Pondelok, 8. august, 2022 | Meniny má Oskar

Budú bojovať o diaľničný privádzač

V Kysuckom Novom Meste sa naďalej usilujú o skoršie vybudovanie diaľničného privádzača. Napriek zápornému stanovisku ministerstva dopravy.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: (AIK))

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto predčasom ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta.Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesto, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal.

O situácii informovali aj prezidenta, ktorý v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

SkryťVypnúť reklamu

„Téma privádzača je pre mesto stále veľmi aktuálna. Bola predmetom rozhovorov pri návšteve prezidenta v Kysuckom Novom Meste. Bohužiaľ, zatiaľ nedošlo v riešení tejto problematiky k nejakému viditeľnému posunu. Začiatkom budúceho roka budeme iniciovať stretnutie zástupcov mesta a našich najväčších podnikov s cieľom vypracovať novú žiadosť,“ informoval Hartel. Ministerstvo dopravy totiž zatiaľ svoj postoj nemení.

Podľa ministerstva by privádzač problém nevyriešil

„Vzhľadom na aktuálne prebiehajúce procesy pri príprave výstavby kľúčových úsekov diaľnice D3 smerujúce k získaniu stavebného povolenia, v súčasnosti nie je vhodné túto stavbu rozdeľovať na menšie samostatné časti. Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si to zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa jeho slov by výstavba privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 neriešila odklon dopravy z cesty I/11 ako celku, ale len potreby Kysuckého Nového Mesta. „Snahou rezortu dopravy, ako aj Národnej diaľničnej spoločnosti je riešenie tranzitnej dopravy v celom regióne, čo bude splnené výstavbou celého úseku diaľnice D3, vrátane privádzača v Kysuckom Novom Meste,“ dodal.

Počas prác vylúčia dopravu z mosta

„Zo zatiaľ dostupných informácií o harmonograme by počas výstavby D3 mala byť v Radoli vylúčená doprava z mosta cez Kysucu, pričom diaľničný privádzač Kysucké Nové Mesto – Juh by sa mal odovzdať do užívania spolu s celým úsekom diaľnice D3 Brodno - Kysucké Nové Mesto. Verím, že sa podarí nájsť riešenie, ktoré pomôže aj v čase výstavby minimalizovať negatívne dopady na život na Dolných Kysuciach,“ hovorí starosta Radole Anton Tkáčik. Vylúčenie dopravy z mosta Radoľa – Kysucké Nové Mesto bude mať podľa jeho slov viacero následkov, pričom každý z obyvateľov Dolných Kysúc bude ako najväčší problém vnímať niečo iné. Pôjde napríklad o

presmerovanie celej cestnej dopravy na povinský most, dopravné preťaženie celého Kysuckého Nového Mesta, v ktorom sa tvoria zápchy vždy ráno a popoludní. Navyše do už dnes veľkej frekvencie nákladných vozidiel pribudnú ďalšie,ktoré budú pracovať na stavbe.

„Samozrejme, diaľnicu potrebujeme čo najskôr, budeme však určite v spolupráci s predstaviteľmi samosprávy a priemyslu z dotknutého územia, ako aj s predstaviteľmi štátu hľadať možnosti, ako tieto negatívne dopady zmierniť. Najväčšou pomocou by určite bola urýchlená výstavba privádzača Kysucké Nové Mesto „Juh“, ktorá by odbremenila územie mesta predovšetkým od nákladnej dopravy,“ dodal Tkáčik.

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel informoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta. Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu. Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  6. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  8. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  1. Šéf PLANEO: Budúcnosť obchodu je v službách
  2. Čo robiť, aby dieťa neskončilo v nemocnici s črevnou virózou?
  3. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  4. Goralské folklórne slávnosti po prvýkrát priamo v horách
  5. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  6. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  7. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 9 831
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 7 261
  3. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 6 596
  4. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 324
  5. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 554
  6. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 738
  7. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 493
  8. Držanie peňazí na bežnom účte robí Slovákov chudobnejšími 2 015

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 101 668
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 731
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 655
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 568
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 371
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 206
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 188
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Mládež MŠK Kysuckého Nového Mesta sa za posledné roky rozrástla na viac než 200 detí.

Prvý nábor je na pláne už v pondelok 15. augusta.


redakcia 55m
Siedma liga opäť so zaujímavými výsledkami.

Ochodnica sa bála o trojgólový náskok, Povinu spasil Štefanica.


Ema Materanková 1 h

Poznáme výhercov veľkej záhradkárskej súťaže.


1 h
Ilustračné foto.

Mnohí stále nechápu vážnosť situácie.


2 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na konkurz do Markízy ju dotlačili rodičia.


2. aug

Takmer 90 km dlhá cyklotrasa vedie horským prostredím s výhľadmi na Kráľovu hoľu.


19 h

Neexistuje zlý pes, iba nezodpovedný majiteľ.


6. aug

Vieme, (minimálne) koľko státisícov FC Nitra dlhuje bývalým hráčom.


7. aug

Blogy SME

  1. Petronela Čellárová: Vitajte v mojom svete
  2. Michaela Jónová: Zatiaľ beží čas
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu
  4. Rastislav Puchala: Bábuška a čierny kocúr
  5. Liga za duševné zdravie SR, n.o.: Ako sa zo smútku, depresie a úzkosti stal online trend
  6. Erik Kriššák: O diskrétnosti istej dámy
  7. Štefan Vidlár: Politický hnus a zvratky
  8. Vladimir Skala: Z učiteľov kriminálnici: Rok po regulačnej búrke v Číne.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 101 668
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 26 731
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 10 655
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 7 568
  5. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 7 371
  6. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 206
  7. Vladimir Skala: Padá bankový sektor v Číne? 4 188
  8. Ján Valchár: Ako Rusko na kozmonautov nemalo, ale flotilu lietadlových lodí budovať chcelo 3 225
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu