Nedeľa, 2. október, 2022 | Meniny má Levoslav

Železničná stanica v Čadci sa veľkých úprav nedočká

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR sa malo začať budúci rok, termín sa však posúva až na rok 2019. Najnovšie sa neuvažuje ani s tunelom.

S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta.S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta. (Zdroj: (ŽSR))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, vlani sa hovorilo o roku 2016, najnovšie chcú s nimi začať v roku 2019.

„Pre uvedenú stavbu sa spracovala projektová dokumentácia pre stavebné povolenie. Vzhľadom na neúmerne vysoké náklady celej stavby ministerstvo dopravy v rámci schvaľovacieho konania odporučilo v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nahradiť tunelové riešenie optimalizáciou jestvujúcej trate. V súčasnosti prebieha diskusia o jej rozsahu. Čo sa týka úseku Čadca – štátna hranica SR/ČR prebieha inžinierska činnosť na zabezpečenie stavebného povolenia,“ informoval Ľubomír Mitas z komunikačného odboru ŽSR.

SkryťVypnúť reklamu

Keďže sa projektová dokumentácia pre stavebné povolenie v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca bude prepracovávať, podľa jeho slov finančné náklady na stavbu, zdroj financovania a ani termín realizácie stavby ešte nie sú známe.

„Ministerstvo dopravy neplánuje začať s modernizáciou železničnej trate v budúcom roku. Spolu so ŽSR hľadá optimálne technické riešenie modernizácie spomínaného úseku tak, aby sa zvýšila rýchlosť na existujúcej trati, zároveň sa zachovala dopravná obslužnosť na minimálne existujúcich zastávkach. Technické riešenie a náklady naň zároveň musia byť prijateľné pre Európsku úniu, ktorá modernizáciu železničných koridorov financuje,“ povedal hovorca ministerstva Martin Kóňa. Predpokladaný začiatok modernizácie spomínaného úseku je rok 2019, ukončiť by sa mala v roku 2022. Kóňa dodal, že hľadajú riešenie, aby sa projekt mohol realizovať z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

Mal byť najdlhší na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Keďže podľa doterajších vyjadrení sa napokon bude robiť mimotunelový variant, na trati sa oproti pôvodným zámerom pravdepodobne nedosiahne plánovaná rýchlosť.

Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie najskôr plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlosť navrhovanej modernizácie bola determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Železničná stanica sa veľkých opráv nedočká

Kysuckí starostovia sa vlani na spoločnom rokovaní jednoznačne zhodli v tom, že železničná stanica v Čadci svojím vzhľadom nereprezentuje Kysuce, skôr naopak. „Úpravy interiéru v blízkej budúcnosti neplánujeme. Pôjde iba o také, ktoré sa týkajú dodržania štandardov staníc,“ informovala vtedy hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Paradoxne, zlepšenia sa nedočká ani pri spomínanej modernizácii trate Krásno nad Kysucou - hranica ČR/PR. S úpravami stanice sa podľa projektov uvažuje iba v nevyhnutnom rozsahu, potrebnom pre zabudovanie nových technológii pre železničnú infraštruktúru. Železničná stanica

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  2. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  5. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  6. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  7. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  8. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  1. KOSIT hľadá do svojho tímu ďalších vodičov
  2. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať?
  4. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma
  5. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  6. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  7. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  8. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  1. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 5 386
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 5 251
  3. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 5 010
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 4 636
  5. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 4 519
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 919
  7. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 777
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 528

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 987
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 893
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 147
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 034
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 355
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 320
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 994
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Nenechajte si ujsť miesto, kde sa detská fantázia inšpiruje prírodou.

Nenechajte si ujsť miesto, kde sa detská fantázia inšpiruje prírodou.


17 h
MY | TOP správy z regiónov

Prinášame výber TOP správ z regiónov.


30. sep

Prvý ročník prilákal stovky ľudí.


30. sep
Člen dobrovoľnej stráže prírody Pavol Chabreček so zachráneným bocianom.

Bez pomoci človeka by chránený vták neprežil.


30. sep

Blogy SME

  1. Jozef Javurek: Dolná Streda a okolie
  2. Ľubomír Maretta: Die Einsamkeit
  3. Petra Kohútová: Vartovka v Krupine
  4. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (3): Pred pirátmi sa schovávali v pevnosti
  5. Seniori v pohybe: Komunita prináša aj chuť do života
  6. Zuzana Valachovičová: Nové nákupné centrum s 320 obchodmi
  7. Ján Roháč: Fotoblog IX.: Moje ulice Göteborgu
  8. Věra Tepličková: Premiér dupol a zem sa otriasla
  1. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 8 987
  2. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 893
  3. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 4 147
  4. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 4 034
  5. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 3 355
  6. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 3 320
  7. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 2 994
  8. Ján Valchár: Norma na 5.300% alebo sedem mesiacov štvojdňovej operácie 2 907
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu