ČADCA. Žilinská župa chce postupne zvyšovať dostupnosť a transparentnosť poskytovania zdravotnej starostlivosti v celom Žilinskom kraji. Vďaka novému systému objednávania pacientov v tomto trende pokračuje. Podľa informácie Žilinského samosprávneho kraja (ŽSK) lekár môže cez portál lepšie manažovať objednávanie svojich pacientov a tí nemusia zbytočne čakať v čakárni. Tým chce zároveň zamedziť vyberaniu nezákonných poplatkov. Výhodou systému je, že sa vytváral priamo s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti. Je teda flexibilný a ľahko ovládateľný. Na základe požiadaviek, podnetov a skúseností lekárov portál prispôsobili podľa nárokov rôznych odborností a systému práce konkrétnych ambulancií. Je teda šitý na mieru a funguje pre pacienta i lekára s nulovými nákladmi.
Župa s poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti komunikuje elektronicky aj v súvislosti so získavaním informácií o ordinačných hodinách i kontaktných údajov a aj túto databázu údajov nájdu pacienti na webstránke www.objednatvysetrenie.sk.
Riaditeľka odboru zdravotníctva ŽSK Anna Majbíková zdôraznila ciele projektu do budúcnosti: „Keďže systém je náš, budeme ho naďalej rozvíjať na základe požiadaviek lekárov a pacientov. Chceme tiež umožniť, aby mohol všeobecný lekár objednať pacienta zo svojho počítača priamo k špecialistovi, vďaka čomu nielenže uľahčíme proces objednávania, poskytneme špecialistovi relevantné informácie o pacientovi, zároveň dosiahneme, že v čakárni bude menej ľudí.“ Zatiaľ portál testovalo 17 ambulancií na Kysuciach, Hornom Považí, Orave, Turci a Liptove. Zapojiť sa však môžu rýchlo a ľahko i ďalší lekári.
Autor: ih