Piatok, 22. marec, 2019 | Meniny má Beňadik

Železničná stanica v Čadci sa veľkých úprav nedočká

S modernizáciou železničnej trate z Krásna nad Kysucou smerom k štátnej hranici s ČR a PR sa malo začať budúci rok, termín sa však posúva až na rok 2019. Najnovšie sa neuvažuje ani s tunelom.

S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta.S úpravami železničnej stanice v Čadci zatiaľ ŽSR nepočíta.(Zdroj: (ŽSR))

KRÁSNO NAD KYSUCOU. Dvadsaťkilometrový úsek zmodernizovanej trate medzi Žilinou a Krásnom nad Kysucou je funkčný od marca 2012. V smere do Čadce a k českej hranici mali práce pokračovať v roku 2013, vlani sa hovorilo o roku 2016, najnovšie chcú s nimi začať v roku 2019.

„Pre uvedenú stavbu sa spracovala projektová dokumentácia pre stavebné povolenie. Vzhľadom na neúmerne vysoké náklady celej stavby ministerstvo dopravy v rámci schvaľovacieho konania odporučilo v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca nahradiť tunelové riešenie optimalizáciou jestvujúcej trate. V súčasnosti prebieha diskusia o jej rozsahu. Čo sa týka úseku Čadca – štátna hranica SR/ČR prebieha inžinierska činnosť na zabezpečenie stavebného povolenia,“ informoval Ľubomír Mitas z komunikačného odboru ŽSR.

Keďže sa projektová dokumentácia pre stavebné povolenie v úseku Krásno nad Kysucou – Čadca bude prepracovávať, podľa jeho slov finančné náklady na stavbu, zdroj financovania a ani termín realizácie stavby ešte nie sú známe.

„Ministerstvo dopravy neplánuje začať s modernizáciou železničnej trate v budúcom roku. Spolu so ŽSR hľadá optimálne technické riešenie modernizácie spomínaného úseku tak, aby sa zvýšila rýchlosť na existujúcej trati, zároveň sa zachovala dopravná obslužnosť na minimálne existujúcich zastávkach. Technické riešenie a náklady naň zároveň musia byť prijateľné pre Európsku úniu, ktorá modernizáciu železničných koridorov financuje,“ povedal hovorca ministerstva Martin Kóňa. Predpokladaný začiatok modernizácie spomínaného úseku je rok 2019, ukončiť by sa mala v roku 2022. Kóňa dodal, že hľadajú riešenie, aby sa projekt mohol realizovať z eurofondov.

Mal byť najdlhší na Slovensku

Ešte v auguste 2012 sa začali v Krásne nad Kysucou prípravné práce na výstavbu železničného tunela, ktorý mal byť jeden z najdlhších na Slovensku. ŽSR ho plánovali viesť cez pohorie Javorníky, popod Gavlasovský kopec až do Horelice. V blízkosti osady U Gavlasov robili rožňavskí baníci prieskumnú štôlňu. Projekt hovoril o tom, že po modernizácii zostane funkčná aj pôvodná trať, ktorá mala slúžiť ako regionálna, rýchlotrať zasa mala viesť do tunela.

Keďže podľa doterajších vyjadrení sa napokon bude robiť mimotunelový variant, na trati sa oproti pôvodným zámerom pravdepodobne nedosiahne plánovaná rýchlosť.

Súčasťou modernizácie mal byť aj spomínaný jednokoľajný, dvojrúrový tunel, náklady naň odhadovali na približne 285 miliónov eur. V rámci modernizácie najskôr plánovali železnice postupovať podľa červeného variantu. Pri rozhodovaní, ktorá alternatíva zvíťazí, sa rozhodli navrhnúť trasu, ktorá mala spĺňať požiadavky v súlade s dohodami stanovenými pre PAN-európsky koridor Žilina - Zwardoň - Gdynia.

Rýchlosť navrhovanej modernizácie bola determinovaná rýchlosťou už zmodernizovaného úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, ktorého záverečný úsek je upravený na rýchlosť 120 kilometrov za hodinu. Železničnú trať zo Žiliny do Čadce vybudovali pred vyše sto rokmi ako súčasť Košickobohumínskej magistrály. Jej stav nezodpovedal pred modernizáciou požiadavkám pre rýchlu, bezpečnú a konkurencieschopnú dopravu 21. storočia. Trať začalo v auguste 2008 modernizovať konzorcium firiem. Hodnota zákazky po verejnom obstarávaní bola vyše 153 miliónov eur, skutočná hodnota po ukončení stavebných prác bola nižšia o 6 miliónov eur.

