ČADCA. Most v Čadci – Bukove okrem iného slúži ako náhradné dopravné spojenie pri výluke tunela Horelica. Je teda dôležitou súčasťou pre dopravu vôbec. Jeho význam sa ukázal najmä po tom, ako v minulosti vznikla kritická dopravná situácia v meste. Statici uzatvorili pre havarijný stav most na Horelici, cez ktorý vedie cestný ťah I/11. Neskôr uzatvorili na niekoľko dní aj „bukovský“, keďže bolo podozrenie, že je takisto v zlom technickom stave a predstavuje riziko. Neskôr ho otvorili s tým, že zákaz vjazdu bude platiť len pre nákladné vozidlá nad 3,5 tony.
Nový most v Bukove je súčasťou výstavby diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. Podľa doterajších dohôd by ho mal vybudovať investor – Národná diaľničná spoločnosť ako jeden z prvých objektov tohto úseku. V prípade, že sa bude ďalší nový most „pod Žarcom“ budovať skôr ako začne výstavba diaľnice, mesto požaduje, aby „bukovský“ postavil v rámci obchádzkovej trasy investor stavby horelického mosta Slovenská správa ciest.
„Mesto trvá na tom, aby mostné prepojenie, ktoré sa vybuduje, ostalo natrvalo. Malo by ísť o most, po ktorom sa bude dať jazdiť v dvoch pruhoch, súčasťou by mal byť aj chodník pre chodcov. Rieši sa to v rámci stavebného konania. Kedy sa ukončí, ešte nevieme. Je to vec ministerstva dopravy. Súťaž na dodávateľa diaľnice úseku Čadca - Svrčinovec sa už vypísala, ponuky sa musia predložiť do 8. júna. Začiatok výstavby by mal byť do konca tohto roku,“ informoval Marián Kráľ z Mestského úradu v Čadci.
Aj keď sa tento most javí ako parciálny problém dopravy v meste, v kontexte vnútromestskej ale aj nadregionálnej cestnej dopravy má veľký, priam strategický význam. Nielenže spája diaľnicou odrezanú, urbanizovanú mestskú časť Drahošanka s ostatnou časťou mesta, v prípade uzávierok tunela, generálnych opráv a nehodových situácií na oboch štátnych cestách súčasne by bol aj jedinou dopravnou spojnicou na trase Žilina – hranice ČR/SR a PR/SR.