Streda, 12. december, 2018 | Meniny má Otília

Diaľničiari pripravujú rozšírenie tunela

V rámci stavby diaľničného úseku D3 Oščadnica – Čadca, Bukov plánujú diaľničiari urobiť druhú rúru horelického tunela. Jeho dĺžka bude takmer 600 metrov. S prácami chcú začať v roku 2018. Už teraz však pracujú na prípravách.

Tunel je v prevádzke už desať rokov, do budúcna budú v ňom fungovať ďalšie dve rúry.(Zdroj: SME)

ČADCA. Tunel v Čadci – Horelici sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Naplánovali ho ako štvorpruhový, zatiaľ sú funkčné len dva.

„V súčasnosti je tento úsek vo fáze prípravy. Pripravuje sa vyhlásenie verejného obstarávania na dokumentácie pre stavebné povolenie a ponuku. Dĺžka druhej tunelovej rúry bude 558 metrov,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Michal Fúrik.

Cenu zákazky odhadujú na približne 1,55 milióna eur. Vzhľadom na to, že druhý profil bude kopírovať už existujúci úsek diaľnice, parametre ôsmich mostov budú podobné tým už existujúcim. Predpokladajú, že s prácami začnú v roku 2018, hotové by mohli byť o dva roky.

Tunel funguje už desať rokov

Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995. Tunel je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu.Aj v tomto tuneli má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči. Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával.

Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na stavbe pracovalo vyše dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia sú napojené na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  3. Platbami kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  4. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  5. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  6. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  7. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  8. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  9. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  10. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  1. Slovensko spieva koledy
  2. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  3. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  4. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  5. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  6. Slovenské ovocie a zelenina - máme ich v obchodoch dostatok?
  7. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  8. Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch
  9. Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou
  10. Move in immediately, if you feel like it
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 44 654
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 429
  3. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 10 100
  4. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 7 795
  5. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 7 794
  6. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 7 667
  7. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 6 906
  8. Prehrieva sa vám mobil? Môžete prísť o peniaze 6 167
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 863
  10. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 740

Hlavné správy z My Kysuce

Na ME v krose štartovala aj pretekárka z Kysúc

Alexandra Zavadská skončila v druhej polovici štartového poľa.

Neoklame ani jednu sériu, hovorí o majsterke Slovenska Peter Papík

Osemnásťročná vzpieračka sa postarala o jeden z úspechov Kysuckého Nového Mesta.

Dvojica z Oravy napadla taxikára a podpálila mu auto

Policajti zadržali dvoch podozrivých z lúpeže. Jeden z nich má len 16 rokov.

Kysučania uspeli vo Francúzsku

V dňoch 25. – 30. 11. 2018 sa vo francúzskom meste Limoges konal medzinárodný finálny míting súťaže Enterprise European Business Game.

FOTOGALÉRIA: Takto to dnes vyzerá na kysuckých cestách

Ak sa chystáte na kysucké cesty, vybavte sa dávkou trpezlivosti.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Najskôr žobrú po Martine, no domov odchádzajú na audine

​​​​​​​Zaujímavý záznam sa podarilo zachytiť mestským kamerám po tom, ako ľudia policajtom nahlásili podozrivých žobrákov v centre Martina.

Na internete predáva traktor aj iné veci podvodník

Muž na internete predáva traktor aj materiál na stavbu. Po zaplatení však od neho nič neuvidíte. Je to podvodník. Polícia žiada o spoluprácu.

Kuriózna nehoda pri Prievidzi. Cyklista zrazil chodca a z miesta nehody ušiel (+FOTO)

Policajti žiadajú verejnosť o pomoc pri pátraní po cyklistovi, ktorý zrazil 82-ročného chodca.

Vybrali SME

Už ste čítali?