Štvrtok, 16. august, 2018 | Meniny má Leonard

Diaľničiari pripravujú rozšírenie tunela

V rámci stavby diaľničného úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov plánujú diaľničiari urobiť druhú rúru horelického tunela. Jeho dĺžka bude takmer 600 metrov. S prácami chcú začať v roku 2018. Už teraz však pracujú na prípravách.

Tunel je v prevádzke už desať rokov, do budúcna budú v ňom fungovať ďalšie dve rúry.(Zdroj: SME)

ČADCA. Tunel v Čadci – Horelici sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Naplánovali ho ako štvorpruhový, zatiaľ sú funkčné len dva.

„V súčasnosti je tento úsek vo fáze prípravy. Pripravuje sa vyhlásenie verejného obstarávania na dokumentácie pre stavebné povolenie a ponuku. Dĺžka druhej tunelovej rúry bude 558 metrov,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michal Fúrik.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cenu zákazky odhadujú na približne 1,55 milióna eur. Vzhľadom na to, že druhý profil bude kopírovať už existujúci úsek diaľnice, parametre ôsmich mostov budú podobné tým už existujúcim. Predpokladajú, že s prácami začnú v roku 2018, hotové by mohli byť o dva roky.

Tunel funguje už desať rokov

Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995. Tunel je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu.Aj v tomto tuneli má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči. Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával.

Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na stavbe pracovalo vyše dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia sú napojené na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 135
  2. Vizuálny smog je problém 10 351
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 766
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 383
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 559
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 359
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 210
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 011
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 652
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 415

Hlavné správy z My Kysuce

Prívalové dažde a povodne na Kysuciach spôsobili veľké škody

Silné dažde zničili cesty, zatopili pivnice a domy.

Vo Veľkej Rači vyrábali aj fujary

Deň kysuckých tradícií sa vydaril. Prehliadka ľudovej tvorby v lone kysuckej prírody prilákala do adrenalínového centra množstvo ľudí.

Kolóny hlásite až od hraníc!

Pri ceste zo Svrčinovca sa poriadne zdržíte. Dopravnej premávke dnes nepomáha ani stále zatvorený tunel Horelica.

Kysuce vašimi očami alebo čo zachytil objektív 45.

To, čo zachytil váš fotoaparát a páčilo sa vášmu „oku“, ste nám opäť poslali, čo nás nesmierne teší.

Požehnajú krížovú cestu

Žilinský biskup Tomáš Galis požehná novovybudovanú krížovú cestu v kysuckej obci Snežnica.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V lese sa prechádzal so psom, zviera mu z diaľky niekto zastrelil

Majiteľ tvrdí, že strieľal profesionál.

Prívalové dažde a povodne na Kysuciach spôsobili veľké škody

Silné dažde zničili cesty, zatopili pivnice a domy.

FOTO: Čelná zrážka osobného auta s kamiónom má už dve obete

Pri utorkovej nehode dopravnej nehode zahynuli dve ženy.

Čelná zrážka kamiónov zablokovala hlavný ťah Oravou

Dopravné nehody sa tam stávajú často.

Vybrali SME

Už ste čítali?