Pondelok, 12. apríl, 2021 | Meniny má EsteraKrížovkyKrížovky

Pribudnú ďalšie dva pruhy

Horelický tunel bude širší. Diaľničiari predpokladajú, že budúci rok môžu mať stavebné povolenie. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Úsek naplánovali so štyrmi pruhmi, zatiaľ sú funkčné len dva.

Vizualizácia tunela na Horelici po dobudovaní ďalších dvoch pruhov.Vizualizácia tunela na Horelici po dobudovaní ďalších dvoch pruhov. (Zdroj: (NDS))

ČADCA. Tunel v Čadci – Horelici sa rozšíri o druhú tunelovú rúru. V súčasnosti môžu využívať vodiči len ľavú časť. Práce budú súčasťou rozšírenia diaľničného úseku D3 z Oščadnice po Čadcu – Bukov. Dĺžka druhej tunelovej rúry bude 558 metrov.

Vzhľadom na to, že druhý profil má kopírovať už existujúci úsek diaľnice, parametre ôsmich mostov sú podobné tým už existujúcim.

„V procese kompletizácie projektu D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, 2. profil, sa posúvame k príprave dokumentácií na vydanie stavebného povolenia. Samotné vydanie očakávame v roku 2017. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela, sa výstavba úseku v dĺžke 4 kilometre, predbežne plánuje na 3 roky,“ informovala hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Eva Žgravčáková.

Skryť Vypnúť reklamu

Dokumentácia dobudovania 2. profilu diaľnice D3 bude zahŕňať aj druhú tunelovú rúru na Horelici. „Súčasťou riešeného úseku je tiež pravostranné veľké odpočívadlo Oščadnica a Stredisko správy a údržby v Oščadnici,“ dodala.

Tunel funguje takmer dvanásť rokov

Horelický tunel funguje od októbra 2004. Celý projekt si vyžiadal náklady 3,7 miliardy korún, pričom samotný tunel pohltil 1,2 miliardy Sk. Výstavba sa začala budovaním príjazdových ciest ešte v roku 1995.

Tunel je približne 600 metrov dlhý a 12 metrov široký. Z dôvodu bezpečného úniku osôb v prípade havárie tunelári vybudovali 405 metrov dlhú a 3,3 m širokú únikovú chodbu pre príjazd záchranného automobilu. Aj na Horelici má svoje čestné miesto svätá Barbora, ktorú dali v Banskej Štiavnici zhotoviť raziči.

Skryť Vypnúť reklamu

Počas prác v auguste 2001 vznikol vovnútri zával. Približne v strede podzemná statická voda uvoľnila nadložie, ktoré spadlo. Našťastie, nikomu sa nič nestalo. Havária však zapríčinila spomalenie prác. Tie boli náročné, keďže terén bol veľmi zložitý, išlo o ílovce s geologickými poruchami.

Na stavbe pracovalo vyše dvesto ľudí

Stavebné práce zabezpečovalo v tuneli približne 60 ľudí vrátane technikov, geodetov a zabezpečovacieho kádra. Na celom diele sa podieľalo 200 až 250 pracovníkov. Čo sa týka technológie, tá sa skladá z dopravných a signalizačných premenlivých značiek, ventilátorov v hlavnom tuneli a únikovej chodbe, elektropožiarnej signalizácie, SOS kabín s telefónmi, z hlavného a požiarneho osvetlenia, bezdrôtového spojenia, kamerového systému, informačného systému diaľnic a požiarneho vodovodu. Všetky technologické zariadenia napojili na elektrickú energiu so záložnými zdrojmi a dieselagregátom pre prípad výpadku elektrickej energie.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  4. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  5. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest
  6. Nové medzinárodné príležitosti vo vzdelávaní 2021 – 2027
  7. Pomoc z prírody pri infekcii covid-19
  8. Pán Králiček: Aj keď predávate „len“ kávu, musíte inovovať
  9. Novinka, ktorá sa neodmieta: Niké predstavuje Bonus bez limitu
  10. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko
  1. Kia prechádza transformáciou, vo vrecku má aj Guinnessov rekord
  2. SodaStream predstavuje príchute ikonických nápojov od PepsiCo
  3. V blízkosti Prezidentského paláca je na predaj 37 apartmánov
  4. Bratia Žampovci majú za sebou veľmi úspešnú lyžiarsku sezónu
  5. Biobavlnu nahradila viskóza
  6. Kedysi rádio, dnes mozog auta. Poznáte históriu infotainmentu?
  7. Prešovská spoločnosť MAXECO sa presadila na medzinárodnom trhu
  8. Helping people with apps and social networks in Kosice
  9. Vlastný zlatý poklad môže byť dobrou ochranou pred infláciou
  10. Virtuálny Suptech workshop o Blockchain technológiách
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 50 755
  2. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 27 451
  3. Ako zasiahnu zmeny vo svete pneumatík bežných vodičov? 24 249
  4. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 23 239
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 17 255
  6. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 966
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 11 132
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 9 646
  9. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 8 877
  10. Aj sladkosti môžu byť zdravé. Viete, ako ich spoznáte? 8 183
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

NANO rúška z nitrianskej firmy.

Inovatívna textília zabraňuje prenikaniu mikroorganizmov, zachytáva aj vírus SARS-CoV-2.

24 h

Diskusiu vysielame v stredu 14. apríla od 10. hodiny.

9. apr

Cesta 1/II je od pondelka 12. apríla prejazdná s obmedzeniami.

4 h
Futbal chýba divákom i hráčom. Uvidíme, v akom formáte sa regionálne a oblastné súťaže dohrajú po reštarte.

Zástupcov kysuckých klubov sme sa pýtali, čo si o plánoch zväzu myslia.

4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Žilinčanom bude k dispozícii už len 12 mobilných odberných miest.

24 h

Za frontom k nám začne prúdiť studený, pôvodom arktický vzduch, pričom bude aj veterno a veľmi chladno, ojedinele až rekordne.

11. apr

Dokumentácia Nitry je do určitej miery možno až prekvapujúco kompletná, prezradil manažér klubového licenčného systému SFZ.

21 h

V online diskusii MY s Vami šéf futbalového zväzu aj štátny tajomník športovej sekcie!

9. apr

Už ste čítali?