Utorok, 25. september, 2018

Spolupráca dF - Hanečka pokračuje. Úžasné modely potešia každú ženu

Borisa Hanečku sme nedávno opäť zastihli na Kysuciach. Náš predpoklad, že po úspešnej kolekcii kabátov, ktoré vzišli zo spolupráce s miestnou značkou dF, to nebude ich prvé a ani posledné spoločné dielo, sa potvrdil.

S hlavnou návrhárkou značky dF si Boris Hanečka dokonale rozumie. (Zdroj: Natali Šimčisko)

Ak ste si nestihli uloviť originálny kúsok od Hanečku, nezúfajte. Pár modelov visí u Borisa v ateliéri. „Tokio bol na slovenskom trhu najkontroverznejší model. Keď ho u mňa zákazníčky zbadajú, takmer každá povie, že ho musí mať,“ hovorí sympatický návrhár. Práve Tokio sa stal najmä pre bratislavské fashionistky mimoriadne žiadaný.

„U skupiny, ktorú sme chceli osloviť, zarezonoval nad očakávanie. Od mnohých sme mali spätnú väzbu, že niečo takéto na trhu hľadali,“ prezrádza manažér značky dF Erik Šimčisko. Tokio oslovil najmä umelcov a silných individualistov. Majiteľkami tohto netradičného kúska sú napríklad Anna Tásler Onderková, tiež fotografka Milota Havránková, ktorá ho podľa slov Borisa vie dokonale nosiť aj vo svojom veku. Z globálneho pohľadu však zabodoval práve model Anna Karenina.

No ad for you

„Keď sa robí na komerčnej kolekcii, treba myslieť na to, že musí uspokojiť čo najväčšiu klientelu. V prípade Tokia sme zaexperimentovali, a úspešne. Ani v prípade Kareniny sme v aktuálnej sezóne podobný model nenašli. Dlhý kabát na trhu chýbal a ľudia boli po ňom prirodzene hladní. Čiže Kareninou sme zaplnili dieru na módnom trhu,“ vysvetľuje Erik.

Základom prvej kolekcie bude výrazná látka s originálnym geometrickým vzorom. (zdroj: Natali Šimčisko)

Nevesty ho milujú

Hoci si mnohí spájajú Borisa Hanečku s plesom v opere, veď tento rok sa predviedlo v jeho róbe až deväť dám, málokto vie, že jeho doménou sú svadobné šaty. „Ročne navrhnem takmer trojnásobne viac svadobných šiat, ako tých plesových.“ To mu, ako sám priznáva, vzhľadom na krátky čas od novembra do januára, stačí. Aktuálne popri začínajúcej svadobnej sezóne pracuje dizajnér aj na ďalšej kolekcii v spolupráci so značkou dF. Tú budú zákazníkom servírovať vo viacerých vlnách. „Základom prvej kolekcie bude výrazná látka s originálnym geometrickým vzorom, ktorý mi pri chôdzi pripomína maurské kachličky alebo španielsku mozaiku,“ opisuje materiál, ktorý bude podľa neho fungovať na žene, ktorá ešte nie je opálená, ale aj tmavším typom.

Kolekciu budú tvoriť hodvábne, aj saténové blúzky a šaty, ležérne modely, tiež pevnejšie materiály. „Všetko nám to spája farebnosť, pričom dominantná je tmavomodrá, pepermintová a nájdete v nej akcent studenej ružovej, ktorá je použitá naozaj vkusne, aby to nepôsobilo presladené,“ vysvetľuje. Hoci trendy hlásajú obdobie fialovej, tú by ste v spolupráci dF - Hanečka márne hľadali. „Keď zmiešate tmavomodrú s tou ružovou, dostanete fialovú, čiže je to v poriadku,“ smeje sa návrhár a jedným dychom dodáva: „Fialovej bude tento rok tak veľa, že sme sa týmto prvoplánových smerom nechceli uberať. Chceli sme sa odlíšiť a ponúknuť slovenským ženám niečo, čo v bežných obchodoch nenájdu.“

Plánovali štyri, nakoniec ich bude desať

Počas návštevy pracoval Boris s tímom dF na prototypoch modelov prvej kolekcie. „V rámci druhej kolekcie, ktorá má byť sexi, aktuálne vyberáme, aké látky použijeme a uceľujeme koncept,“ vysvetľuje Erik. Prvá kolekcie bude vzhľadom na originálny materiál a farby vhodná skôr na jar a leto, druhá bude mať celoročné využitie. „Pôvodne sme plánovali kolekciu v štyroch prototypoch, nakoniec ich máme desať,“ priznáva Hanečka. Genéza prvej kolekcie však vznikala veľmi netradične.

„Boris navrhol top, ku ktorému došil rukáv. Nakoniec z modelu boli aj šaty,“ opisuje s úsmevom Borisov tvorivý proces manažér značky dF. Aj keď tvorcovia priznávajú, že použiť geometriu na jarnú kolekciu je odvážne, lebo ľudia očakávajú kvetinový vzor, v jednom sa zhodujú. „Táto kolekcia bude mať sviežosť, vzor má hravosť. Keď to uvidíte na žene, zistíte, že to má veľa rafinovaných prvkov, originálny materiál a čisté línie.“ Asi najzložitejším kúskom, pri ktorom sa krajčírky rozhodne zapotia, je kabát, ktorý sa dá nosiť aj ako šaty. Návrhár priznáva, že je umenie takýto model navzorovať, aby sedel na veľkosť 34 aj 46 a aby pôsobil nerušene aj výrazný vzor. „Na prvý pohľad pôjde o jednoduchý, čistý strih, no čím dlhšie sa na model budete pozerať, postupne objavíte naozaj veľa prepracovaných prvkov, od štepovania, záhybov po pasovanie. Znamená to, že tento model je veľmi náročný na spracovanie,“ súhlasí Erik Šimčisko.

Dominantnou farbou bude tmavomodrá a pepermintová s decentným akcentom studenej ružovej. (zdroj: Narali Šimčisko)

Čisté línie sú najťažšie

„Je to ako s diamantom. Kým ho vypracujete do čistého tvaru, je za tým veľa práce a veľa presností, na druhej strane sa však aj veľa karátov odbúrava, no výsledkom je dokonalý tvar,“ konštatuje návrhár. Aj preto si modely fotia, modelka sa v šatách musí prechádzať, aby videli, ako model na žene funguje, či je rozparok rafinovaný, alebo je to už príliš. „Aj takýto zdanlivo jednoduchým prvkom môžete veľa pokaziť. Napríklad to pridá žene na veku, alebo bude pôsobiť už vulgárne,“ to všetko musia brať tvorcovia ďalšej kolekcie do úvahy. Ako hovoria, niekedy zohrá jeden - dva centimetre podstatnú rolu.

Dokonalá súhra

Prvé jarno-letné modely budú čoskoro v predaji. V druhej vlne, ktorá má byť ženská a sexi, budú tvorcovia pracovať viac s tylom, flitrami či koženkou. „Ďalšia kolekcia bude celoročne využiteľná, bude výrazná a sexi. Pohráme sa s materiálmi, ktoré rôzne nakombinujeme,“ prezrádzajú. Keďže značka dF má špecifický rukopis, zaujímalo nás, nakoľko si v spoločnej kolekcii presadila svoje a koľko je Borisova práca. „Mama, ako hlavná návrhárka značky dF, si z tisíc vzoriek vybrala jeden materiál, na ktorom chcela Borisovi ukázať kvalitu, v akej sa kolekcia ušije. Ten si ho okamžite zamiloval. Čiže išlo o dokonalú súhru,“ dodáva na záver Erik Šimčisko. Malá módna revolúcia teda pokračuje a MY sa už tešíme na výsledok.

No ad for you