S výstavbou ďalšieho úseku diaľnice chcú začať tento rok

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) plánuje tento rok začať s prácami na takmer šesťkilometrovom diaľničnom úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Peniaze by mala poskytnúť Európska únia.

Už tento rok chce začať NDS s prácami na diaľničnom úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Peniaze by mala poskytnúť Európska únia.Už tento rok chce začať NDS s prácami na diaľničnom úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Peniaze by mala poskytnúť Európska únia. (Zdroj: (SH))

ČADCA. Na diaľničný úsek D3 Čadca Bukov - Svrčinovec chcú vyhlásiť verejné obstarávanie ešte v prvom kvartáli tohto roku. „Predpoklad začatia stavby je takisto rok 2015, v závislosti od priebehu tendra. Doba výstavby je 3 roky, predpokladané investičné náklady sú vo výške 325 milióna eur. Projekt by sa mal financovať z fondov Európskej únie,“ povedal hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta

Tento, v súčasnosti najpotrebnejší úsek diaľnice D3, prechádza zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity.

SkryťVypnúť reklamu

„Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane a regiónov priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko-Biała s priľahlým regiónom,“ hovorí Kóňa.

„Vysporiadanie pozemkov a domov je takmer na konci - až na dva prípady neukončeného vyvlastňovacieho konania. Časový harmonogram prác výstavby diaľnice a aj zhotoviteľ stavby vzídu z výsledkov verejného obstarávania. Predpokladaný začiatok stavebných prác na úseku diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec je v treťom kvartáli 2015,“ povedal hovorca NDS Michal Fúrik.

Úsek je dlhý takmer šesť kilometrov

Pripravovaný úsek diaľnice D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec má dĺžku 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie.

SkryťVypnúť reklamu

Pri trasovaní diaľnice sa napriek mimoriadne zložitým podmienkam pre výstavbu vraj vyhovelo požiadavkám dotknutých obcí. Trasa diaľnice na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza trasa údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1.triedy I/11, železničná trať Čadca – Zwardoň a Čadca – Bohumín.

SkryťVypnúť reklamu

Pre žilinský región má diaľnica D3 mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska -Hornosliezskou priemyselnou oblasťou (Gornoslaski okreg przsemyslowy) s centrom v poľských Katowiciach. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité, ktorý NDS už rozbehla, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako rozoznať dobrú kávu? Poradí pražiarka
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Letná revolúcia a špeciál o mužoch a našich svetoch
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  3. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  4. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  5. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  7. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  8. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 20 587
  2. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 6 145
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 5 006
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 4 159
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 3 881
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 484
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 2 298
  8. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 274
  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 902
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 014
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 465
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 761
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 644
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 011
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 234
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 482
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Kvalita, rozmanitosť a dostupnosť na jednom mieste.


Protipovodňový val umiestnili aj k Bukovskému mostu. V lokalite vlani zatopilo viaceré firmy i drobné prevádzky.

Mesto vlani zasiahla polstoročná povodeň.


a 1 ďalší 3

Vydali výstrahu tretieho stupňa.


TASR
Pohárová súťaž priniesla opäť zaujímavé rozlosovanie.

Do súťaže sa prihlásilo jedenásť kysuckých klubov.


  1. Jozef Černek: Kto nám ukradol komunikáciu?
  2. Martin Horanský: Equity Crowdfunding - zábava s portfóliom 1 - Fintech
  3. Rado Surovka: Titanic z Devína mieri do Banskej Bystrice
  4. Martin Turčan: Slovenský štát Róberta Tisa
  5. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo
  6. Daniel Bíro: Zrúcaninu hradu Čeklís nájdeme v Bernolákove. Aké sú ďalšie zaujímavosti, súvislosti a história tohto hradu?
  7. Andrea Podešvová: Keď slávik slovenský nevie, či lepšie je mlčať
  8. Ján Šeďo: Súdruh Blanár, svet patrí nevedomým, vládnete oprávnene...
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 25 902
  2. Viktor Pamula: Fico je nebezpečný 16 014
  3. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 11 465
  4. Michael Achberger: Prestaňte rátať kalórie. Toto vás naučí chudnúť jednoduchšie! 10 761
  5. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 8 644
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 8 011
  7. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda 7 234
  8. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali... 6 482
  1. Post Bellum SK: Pán minister, nacistickému Nemecku nikto nič neodpustil
  2. Marian Nanias: Systém emisných povoleniek v EÚ.
  3. Roman Kebísek: Básnik Byron vraj „miloval len jednu“ – Chaworthovú
  4. Věra Tepličková: O Cintuloch a Ficoch alebo Otázky bez odpovedí
  5. Marcel Rebro: Ruský oligarcha: Keď máš všetko, len nie istotu, že sa dožiješ večere
  6. Marian Nanias: Pokus odvolať predsedníčku Európskej komisie (EK) Ursulu von der Leyen.
  7. Radko Mačuha: Pozor ! Cyril a Metod. Vstup len na povolenie.
  8. Marcel Rebro: Ako chutí ruský mier? Po obuškoch.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu