Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Pokračujú v razení tunelov

Na obidvoch tuneloch, ktoré sú súčasťou diaľničného úseku D3 Svrčinovec – Skalité v súčasnosti pracuje v dvanásťhodinových pracovných zmenách vyše 160 pracovníkov.

V súčasnosti pracuje na stavbe diaľničného úseku vyše 160 ľudí.V súčasnosti pracuje na stavbe diaľničného úseku vyše 160 ľudí. (Zdroj: JOZEF MRAVEC)

SVRČINOVEC. SKALITÉ. Na diaľničnom úseku D3 Svrčinovec – Skalité pokračujú práce aj v zimnom období. „Robia sa také, ktoré dovoľujú momentálne poveternostné podmienky. Ide najmä o tunely Poľana, v ktorom sa vyrazilo 271 metrov a Svrčinovec, kde je hotových 109 metrov. Takisto sa pracuje na mostných objektoch a mostoch,“ informoval hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS)Michal Fúrik. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité bude mať dva tunely. S razením Poľany, ktorý bude dlhý 900 metrov začali vlani v júni, neskôr začali aj druhým nazvaným Svrčinovec. Ten bude dlhý 420 metrov dlhý, situovali ho na začiatok diaľničného úseku v smere do Poľska, pár metrov za križovatkou Svrčinovec.

Skryť Vypnúť reklamu

Chcú odľahčiť aj oravský hraničný priechod

„Vybudovanie úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL, ako i celého diaľničného ťahu D3, bude mať význam najmä z hľadiska tranzitnej medzištátnej dopravy, ktorá smeruje z a do Poľska. Odľahčí sa tým oravský hraničný priechod Trstená s Poľskom, ako aj hraničný priechod Svrčinovec s Českom, kadiaľ prechádzajú vozidlá nad 7,5 t smerujúce z Kysúc nielen do Českej, ale aj do Poľskej republiky,“ povedal Fúrik.

V mieste novovybudovanej križovatky Svrčinovec sa vyrieši prepojenie diaľnice a cesty I/11 vo všetkých dopravných smeroch, čím sa v tomto bode vytvorí možnosť prepojenia troch európskych štátov – Poľska, Česka a Slovenska. Celý úsek diaľnice D3 skráti čas jazdy medzi Svrčinovcom a štátnou hranicou s Poľskom oproti existujúcej ceste I/12 o takmer 10 minút. „Diaľnica, ktorá povedie cez územie obcí Svrčinovec, Čierne a Skalité, zásadným spôsobom zníži súčasné negatívne vplyvy dopravy a výrazne zlepší životné podmienky obyvateľov obcí,“ konštatoval.

Skryť Vypnúť reklamu

Na úseku D3 Svrčinovec – Skalité – štátna hranica SK/PL bude 29 mostných objektov v celkovej dĺžke 3 782 metrov. Na stavbe diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité pracovalo v lete okolo 520 robotníkov. „V súčasnosti na obidvoch tunelových objektoch pracuje v dvanásťhodinových pracovných zmenách viac ako 160 pracovníkov,“ povedal Fúrik.

Tunel Poľana je jeden z najvýznamnejších objektov na diaľnici D3 v úseku Svrčinovec – Skalité, ktorý bude zároveň aj tým najnáročnejším. Stavbári musia pracovať v zložitých geologických podmienkach v pásme tzv. flyša, kde sa striedajú vrstvy ílu a pieskovca v rôznom štádiu zvetrania a tektonického porušenia.

Použijú štyri technológie

Pri výstavbe mostov využijú stavbári štyri technológie. Pôjde o výsuvnú skruž, mosty postavené pomocou tyčových prefabrikátov, oceľové mostovky spriahnuté železobetónovou doskou, okrem toho použijú letmú betonáž. Najvyšší pilier pri mostoch bude mať 77 metrov, čo je rarita v rámci slovenských stavieb. Výstavba sa začala 25. októbra 2013 odovzdaním staveniska zhotoviteľovi - Združeniu D3 Svrčinovec – Skalité. Členmi sú štyri stavebné spoločnosti Váhostav-SK, Doprastav, Strabag a Metrostav.

Skryť Vypnúť reklamu

Zhotoviteľ sa zaviazal urobiť stavebné práce, vrátane dodania realizačnej projektovej dokumentácie, počas troch rokov za 329,88 milióna eur bez dane z pridanej hodnoty. S najlacnejšou ponukou na úrovni 90 % z pôvodnej predpokladanej ceny 365,61 mil. eur uspel v tendri. Diaľničný úsek D3 Svrčinovec – Skalité dlhý 12,3 kilometra chcú dokončiť v polovici roka 2016.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  4. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  1. Pracujete? Vaše odvody zachraňujú podvýživené zdravotníctvo
  2. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  3. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  4. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  5. Magazín SME Ženy už v predaji
  6. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  7. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  8. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  9. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  10. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 37 165
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 309
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 18 068
  4. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 714
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 628
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 492
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 377
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 494
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 271
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 086
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Podcast je náhrada miestneho rozhlasu

Správy z miestneho rozhlasu patria roky ku koloritu slovenských miesta obcí.

Jednou z hlavných výhod podcastov je, že ich môžete počúvať, keď vám to vyhovuje,“ povedal Jaroslav Kizek z agentúry M KREO.

Prehovárali ju, no súťažiť odmietala. Teraz je vicemajsterkou sveta

Cestou na šampionát sa cítila ako vystrašené kuriatko.

Aneta Tichá, vicemajsterka sveta v bikini fitness.
CELOPLOŠNÉ TESTOVANIE

V Krásne nad Kysucou pomôžu aj zdravotné sestry z českého Třinca

Testovať budú v šiestich odberných miestach.

Primátor Kysuckého Nového Mesta čaká odpoveď od armády

V liste upozornil na to, že celoplošné testovanie nemôžu za takýchto podmienok zvládnuť.Problémom je aj firma Schaeffler s tisíckami zamestnancov.

Primátor Kysuckého Nového Mesta upozornil na problémy súvisiace s celoplošným testovaním.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na nitrianskom letisku núdzovo pristál vrtuľník americkej armády

Dôvodom neplánovaného pristátia bolo zlé počasie.

Pozitívne testovaný starosta: Najhoršia bola bolesť chrbta

Určite nepodceňujte situáciu. Toto nie je chrípka, odkazuje starosta kysuckej obce.

Celoplošné testovanie: Fakty, pokyny, odporúčania, najčastejšie otázky

V sobotu a nedeľu sa na celom Slovensku uskutoční prvé kolo celoplošného testovania, ktoré má za cieľ pomôcť zachytiť skryté ohniská nákazy a spomaliť šírenie koronavírusu. Odberné miesta budú otvorené 31. októbra a 1. novembra 2020 od 7. - 22. h.

V niektorých obciach v okolí Trnavy testovanie nebude

Pôvodne začali v okrese Trnava s prípravami na testovanie všetky obce, niektoré však dostali informáciu o pričlenení ich odberových miest k susedným obciam.

Už ste čítali?