Úrad bude riešiť námietky

S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať v závere tohto roka. Nie je však ukončené verejné obstarávanie. Došlo k námietkam, ktoré rieši kompetentný úrad.

Vizualizácia stavby diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec.Vizualizácia stavby diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. (Zdroj: NDS)

ČADCA. S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku na Kysuciach sa malo začať koncom tohto roka. Národná diaľničná spoločnosť vyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby ešte 7. mája.

Úrad eviduje námietky

„Čo sa týka úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v súčasnosti prebieha verejná súťaž na zhotoviteľa. S výstavbou sa začne po podpísaní zmluvy s úspešným uchádzačom,“ informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Spýtali sme sa, či je pravdivá informácia, že financie určené na stavbu tohto úseku sa momentálne presunuli na stavbu iného. Hovorkyňa odporučila obrátiť sa na Úrad pre verejné obstarávanie. „V predmetnej súťaži (D3 Čadca, Bukov - Svrčinovec) evidujeme námietky. Úrad bude konať štandardným postupom v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ informoval Ján Mažgút z komunikačného odboru. Zaujímalo nás, o aké konkrétne námietky ide. „Nakoľko prebieha dohlaď - konanie o námietkach, môžeme nateraz poskytnúť len vyššie uvedené informácie,“ povedal. Na otázku, kto môže námietky podať odpovedal, že podľa zákona o verejnom obstarávaní ich môže pred uzavretím zmluvy, koncesnej zmluvy alebo rámcovej dohody podať „uchádzač, záujemca, účastník alebo osoba, ktorej práva alebo právom chránené záujmy boli alebo mohli byť dotknuté postupom kontrolovaného, alebo orgán štátnej správy. „So stavbou je možné začať až po ukončení verejného obstarávania, ktoré momentálne prebieha. Táto stavba je zaradená v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra na financovanie z eurofondov,“ informoval hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Bude prechádzať náročným územím

Úsek bude prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.

Úsek je dlhý vyše päť kilometrov

Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín.

SkryťVypnúť reklamu

Diaľnica je strategickou spojnicou

Pre žilinský región má diaľnica D3 mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska Hornosliezskou priemyselnou oblasťou s centrom v poľských Katowiciach.

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité, na ktorom sa pracuje, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa napojí rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojí tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 88 433
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 672
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 380
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 449
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 119
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 458
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 231
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 508
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Stavba železnice na Kysuciach rastie ako z vody.

Modernizácia trate napreduje míľovými krokmi.


Juraj Steiniger trénuje mladých atlétov a zároveň sa zúčastňuje veteránskych súťaží.

Vyhodená guľa sa mu zapáčila.


Najlepším strojárom sa stal Matej Mrmus (tretí zľava).

Matej Mrmus vyhral súťaž Zenit Skills.


Veľkonočné sviatky sa nezadržateľne blížia a s nimi aj túžba po typických pokrmoch cez sladkého baránka, koláčiky, až po slané pochutiny.


Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu