Eurofondy sa minuli, zostáva iba čakať na otvorenie dlhovej brzdy

Eurofondy sa minuli, peniaze na opravu komunikácií nie sú. To je aj prípad medzinárodnej cesty I/10 v Makove. Petícia, ktorú tam v roku 2016 spísali obyvatelia, zatiaľ nepomohla.

Nekvalitný asfalt je príčinou častých dopravných nehôd. Nekvalitný asfalt je príčinou častých dopravných nehôd. (Zdroj: ARCHÍV OBCE)

MAKOV. Obyvatelia žijúci v blízkosti medzinárodnej cesty I/l0 sú zúfali. Sťažujú si, že žiadnou raritou nie sú havarované kamióny, ktoré nezriedka skončia pri ich domoch, dokonca v záhradách. V roku 2016 spísali petíciu, ktorú vedenie obce odovzdalo na ministerstvo dopravy. Svoju nespokojnosť vyjadrilo vyše 600 obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta im komplikuje život

„Dostali sme informáciu z ministerstva, že nás zahrnú do investícii na rok 2018, nakoľko tie v minulom sa vyčerpali,“ informoval starosta Makova Martin Pavlík.

SkryťVypnúť reklamu

Spomínaná cesta je vo veľmi zlom stave, niektoré úseky sú doslova katastrofálne. Na viacerých miestach sú v asfalte veľké nerovnosti a diery v celom profile, ktoré spôsobujú nadmerný hluk, spôsobený zväčša kamiónovou dopravou. Nekvalitný, šmykľavý asfalt je príčinou častých dopravných nehôd, najmä v zákrutách pri klesaní z obidvoch strán obce. Na mnohých miestach je vozovka nevhodne naklopená a počas dažďov steká voda z cesty priamo do pivníc rodinných domov a záhrad. Starosta povedal, že sa denne stretáva s nespokojnosťou obyvateľov, tiež návštevníkov obce.

Opráv sa zatiaľ nedočkali

Podľa jeho slov nekvalitná vozovka na mnohých miestach naďalej strpčuje život obyvateľom. „Je pre mňa zarážajúce, že napriek častým dopravným nehodám na kritickom úseku v smere na Bytču a našim urgenciám, nakoľko dochádza k priamemu ohrozeniu ľudí v rodinných domoch, správca cesty nevykonal žiadne opatrenia, či už spomalením alebo zdrsnením vozovky na tomto úseku," konštatoval. Dodal, že aj naďalej budú upozorňovať a žiadať riešenie tejto veľmi zlej situácie.

SkryťVypnúť reklamu

Na peniaze z eurofondov sa už spoliehať nedá

„Ministerstvo dopravy hľadá možnosti, ako zlepšiť situáciu obyvateľov obce Makov, keďže sme si vedomí, že ide o frekventovaný medzinárodný ťah. V súčasnosti je v projektovej príprave most 238 I/10 Makov – Trojačka, pričom práce ohľadom zlepšenia bezpečnostných parametrov sa plánujú vykonať v budúcom roku,“ informoval komunikačný odbor ministerstva. Čo sa týka opráv konkrétnych ciest, investičný plán na tento rok sa v súčasnosti spracúva a zatiaľ sa neukončil.

Prečítajte si tiež: Diaľnicu skolaudovali, ďalšie práce si však žiadajú milióny eur navyše Čítajte 

Ako ďalej informovalo ministerstvo v prípade cesty I/10 Makov - prieťah je rozhodujúce nájsť dostatočné finančné prostriedky, keďže financie v rámci eurofondov sa v tomto programovom období prakticky minuli a prerozdelili. „Aj preto otvárame diskusiu o otvorení dlhovej brzdy a odporúčame poslancom Národnej rady, aby ju podporili a zlepšili tak dopravnú situáciu v regiónoch, kde je už neúnosná. Ak sa nevyčlenia dodatočné zdroje na infraštruktúru, budeme odkázaní na zdroje zo štátneho rozpočtu alebo na nové programové obdobie,“ konštatovalo ministerstvo.

SkryťVypnúť reklamu


ARGUMENTY OBYVATEĽOV PRI SPISOVANÍ PETÍCIE:

Eva Čuboňová - Je tu veľká premávka, veľa dopravných nehôd. Najhoršie je, keď zaprší. Vždy sa tu vyvráti nejaké auto. Predtým to boli osobné, teraz pribudli aj kamióny. Stým súvisí aj vytekanie prevádzkových kvapalín. Jednoducho sa bojíme. Tá cesta je v dezolátnom stave. Čo si spomínam, boli tu prevrátené tri kamióny, osobné autá sme mali aj v záhrade. Žiadali sme zníženie rýchlosti, ale 70 km/h nepostačuje. Cesta je zle naklopená a ako som spomínala, veľká je aj rýchlosť.

Ján Holáčik – V noci je to niečo hrozné, nedá sa spať. Človek sa zobudí aj päťkrát za noc. Keď ide prázdny kamión 70 - 80kilometrovou rýchlosťou, akoby vám niekto strelil do domu. Zdá sa, že vám padá strecha. V mojej záhrade zatiaľau to neskončilo, ale stalo sa, že sa jednému odtrhol vozík, vošiel do protismeru. Je možné, že bol zle upevnený, ale zrejme tomu pomohla aj jama, ktorá je na tejto ceste.

Irena Cingelová - Keď ide prázdny kamión, môžete mať aj plastové okná, nič vám nepomôže. Je to hrozný rachot. Čo sa týka mojej práce, chodím na samé nočné, nikdy by som neverila, že raz budem musieť spať so štupľami v ušiach. Mojej sestre tieto jazdy kamiónov vykrivili plot, po búrkach ide všetka voda do jej dvora. Koľkokrát sme v noci vybehli, že nebodaj kamión havaroval. Pravdou totiž je, že každý tento hluk sa prenáša do našich domov.

Karola Masnicová - Zvlášť v noci vôbec nemôžem otvoriť okno. Už toľkokrát som vybehla von, či nedošlo k havárii kamióna. Tie jamy na ceste sú hrozné.

Ivana Bajcarová - Keď prechádzajú kamióny v noci, trasú sa mi poháre v kredenci. Takisto ako ďalší, aj ja si často myslím, že je tu búračka. Tá cesta nie je rovná, rovnako ako iným, aj mne steká voda z nej až do dvora.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Kysuce

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 864
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 043
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 450
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 238
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 281
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 130
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 079
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 494
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 411
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 851
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 045
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 845
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 580
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 451
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 334
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  2. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  3. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  4. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  5. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  6. Miloš Kmety: Skrachovala nám cestovka.
  7. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev
  8. Juraj Droppa: Cieľ je dobrý. Ale cesta je zlá.
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 411
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 851
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 045
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 845
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 580
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 451
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 334
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 063
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu