Napredovanie diaľnice podmieňuje dostatok financií

S výstavbou vyše 5 km dlhého diaľničného úseku D3 Čadca,Bukov – Svrčinovec sa malo začať už vlani. Starostovia a primátori sa obávajú o ďalšie napredovanie diaľnice D3 cez Kysuce. Ministerstvo dopravy informovalo, že bude vychádzať z priorít programového

Vizualizácia stavby diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec.Vizualizácia stavby diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec. (Zdroj: NDS)

vyhlásenia novej vlády.

ČADCA. S výstavbou vyše 5 kilometrov dlhého úseku na Kysuciach sa malo začať koncom minulého roka. Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila verejnú súťaž na zhotoviteľa stavby ešte 7. mája 2015.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úrad evidoval námietky

„Čo sa týka úseku D3 Čadca,Bukov - Svrčinovec v súčasnosti prebieha verejná súťaž, s výstavbou sa začne po podpísaní zmluvy s úspešným uchádzačom,“ informovala koncom vlaňajšieho roka hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková. Spýtali sme sa, či je pravdivá informácia, že financie určené na stavbu tohto úseku sa momentálne presunuli na stavbu iného. Hovorkyňa odporučila obrátiť sa na Úrad pre verejné obstarávanie. „V predmetnej súťaži (D3 Čadca, Bukov- Svrčinovec) evidujeme námietky. Úrad bude konať štandardným postupom v zmysle zákona o verejnom obstarávaní,“ informoval Ján Mažgút z komunikačného odboru. So stavbou sa môže začať až po ukončení verejného obstarávania, stavba je zaradená v Operačnom programe Integrovaná infraštruktúra na financovanie z eurofondov.

SkryťVypnúť reklamu

„Ministerstvo dopravy bude vychádzať z priorít programového vyhlásenia novej vlády. Samozrejme, uvedomujeme si komplikovanú dopravnú situáciu smerom na Poľsko a robíme maximum pre to, aby sme ju zlepšili. Na zhotoviteľa stavby D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec v súčasnosti prebieha verejné obstarávanie, ktoré zabezpečuje NDS. Po ukončení a podpísaní zmluvy s víťazným uchádzačom sa pristúpi k realizácii stavby,“ informoval komunikačný odbor ministerstva dopravy. Momentálne podľa informácie ministerstva prebieha aj majetkovoprávne vysporiadanie stavby D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto a zabezpečenie všetkých podkladov, potrebných na prípravu žiadosti o vydanie stavebného povolenia.

„Treba si uvedomiť, že postup výstavby vždy závisí od zabezpečenia rozpočtových zdrojov ako aj stavu projektovej prípravy,“ reagovalo ministerstvo na to, že starostovia a primátori Kysúc sa budú usilovať o to, aby sa výstavba diaľnice D3 stala prioritou aj pre túto vládu.

SkryťVypnúť reklamu

Nechcú ďalšie prerušenie stavby

Na nedávnom zasadnutí Združenia miest a obcí Kysúc (ZMOK)sa účastníci jednoznačne zhodli na tom, že najdôležitejšou úlohou je pokračovať vo výstavbe diaľničného úseku D3 Žilina - hranica s PR a rýchlostnej cesty R5 Svrčinovec - hranica s ČR. Obávajú sa toho, že prioritou novej vlády budú rýchlostné komunikácie na Orave či južnom Slovensku, keďže sa to objavilo v informáciách z rôznych rokovaní. Predsedu ZMOK-u a primátora Krásna nad Kysucou Jozefa Grapu poverili aby s novým ministrom dopravy rokoval o dôležitosti pokračovania spomínanej výstavby.

Podľa slov Grapu k tomuto našu vládu zaväzujú aj podpísané medzinárodné dohody s Poľskou a Českou republikou. S výstavbou diaľnice D3 sa začalo už v roku 1996, hotová mala byť v roku 2004. Pri zmene vlády v roku 1998 sa jej výstavba prerušila na dlhé osemročné obdobie. Starostovia a primátori sa obávajú, že sa situácia môže zopakovať, čo by bolo pre región hotovou katastrofou. Terajšia medzinárodná cesta I/11 je jedna z najzaťaženejších, v súčasnosti podľa odhadu po nej v niektorých úsekoch prejde okolo 30-tisíc áut za 24 hodín. Už teraz ju nazývajú „cestou smrti“. Ročne na nej dôjde k desiatkam smrteľných nehôd, o čom svedčia krížiky popri ceste. Stačí malá nehoda či nejaká technická porucha, zatvorenie tunela a na tomto cestnom ťahu sa tvoria obrovské kolóny. Zablokuje sa nielen cesta I/11, ale tiež ďalšie prístupové cesty a nastáva totálny dopravný kolaps. Viazne zásobovanie, sťaženú prácu majú hasiči či záchranári.

SkryťVypnúť reklamu

Bude prechádzať náročným územím

Čo sa týka diaľničného úseku Čadca,Bukov – Svrčinovec ten má prechádzať zastavaným a geologicky náročným územím v pokračovaní od tunela Horelica po križovatku Svrčinovec. Rieši odklon tranzitnej dopravy z mesta Čadca, ktorá v súčasnosti vedie po kapacitne nevyhovujúcej ceste I/11 s intenzitou dopravy asi 12-tisíc vozidiel denne, pričom na nákladnú dopravu pripadá takmer 50%-ný podiel z tejto intenzity. Úsek je súčasťou základnej siete TEN-T a prispeje k skráteniu časovej dostupnosti medzi priemyselným regiónom Žiliny na jednej strane, priemyselného Ostravska a poľského mesta Bielsko Biala s priľahlým regiónom.

Úsek je dlhý vyše päť kilometrov

Budovať sa bude v dĺžke 5673 metrov. Podľa informácie projektanta navrhnutý koridor vybrali na základe niekoľkých technických štúdií a posúdení vplyvov stavby na životné prostredie. Trasa na začiatku prechádza strmými ľavostrannými svahmi rieky Kysuca, vedie do údolnej nivy Kysuce a náplavového kužeľa Bukovského potoka, pokračuje najkomplikovanejším úsekom diaľnice v súbehu so železničnou stanicou Čadca, cez zastavané časti mesta svahmi miestnych častí U Manči, U Špindli, ktoré sú poznačené veľkými svahovými poruchami. Po preklenutí miestnej časti Podzávoz prechádza údolím rieky Čierňanka, pokračuje úpätím Furmanca až do katastra obce Svrčinovec. V koridore diaľnice sú umiestnené výrazné územné líniové prvky, ako rieka Kysuca, rieka Čierňanka, cesta 1. triedy I/11, železničná trať Čadca - Zwardoň a Čadca - Bohumín.

Diaľnica je strategickou spojnicou

Pre žilinský región má diaľnica D3 mimoriadny význam. Je dôležitou spojnicou, ktorá spojí Slovensko so severným susedom Poľskom - štátom s najvyšším HDP zo všetkých okolitých krajín. Rovnako dôležitým momentom je spojenie Slovenska a Žiliny s najväčším ekonomickým regiónom Poľska Hornosliezskou priemyselnou oblasťou s centrom v poľských Katowiciach.

Diaľničný úsek D3 Svrčinovec - Skalité, ktorý plánujú tento rok ukončiť, je ďalším krokom k diaľničnému prepojeniu krajín stredovýchodnej Európy v severojužnom smere od Baltu po Stredomorie. Je dôležitým medzníkom aj severného napojenia ďalšieho strategického suseda Slovenska. Česká republika je najdôležitejším obchodným partnerom zo všetkých okolitých krajín. Svrčinovec je bod, v ktorom sa má napojiť rýchlostná cesta R5 na diaľnicu D3 a spojiť tak obe krajiny druhým diaľničným prepojením (popri diaľnici D2 Brodské).

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 096
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 395
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 905
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 246
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 057
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 826
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 793
  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Gól Romana postavil celú WERK arénu na nohy.

Rozhodovalo sa až v poslednej tretine.


Vpravo Anton Ulbricht, konateľ spoločnosti Tanawa, ktorá vyrába tatranskú minerálku.

V ďalšej časti seriálu Príbeh značky sme hovorili s konateľom spoločnosti Tanawa.


Reprezentanti Balošáková, Majerík a Vakula.

Reprezentácia klubu aj krajiny je pre nich cťou aj vo vyššom veku.


Redakcia MY Kysuce
Oravský hrad.

Na svoje si prídu všetky vekové skupiny.


  1. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  2. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  3. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  4. Martin Borecky: Rakovina
  5. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  6. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  7. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  8. Ján Škerko: Rozhovor ministra vnútra s hľadaným extrémistom
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 070
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 644
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 432
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 899
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 448
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 364
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 257
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu