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, v súčasnosti nie je vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa jeho slov by výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, ale len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo bude splnené výstavbou celého úseku diaľnice D3, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Počas prác vylúčia dopravu z mosta

„Zo zatiaľ dostupných informácií o harmonograme by počas výstavby D3 mala byť v Radoli vylúčená doprava z mosta cez Kysucu, pričom diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto – Juh by sa mal odovzdať do užívania spolu s celým úsekom diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto. Verím, že sa podarí nájsť riešenie, ktoré pomôže aj v čase výstavby minimalizovať negatívne dopady na život na Dolných Kysuciach,“ hovorí starosta Radole Anton Tkáčik. Vylúčenie dopravy z mosta Radoľa – Kysucké Nové Mesto bude mať podľa jeho slov viacero následkov, pričom každý z obyvateľov Dolných Kysúc bude ako najväčší problém vnímať niečo iné. Pôjde napríklad o

presmerovanie celej cestnej dopravy na povinský most, dopravné preťaženie celého Kysuckého Nového Mesta, v ktorom sa tvoria zápchy vždy ráno a popoludní. Navyše do už dnes veľkej frekvencie nákladných vozidiel pribudnú ďalšie,ktoré budú pracovať na stavbe.

„Samozrejme, diaľnicu potrebujeme čo najskôr, budeme však určite v spolupráci s predstaviteľmi samosprávy a priemyslu z dotknutého územia, ako aj s predstaviteľmi štátu hľadať možnosti, ako tieto negatívne dopady zmierniť. Najväčšou pomocou by určite bola urýchlená výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto „Juh“, ktorá by odbremenila územie mesta predovšetkým od nákladnej dopravy,“ dodal Tkáčik.

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel informoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta. Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  2. Ako sa mení dynamika firiem?
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  5. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  6. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  7. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi
  8. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020?
  9. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť
  10. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány?
  1. Jablone prinesú ovocie v podobe komfortného bývania
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Behind every successful business lies a set of skilled people
  5. Klimatická zmena rozkývala štatistiky škôd na domoch a bytoch
  6. Ako sa mení dynamika firiem?
  7. Hudbou proti holorubom.
  8. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni?
  9. Pečeň je priamo zodpovedná za stav vášho imunitného systému
  10. Ako kedysi vyzerali bratislavské mýta? Bol tam cintorín aj sady
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 19 616
  2. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 12 383
  3. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 11 233
  4. Ako sa z nenásytných Bödörovcov stal symbol oligarchie 9 668
  5. Málokto im verí. Prekvapia Slováci na futbalovom EURO 2020? 9 501
  6. 4 veci, ktoré potrebujete vedieť o bezpečnosti elektromobilov 9 197
  7. Čo robiť v Tatrách, keď počasie pokazí plány? 7 288
  8. P. Lednický: Koronavírus tu už zostane, musíme si na to zvyknúť 6 176
  9. Obľubovali ste termínované vklady? Spoznajte alternatívy 5 616
  10. Tostov palác - moderné bývanie s atmosférou historických Košíc 4 629
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Cez víkend sa hrali dohrávky 3., 4. a 5. ligy.


21 h

Bezpečnosť ľudí a plynulosť cestnej premávky, to boli dva hlavné ciele vybudovania cyklochodníka v Turzovke. Ten dokončili vlani v septembri a po necelom roku bilancovania je jasné, že tento investičný zámer ľudia ocenili. Financovali ho aj z eurofondov.


11. jún

Pozrite si MY športujeme.


24 h

Prešiel rok a veriaci sa opäť stretli na Vartovke v kaplnke zasvätenej Božskému Srdcu Ježišovmu a Nepoškvrnenému Srdcu Panny Márie.


13. jún

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Bol by to prvý prípad na Slovensku, kedy medveď zabil človeka.


15 h

Jozef Morgoš taký úspech nečakal.


24 h

Polícia považuje križovatku za neuralgický bod. Župan nepodpísal kolaudačné rozhodnutie.


22 h

Sprievodný program má trvať štyri hodiny. Ľudia si budú môcť vlastnoručne vyrobiť odznak s logom.


13. jún

Už ste čítali?