Piatok, 23. august, 2019 | Meniny má Filip

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cestujúci z Vysokej nad Kysucou i Makova sú nespokojní s vlakovými spojmi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Re:

Predstavitelia ZSSK sa cuduju, ze im ubudaju cestujuci, pritom hlavnym dovodom su ich nekompetentne rozhodnutia a najma GVD. Hovorit o takte osobnej dopravy na ZSSK je pokusom o vtip. Takt v doprave existuje napr na CD v CR, kde os.vlaky chodia v pravidelnom takte, napr. kazdu hodinu v rovnaku minutu, cize cestujuci vie, ze vzdy mu ide spoj v rovnaky cas a zaroven v pravidelnych intervaloch. Takze ak aj nestihne jeden spoj,vie ze mu ide dalsi za 30 min,alebo za hodinu. Na Slovensku takt vyzera tak, ze ide os v nepravidelnych intervaloch a aj casoch. Takze ak ma cestujuci smolu, ze meska jeden Os, nestiha dalsi spoj.Lenze vedenie ZSSK take veci netrapia, oni vlaky na cestovanie nepouzivaju, len o vlakoch vedia rozrpavat a realny vlak videli zvacsa naposledy na obrazku. System,akym je nastavena osobna doprava ZSSK je vysmechom pre zelezniciarov z okolitych statov, lebo tak ako sa tvori GVD sa uz netvori nikde, zeleznice maju zabezpecovat dopravnu obsluznost a nie,aby sa cestujuci prisposobovali GVD ZSSK. Najchorejsim prvkom je skutocnost,ze stat dotuje ZSSK za najazdene km. Uz v minulosti sa ukazalo,ze redukcia spojov nevedie k takym usporam,ake by si predstavovali vo vedeni ZSSK, nakolko vyraznejsie im neklesnu fixne naklady, ktore maju, ci realizuju 5 alebo 10 spojov,ale redukciou sa im len redukuje dalej pocet cestujucich. Na Slovensku jedina sanca na kvalitnejsie cestovanie je so vstupom sukromnych dopravcov. V CR pokial nezacalo jazdit Regiojet, tak internet vo vlaku bol nedosiahnutelny bod,ako nastupila konkurencia, uz je mozne aj internet v R a EX zabezpecit, podstatnou mierou zlepsit servis vo vlaku, a aj pocet spojov. ZSSK vedia setrit len rusenim spojov a dalsim obmedzovanim sluzieb na zeleznici.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Turzovka

Na západe je trend prepojovať vlakovú a autobusovú dopravu a podporuje sa vzájomné prepojenie týchto druhov dopravy (prestup s minimálnym presunom). Len v Turzovke sa autobusy presunuli od stanice kamsi dopr****. A ešte sa to prezentuje ako super výhoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Efektivita na švajčiarsky spôsob

Riešenie vzniknutej situácie nebolo nikdy jednoduchšie: príklad si stačí vziať z neďalekého Švajčiarska, kde na trasách, kadiaľ vedie železnica, žiadne autobusy nejazdia.
Regionálna doprava je financovaná kantónmi, diaľková spolkom. V jednoduchosti je krása a to Švajčiari nemajú poňatia o pojmoch ako deficit štátneho rozpočtu a podobne.

Myslím, že aj u nás by mohol fungovať podobný model - to by však musel existovať akýsi prierezový dopravný systém, v ktorom by spoločne sedeli ľudia za všetky druhy verejnej osobnej dopravy. Optimálne by u nás bolo zavedenie objednávok pre regionálne vlaky do kompetencií VÚC, tak ako je to pri autobusoch, resp. nech je VUC-kám umožnené vytvoriť si vlastných železničných dopravcov a vec je vybavená.

Všetko je otázkou dobrej vôle a schopnosti prijímania konsenzuálnych riešení. Keď sa dohodli aj bratia Česi, prečo sa nevieme aj my???
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Už ste čítali?