Železničná stanica sa veľkých opráv nedočká

Kysuckí starostovia sa vlani na spoločnom rokovaní jednoznačne zhodli v tom, že železničná stanica v Čadci svojím vzhľadom nereprezentuje Kysuce, skôr naopak. „Úpravy interiéru v blízkej budúcnosti neplánujeme. Pôjde iba o také, ktoré sa týkajú dodržania štandardov staníc,“ informovala vtedy hovorkyňa ŽSR Martina Pavliková. Paradoxne, zlepšenia sa nedočká ani pri spomínanej modernizácii trate Krásno nad Kysucou - hranica ČR/PR. S úpravami stanice sa podľa projektov uvažuje iba v nevyhnutnom rozsahu, potrebnom pre zabudovanie nových technológii pre železničnú infraštruktúru. Železničná stanica

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  4. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  5. Investment Advisory Guide for Slovakia
  6. Jazdili sme na novom Volkswagene T-Cross!
  7. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka
  8. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019
  9. Máte pri čítaní „krátke ruky“? Vitajte vo svete štyridsiatnikov
  10. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali
  1. Tipy, kam ísť na dovolenku počas Veľkej Noci
  2. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky
  3. Recenze youtubera JeezyJ: jak dopadla autokamera Mio MiVue 785 ?
  4. Burza pracovných príležitostí opäť na Stavebnej fakulte STU
  5. Počet ochorení na rakovinu stále stúpa. Nepodceňujte prevenciu
  6. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  7. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov
  8. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou
  9. Slávnostná inaugurácia rektora a dekanov fakúlt EU v Bratislave
  10. Investment Advisory Guide for Slovakia
  1. Slovensko čaká najdôležitejšie politické rozhodnutie roka 28 288
  2. Žiaci sa šikanovali, dnes si pomáhajú. Pomohlo sedem krokov 21 800
  3. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 20 179
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 18 983
  5. Tablet nie je na všetko, ale v tomto dokáže zázraky 13 963
  6. Obľúbené Tunisko sa vracia do ponuky dovoleniek na rok 2019 12 638
  7. Prievidzská firma je malý zázrak. Uznáva ju americké letectvo 10 542
  8. Test LG OLED B8: špičkový 4K televízor za cenu, akú ste nečakali 6 721
  9. Netradičná dovolenka? Plavba Stredomorím aj s letenkami v cene 6 715
  10. Forum Prešov má platné stavebné povolenie a začína s výstavbou 6 629

Hlavné správy z My Kysuce

Kam za futbalom: Cez víkend sa otvoria futbalové brány

Pozrite si program futbalových súťaží.

Dve obrovské tragédie vo Svrčinovci, pri jednej dieťatko zrazil vlastný dedko

Obyvatelia Svrčinovca neveriacky krútia hlavami. V jeden deň sa v obci odohrali dve tragické udalosti.

Dievčatko previezol záchranársky vrtuľník do nemocnice.

Mareka z Čadce hľadajú policajti

Tridsaťtriročný Marek z Čadce sa bude zodpovedať pred súdom. Problém je v tom, že „zmizol“.

Marek sa ukrýva pred políciou.

Čierne trápia zranenia. Pred začiatkom jari nemám dôvod vyskakovať, tvrdí Privarčák

V Čiernom napriek komplikovanej príprave zbrane neskladajú.

Tréner ŠK Čierne Jozef Privarčák.

S výstavbou jaslí chcú začať budúci rok

Mestskí poslanci v Kysuckom Novom Meste na poslednom zastupiteľstve rokovali aj o výstavbe budovy jaslí s kapacitou 20 detí. Mala by vyrásť na Šturovej ulici.

Bývalí obyvatelia zdevastovali budovu natoľko, že ju bude musieť mesto zbúrať.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na D1 za Sencom v smere do Bratislavy došlo hromadnej nehode

Nehodu dokumentujú v smere za Sencom do Bratislavy.

Dve obrovské tragédie vo Svrčinovci, pri jednej dieťatko zrazil vlastný dedko

Obyvatelia Svrčinovca neveriacky krútia hlavami. V jeden deň sa v obci odohrali dve tragické udalosti.

Rimavskosobotský okres zamorila nebezpečná droga

Polícii rozviazal ruky fakt, že sa herba dostala do zoznamu zakázaných drog.

Vybrali SME

Už ste čítali?