Ministerstvo zmenilo rozhodnutie

Najskôr bolo proti, teraz však ministerstvo zmenilo názor. Pre Kysucké Nové Mesto to znamená skoršie vybudovanie diaľničného privádzača.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou, smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ešte vlani ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal. O situácii informovali aj prezidenta republiky, ktorý vlani v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel argumentoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

SkryťVypnúť reklamu

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu.

Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Postoj ministerstva sa zmenil

Ministerstvu dopravy adresovalo mesto ohľadom privádzača viacero žiadostí, to však stále zaujímalo zamietavý postoj.Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by vraj bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby.

Po zaslaní poslednej žiadosti ministerstvo svoj postoj zmenilo. „Dostali sme odpoveď na našu žiadosť obsahujúcu požiadavku mesta a zástupcov najvýznamnejších podnikov u nás. Žiadali sme pripojenie mesta na cestu I/11 prostredníctvom diaľničného privádzača predtým, ako dôjde k zrušeniu pripojenia na cestu I/11 v Radoli v dôsledku výstavby tunela. V odpovedi sa uvádza, že Národná diaľničná spoločnosť ako investor stavby robí všetky kroky potrebné na to, aby sa výstavba začala v čo najkratšom možnom čase,“ informoval Hartel.

„Pri výstavbe diaľničného úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto sa počíta aj s vybudovaním privádzača v Kysuckom Novom Meste. Ministerstvo primátora informovalo, že v rámci harmonogramu výstavby sa zabezpečí, aby diaľničný privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v rámci stavby D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto bol v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 865
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 528
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 619
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 478
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 275
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 257
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 081
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 045
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 229
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 170
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 861
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 261
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 832
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 446
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 992
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 488
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Tánička Altusová a Vladko Suchanič spoločne s moderátormi markizáckeho Telerána Simonou Ondrušovou a Marekom Polomským.

Majú radi hory, nahrávajú podcasty o nich a nedávno boli o svojej turistickej a moderátorskej vášni rozprávať aj v markizáckom Teleráne.


Radôstku čaká dôležitý zápas.

Kľúčový je zápas s Rosinou.


Zničený bicykel, ťažké zranenia. To je výsledok stretu s motorkárom.

Zranený muž skončil v nemocnici.


V Oščadnici si užijete tri dni plné dobrej nálady.

Chýbať nebude ani večerný program na námestí.


Redakcia MY Kysuce
  1. Anton Kovalčík: Vatikán a iné štáty v Druhej svetovej. Nemecko a Rakúsko. Druhá časť.
  2. Peter Slamenik: Černák
  3. František Kukura: Vízia upadnutia Slovenska do bezvýznamnosti
  4. Ján Chomík: Blázni
  5. Jozef Foltýn: Netanjahu je vojnový zločinec, terorista a fašista v jednej osobe
  6. Anna Miľanová: Myslím, mladí ľudia myslia kriticky, ale sú nepochopení, neakceptovaní
  7. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  8. Jaroslav Furman: Ospravedlnenie
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 20 229
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 170
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 861
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 261
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 832
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 446
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 992
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 488
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu