Nedeľa, 14. august, 2022 | Meniny má Mojmír

Ministerstvo zmenilo rozhodnutie

Najskôr bolo proti, teraz však ministerstvo zmenilo názor. Pre Kysucké Nové Mesto to znamená skoršie vybudovanie diaľničného privádzača.

S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.S vybudovaním podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry. Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Z dôvodu preťaženia nákladnou a osobnou dopravou, smerujúcou do priemyselnej zóny, požiadalo mesto ešte vlani ministerstvo dopravy o vybudovanie diaľničného privádzača v predstihu.

„Bol by obrovským prínosom. Umožnil by odklon nákladnej a osobnej dopravy zo stredu mesta. Pre obyvateľov by sa zlepšili ekologické podmienky a bezpečnosť na miestnych komunikáciách. Toto riešenie by pritom nenavýšilo náklady. Naopak, umožnilo by plynulejšie budovanie D3 bez provizórnych dočasných riešení napojenia mesta na cestu I/11 počas budovania hĺbeného tunela pod križovatkou v Radoli,“ argumentoval primátor Ján Hartel.

SkryťVypnúť reklamu

Výstavba diaľnice D3 sa podľa neho bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na jeho území.

„V našom prípade už nejde len o získavanie nových investorov, ale aj o udržanie jestvujúcich. Jednou z rozhodujúcich podmienok pre úspešný rozvoj podniku je dobrá logistika, zabezpečenie plynulosti výroby, zásobovanie bez potreby budovania medziskladov a tiež zabezpečenie bezproblémového nástupu zamestnancov na pracovné zmeny. Plnenie tejto podmienky je u nás momentálne veľmi ťažké,“ povedal. O situácii informovali aj prezidenta republiky, ktorý vlani v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.

SkryťVypnúť reklamu

Doprava vedie stredom mesta

Primátor Hartel argumentoval, že s vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.

Nárast výroby a orientácia na cestnú dopravu spôsobujú kolabovanie dopravy najmä v čase striedania zmien, keď autá stoja od križovatky v Radoli, ktorou sa mesto pripája na medzinárodnú cestu I/11, po príjazd z priemyselnej zóny nachádzajúcej sa na opačnej strane mesta.

Uvedené skutočnosti vraj výrazne zhoršujú podnikateľské prostredie firiem, v neposlednej miere vplývajú na životné prostredie a bezpečnosť obyvateľov mesta, najmä detí.

SkryťVypnúť reklamu

Povedal, že veľkým zlepšením kritického stavu dopravy by bolo vybudovanie spomínaného diaľničného privádzača spájajúceho mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v predstihu.

Znamenalo by to odklonenie rozhodujúcej časti nákladnej dopravy, a tiež osobnej dopravy zamestnancov z úzkych ciest vedúcich stredom mesta a ich priame napojenie zatiaľ na medzinárodnú cestu I/11 a po dobudovaní úseku diaľnice Žilina Brodno-Kysucké Nové Mesto na diaľnicu D3.

Postoj ministerstva sa zmenil

Ministerstvu dopravy adresovalo mesto ohľadom privádzača viacero žiadostí, to však stále zaujímalo zamietavý postoj.Rozdelenie úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto by vraj bolo finančne, technicky a časovo náročné a vyžiadalo by si zabezpečiť vypracovanie novej dokumentácie na ponuku samostatne pre diaľničný privádzač a pre zvyšnú časť stavby.

Po zaslaní poslednej žiadosti ministerstvo svoj postoj zmenilo. „Dostali sme odpoveď na našu žiadosť obsahujúcu požiadavku mesta a zástupcov najvýznamnejších podnikov u nás. Žiadali sme pripojenie mesta na cestu I/11 prostredníctvom diaľničného privádzača predtým, ako dôjde k zrušeniu pripojenia na cestu I/11 v Radoli v dôsledku výstavby tunela. V odpovedi sa uvádza, že Národná diaľničná spoločnosť ako investor stavby robí všetky kroky potrebné na to, aby sa výstavba začala v čo najkratšom možnom čase,“ informoval Hartel.

„Pri výstavbe diaľničného úseku D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto sa počíta aj s vybudovaním privádzača v Kysuckom Novom Meste. Ministerstvo primátora informovalo, že v rámci harmonogramu výstavby sa zabezpečí, aby diaľničný privádzač spájajúci mesto, diaľnicu D3 a cestu I/11 v rámci stavby D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto bol v prevádzke skôr, ako dôjde k zrušeniu súčasného hlavného napojenia na cestu I/11 v Radoli,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

Najčítanejšie na My Kysuce

Inzercia - Tlačové správy

  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  6. Prehľad a automatizácia
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  2. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  3. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  4. Trenčín potrebuje nový impulz!
  5. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  6. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 18 011
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 216
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 12 669
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 701
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 4 141
  6. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 3 272
  7. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 867
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 2 311

Blogy SME

  1. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  2. Gabriel Daniš: Invázia do bývalého Československa ako paralela s ruskou agresiou na Ukrajine
  3. Věra Tepličková: Lacný Jožko a iné rozprávky (stručný výcuc z tlačovky)
  4. Martin Červenka: Nie je most ako most
  5. Martin Sústrik: Legenda o vzniku Európskej Únie
  6. Teodor Hasala: Lož má krátke nohy
  7. Erik Kriššák: Jethro Tull v Trnave
  8. Tomáš Vodvářka: Moje druhé a poslední taneční - Manželské toccaty a fugy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 112 644
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 322
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 854
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 375
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 6 477
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 755
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 189
  8. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 3 480
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

vandali otočili dopravné značenie

Problémy spôsobili vo Svrčinovci aj v Čiernom


13. aug
Obec Skalité a Farská charita Skalité spojili sily pre pomoc ľuďom v núdzi.

PET fľaše by mali končiť v zberných automatoch, mnoho z nich putuje do koša.


13. aug
Dobré správy z MY

Stop negatívnym správam. Posielame výber pozitívnych a zaujímavých článkov z rôznych regiónov po celom Slovensku.


11. aug
Baner na moste hovorí o prerušení prác z dôvodov na strane investora.

Poškodenie mosta je väčšie, než sa predpokladalo.


12. aug

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Každá jedna obložená misa je originál.


11. aug

Tajomstvo vedela odhaliť dotykom rúk, pohľadom a správnymi otázkami.


Cyril Urban 13. aug

Ak nosíte vodu z potoka vo vedrách, nič sa nedeje, ak využijete čerpadlo bez schválenia, hrozí vám pokuta.


12. aug

Pre Slovákov je zákazník pán, pre Japoncov Boh, upozorňuje na rozdiely Dávid Lehuta.


12. aug

Blogy SME

  1. Martin Morháč: Prečo ideme v digitalizácii opačným smerom ako ostatní?
  2. Gabriel Daniš: Invázia do bývalého Československa ako paralela s ruskou agresiou na Ukrajine
  3. Věra Tepličková: Lacný Jožko a iné rozprávky (stručný výcuc z tlačovky)
  4. Martin Červenka: Nie je most ako most
  5. Martin Sústrik: Legenda o vzniku Európskej Únie
  6. Teodor Hasala: Lož má krátke nohy
  7. Erik Kriššák: Jethro Tull v Trnave
  8. Tomáš Vodvářka: Moje druhé a poslední taneční - Manželské toccaty a fugy
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 112 644
  2. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 14 322
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 854
  4. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 8 375
  5. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 6 477
  6. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 755
  7. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 4 189
  8. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 3 480
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu