KYSUCKÉ NOVÉ MESTO. V rámci prípravy výstavby diaľničného D3 úseku Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto momentálne Národná diaľničná spoločnosť (NDS) posudzuje všetky riešenia z hľadiska geologického, ekonomického, dopravného a ekologického a taktiež z hľadiska vplyvu klimatických zmien. Informovala o tom hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Nedávno sa stretli v súvislosti s diaľničným privádzačom primátor Kysuckého Nového Mesta Ján Hartel, zástupcovia najväčších firiem v priemyselnej zóne mesta s predstaviteľmi združenia podnikateľov, starostami dotknutých obcí – Radole, Nesluše, Rudiny a Rudinskej. Hovorili o novej koncepcii technického riešenia vedenia diaľnice v katastroch Kysuckého Nového Mesta a Radole. Konkrétne, o náhrade tunelového variantu nadzemnou estakádou. Jej výhodou by boli podľa NDS nižšie náklady na zhotovenie – podľa odhadu približne 30 miliónov eur, plynulá bezpečná premávka, bez nutnosti obmedzovania rýchlosti. Na stretnutí odznelo, že pokiaľ sa tieto stanoviská prijmú, dokončenie prípravy stavby vrátane prezentovaných úprav si vyžiada približne 2 roky. Zástupca NDS však vyjadril obavu z možných komplikácií zabezpečenia financovania privádzača zo zdrojov NDS až do priemyselnej zóny mesta a potrebu hľadať prípadný zdroj spolufinancovania.
„Na prerokovaní spomínaného nového riešenia diaľnice odznela aj informácia o možnom nedostatočnom finančnom krytí takto navrhnutého zámeru a z toho vyplývajúcej možnosti zmeny, proti čomu sa mesto aj prítomní účastníci zásadne ohradili. Prítomný zástupca NDS prisľúbil že urobí všetko pre to, aby sa privádzač vybudoval tak, ako ho rieši územné rozhodnutie,“ povedal Hartel.
Výstavba diaľnice D3 sa podľa primátora bytostne dotýka každého obyvateľa Kysuckého Nového Mesta, obcí v jeho okolí, ale predovšetkým firiem podnikajúcich na území mesta.
O situácii informoval aj prezidenta republiky, ktorý vlani v októbri navštívil spoločnosť INA Kysuce, ktorá zamestnáva vyše 4-tisíc ľudí. Hovorili o dopravnej infraštruktúre a potrebe vybudovať privádzač k diaľnici, pretože len do tohto závodu denne prichádza okolo 150 nákladných automobilov, čo je obrovská záťaž pre mesto.
S vybudovaním nového podniku INA Kysuce sa neriešila výstavba potrebnej cestnej infraštruktúry tak, ako to bolo pri iných objemovo rovnako významných investíciách (KIA Žilina, Peugeot Trnava). Doprava vedie stredom mesta po nevyhovujúcich komunikáciách.