Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Kysučania by uvítali nadzemnú estakádu

V Kysuckom Novom Meste rokovali o návrhu zmeny koncepcie technického riešenia diaľnice D3 v katastri mesta a susednej obce Radoľa. Do úvahy brali nielen vyššie financie, ale napríklad aj záplavy pri storočnej vode.

V Kysuckom Novom Meste chcú mesto odbremeniť od dopravy.V Kysuckom Novom Meste chcú mesto odbremeniť od dopravy. (Zdroj: VERONIKA TKÁČOVÁ)

KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Primátor mesta Ján Hartel, zástupcovia najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta sa stretli s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Rokovanie súviselo s výstavbou diaľničného úseku D3 a privádzača do priemyselnej zóny mesta. Účastníci sa dozvedeli o zámere novej koncepcie technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. S týmto návrhom oboznámili nielen starostu susednej obce Radoľa, tiež majiteľa tamojšej benzínovej pumpy, s ktorou vedie NDS už 5 rokov majetkový spor, ktorý ohrozuje výstavbu diaľnice. Zástupca NDS informoval o nevýhodách pôvodného tunelového riešenia. Bolo by vraj nielen technicky náročné, tiež drahé. Veľké prevádzkové náklady by sa napríklad týkali zamedzenia prenikania spodnej vody do tunela, ktorý by mal byť pod úrovňou rieky Kysuca aj Vadičovského potoka. Pri 100-ročnej vode či lokálnych prietržiach by mu hrozili záplavy.

Skryť Vypnúť reklamu

Z dokumentácie a vizualizácie je zrejmé, že tunel v podstate nechráni obývanú oblasť. Nájazd a výjazd z neho je oproti obývaným častiam, čo je z pohľadu životného prostredia to isté ako návrh na estakádu. Jediným pozitívom by vraj bol nevýznamný estetický prínos, vyplývajúci z toho, že cesta v úseku tunela je ukrytá v zemi.

Naopak, výhodou estakádového riešenia by boli podľa NDS nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka, bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Okrem toho, pod estakádou by vznikla možnosť umiestnenia voľnočasových a iných aktivít – napríklad športovísk.

Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania.

Skryť Vypnúť reklamu

Primátor mesta spolu s riaditeľmi firiem v priemyselnej zóne a podnikateľmi však vyjadrili zásadný nesúhlas s prípadným nevybudovaním privádzača až do priemyselnej zóny. „Považujeme to za zásadné. Po rokoch by to konečne znamenalo odľahčenie stredu mesta s obytnou zónou, s nevyhovujúcimi cestami od nákladnej a osobnej dopravy zabezpečujúcej logistiku v priemyselnej zóne,“ vyjadril sa primátor Ján Hartel.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 846
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 38 019
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 367
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 311
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 867
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 808
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 280
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 192
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 056
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 927
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Pavol Praženec z Čadce sa polícii vyhýba

Čadčan je obvinený z prečinu zanedbania povinnej výživy.

29m
Škola ponúka množstvo benefitov. Okrem vlastnej autoškoly a autocvičiska, kde môžu žiaci získať za zaujímavých finančných podmienok vodičské oprávnenie skupiny B, majú  možnosť získať aj ďalšie certifikáty.

Patrí medzi tie väčšie stredné školy v regióne. Vo všetkých formách štúdia ju navštevuje okolo 500 žiakov s naozaj pestrým študentským životom. Reč je o Strednej odbornej škole dopravnej v Žiline.

20. jan
Počas čakania sledovali vo Vysokej nad Kysucou televíziu.

Skríningové testovanie na Kysuciach prebehlo bez problémov.

11 h

Spolu za víkend otestovali vyše 28-tisíc ľudí.

13 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

14 h

Polícia prenasledovala auto z Oravy až na Liptov. Komjatnou už vodič neprešiel.

23. jan

Pozitivita je zatiaľ nízka.

23. jan

Petra inšpirovala k textu tragédia. Na Oravskej priehrade sa utopili bratranci.

23 h

Už ste čítali?