Ministerstvo zmenilo rozhodnutie

Najskôr bolo proti, teraz však ministerstvo zmenilo názor. Pre Kysucké Nové Mesto to znamená skoršie vybudovanie diaľničného privádzača.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou, smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ešte vlani ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal. O situácii informovali aj prezidenta republiky, ktorý vlani v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel argumentoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

SkryťVypnúť reklamu

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu.

Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Postoj ministerstva sa zmenil

Ministerstvu dopravy adresovalo mesto ohľadom privádzača viacero žiadostí, to však stále zaujímalo zamietavý postoj.Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by vraj bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby.

Po zaslaní poslednej žiadosti ministerstvo svoj postoj zmenilo. „Dostali sme odpoveď na našu žiadosť obsahujúcu požiadavku mesta a zástupcov najvýznamnejších podnikov u nás. Žiadali sme pripojenie mesta na cestu I/11 prostredníctvom diaľničného privádzača predtým, ako dôjde k zrušeniu pripojenia na cestu I/11 v Radoli v dôsledku výstavby tunela. V odpovedi sa uvádza, že Národná diaľničná spoločnosť ako investor stavby robí všetky kroky potrebné na to, aby sa výstavba začala v čo najkratšom možnom čase,“ informoval Hartel.

„Pri výstavbe diaľničného úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto sa počíta aj s vybudovaním privádzača v Kysuckom Novom Meste. Ministerstvo primátora informovalo, že v rámci harmonogramu výstavby sa zabezpečí, aby diaľničný privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v rámci stavby D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto bol v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 719
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 226
  3. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 5 019
  4. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 4 514
  5. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 4 470
  6. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 409
  7. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 4 243
  8. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 575
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 440
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 542
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 354
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 974
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 20 743
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 007
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 607
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 116
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Momenty zápasov. Vľavo Radoľa - Povina, vpravo Vadičov - Lodno.

Siedma liga skupina A a B odštartovali jar.


Samuel Klinovský
Polícia hľadá ženu na fotografii.

Žena mala byť svedkyňou krádeže.


Je to tak, spevák legendárnej kapely SCORPIONS úspešne absolvoval operáciu chrbtice a dnes je plný sily a teší sa na koncertovanie.


V Radôstke sa stretli najlepšie útoky tohtoročnej sezóny.

Šiesta liga skupina A mala na programe 17. kolo.


Najčítanejšie články MyRegiony.sk

  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky VII.
  3. Monika Kollarova: Mačacie "ladies"
  4. Viktor Pamula: Odkiaľ a kam ?
  5. Andrea Ostrihoňová: Sú veci, ktoré sa nechcú stratiť
  6. Michal Drotován: Ako sa štát stará o svoj majetok?
  7. Ján Valchár: Irán, Izrael, bolševici a bolševník
  8. Alexander Hričko: Dve tváre slovenskej zahraničnej politiky
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 440
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 542
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 354
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 34 974
  5. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 20 743
  6. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 007
  7. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 607
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 116
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu