KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. Primátor mesta Ján Hartel, zástupcovia najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta sa stretli s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Rokovanie súviselo s výstavbou diaľničného úseku D3 a privádzača do priemyselnej zóny mesta. Účastníci sa dozvedeli o zámere novej koncepcie technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. S týmto návrhom oboznámili nielen starostu susednej obce Radoľa, tiež majiteľa tamojšej benzínovej pumpy, s ktorou vedie NDS už 5 rokov majetkový spor, ktorý ohrozuje výstavbu diaľnice. Zástupca NDS informoval o nevýhodách pôvodného tunelového riešenia. Bolo by vraj nielen technicky náročné, tiež drahé. Veľké prevádzkové náklady by sa napríklad týkali zamedzenia prenikania spodnej vody do tunela, ktorý by mal byť pod úrovňou rieky Kysuca aj Vadičovského potoka. Pri 100-ročnej vode či lokálnych prietržiach by mu hrozili záplavy.
Z dokumentácie a vizualizácie je zrejmé, že tunel v podstate nechráni obývanú oblasť. Nájazd a výjazd z neho je oproti obývaným častiam, čo je z pohľadu životného prostredia to isté ako návrh na estakádu. Jediným pozitívom by vraj bol nevýznamný estetický prínos, vyplývajúci z toho, že cesta v úseku tunela je ukrytá v zemi.
Naopak, výhodou estakádového riešenia by boli podľa NDS nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka, bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Okrem toho, pod estakádou by vznikla možnosť umiestnenia voľnočasových a iných aktivít – napríklad športovísk.
Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania.
Primátor mesta spolu s riaditeľmi firiem v priemyselnej zóne a podnikateľmi však vyjadrili zásadný nesúhlas s prípadným nevybudovaním privádzača až do priemyselnej zóny. „Považujeme to za zásadné. Po rokoch by to konečne znamenalo odľahčenie stredu mesta s obytnou zónou, s nevyhovujúcimi cestami od nákladnej a osobnej dopravy zabezpečujúcej logistiku v priemyselnej zóne,“ vyjadril sa primátor Ján Hartel.