Nedeľa, 24. jún, 2018 | Meniny má Ján

Budú bojovať o diaľničný privádzač

V Kysuckom Novom Meste sa naďalej usilujú o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Napriek zápornému stanovisku ministerstva dopravy.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.(Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto predčasom ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta.Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

O situácii informovali aj prezidenta, ktorý v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

„Téma privádzača je pre mesto stále veľmi aktuálna. Bola predmetom rozhovorov pri návšteve prezidenta v Kysuckom Novom Meste. Bohužiaľ, zatiaľ nedošlo v riešení tejto problematiky k nejakému viditeľnému posunu. Začiatkom budúceho roka budeme iniciovať stretnutie zástupcov mesta a našich najväčších podnikov s cieľom vypracovať novú žiadosť,“ informoval Hartel. Ministerstvo dopravy totiž zatiaľ svoj postoj nemení.

Podľa ministerstva by privádzač problém nevyriešil

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, v súčasnosti nie je vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Podľa jeho slov by výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, ale len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo bude splnené výstavbou celého úseku diaľnice D3, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Počas prác vylúčia dopravu z mosta

„Zo zatiaľ dostupných informácií o harmonograme by počas výstavby D3 mala byť v Radoli vylúčená doprava z mosta cez Kysucu, pričom diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto – Juh by sa mal odovzdať do užívania spolu s celým úsekom diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto. Verím, že sa podarí nájsť riešenie, ktoré pomôže aj v čase výstavby minimalizovať negatívne dopady na život na Dolných Kysuciach,“ hovorí starosta Radole Anton Tkáčik. Vylúčenie dopravy z mosta Radoľa – Kysucké Nové Mesto bude mať podľa jeho slov viacero následkov, pričom každý z obyvateľov Dolných Kysúc bude ako najväčší problém vnímať niečo iné. Pôjde napríklad o

presmerovanie celej cestnej dopravy na povinský most, dopravné preťaženie celého Kysuckého Nového Mesta, v ktorom sa tvoria zápchy vždy ráno a popoludní. Navyše do už dnes veľkej frekvencie nákladných vozidiel pribudnú ďalšie,ktoré budú pracovať na stavbe.

„Samozrejme, diaľnicu potrebujeme čo najskôr, budeme však určite v spolupráci s predstaviteľmi samosprávy a priemyslu z dotknutého územia, ako aj s predstaviteľmi štátu hľadať možnosti, ako tieto negatívne dopady zmierniť. Najväčšou pomocou by určite bola urýchlená výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto „Juh“, ktorá by odbremenila územie mesta predovšetkým od nákladnej dopravy,“ dodal Tkáčik.

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel informoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta. Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kreditná karta – áno alebo nie
  2. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  4. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 26 717
  2. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 9 732
  3. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 8 729
  4. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 454
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 7 256
  6. Kreditná karta – áno alebo nie 6 793
  7. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 675
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 5 025
  9. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 4 153
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 987

Hlavné správy z My Kysuce

Miloša Romana si vo štvrtom kole draftu vybral tím z Kanady

Talentovaný Kysučan spoznal svoj nový klub.

Krúpy a dážď ho nezastavili! Nestarnúci Ukrajinec zaknihoval zlatý hetrik

Viktor Starodubtsev zvíťazil systémom štart - cieľ.

V Čadci súťažili vo varení kotlíkového guláša

Čadčiansky kotlík zapísal už svoje siedme pokračovanie. Ponúkame vám fotogalériu z už tradičnej súťaže.

FOTOGALÉRIA: 44. Kysucký maratón pozná víťaza!

Snímky všetkých účastníkov obľúbeného podujatia nájdete vo fotogalérii!

Dominantou átria je socha archanjela Gabriela

V Kysuckej nemocnici ešte vlani vybudovali pre pacientov oddychovú zónu v podobe átria. Tento rok park otvorili 1. júna.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Martin bude mať chodníkovú fontánu s farebnými tryskami

​​​​​​​Obyvatelia martinskej časti Sever sa konečne dočkali zbúrania schátralej nebezpečnej fontány. Osadia im tam moderný typ.

V Čadci súťažili vo varení kotlíkového guláša

Čadčiansky kotlík zapísal už svoje siedme pokračovanie. Ponúkame vám fotogalériu z už tradičnej súťaže.

UEFA omilostila Spartak Trnava, doma bez divákov si zahrá iba v jednom dueli

Fanúšikovia Spartaka Trnava sa iba pred nedávnom dozvedeli túto skvelú správu.

Z majstrovstiev Európy sa ponáhľal do práce

Lučenčan s vietnamským pôvodom Tám Nguyen sa v uplynulých týždňoch stal dvojnásobným národným a európskym majstrom.

Vybrali SME



Už ste čítali?