Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav

Eurofondy sa minuli, zostáva iba čakať na otvorenie dlhovej brzdy

Eurofondy sa minuli, peniaze na opravu komunikácií nie sú. To je aj prípad medzinárodnej cesty I/10 v Makove. Petícia, ktorú tam v roku 2016 spísali obyvatelia, zatiaľ nepomohla.

Nekvalitný asfalt je príčinou častých dopravných nehôd. Nekvalitný asfalt je príčinou častých dopravných nehôd. (Zdroj: ARCHÍV OBCE)

MAKOV. Obyvatelia žijúci v blízkosti medzinárodnej cesty I/l0 sú zúfali. Sťažujú si, že žiadnou raritou nie sú havarované kamióny, ktoré nezriedka skončia pri ich domoch, dokonca v záhradách. V roku 2016 spísali petíciu, ktorú vedenie obce odovzdalo na ministerstvo dopravy. Svoju nespokojnosť vyjadrilo vyše 600 obyvateľov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Cesta im komplikuje život

„Dostali sme informáciu z ministerstva, že nás zahrnú do investícii na rok 2018, nakoľko tie v minulom sa vyčerpali,“ informoval starosta Makova Martin Pavlík.

Spomínaná cesta je vo veľmi zlom stave, niektoré úseky sú doslova katastrofálne. Na viacerých miestach sú v asfalte veľké nerovnosti a diery v celom profile, ktoré spôsobujú nadmerný hluk, spôsobený zväčša kamiónovou dopravou. Nekvalitný, šmykľavý asfalt je príčinou častých dopravných nehôd, najmä v zákrutách pri klesaní z obidvoch strán obce. Na mnohých miestach je vozovka nevhodne naklopená a počas dažďov steká voda z cesty priamo do pivníc rodinných domov a záhrad. Starosta povedal, že sa denne stretáva s nespokojnosťou obyvateľov, tiež návštevníkov obce.

Opráv sa zatiaľ nedočkali

Podľa jeho slov nekvalitná vozovka na mnohých miestach naďalej strpčuje život obyvateľom. „Je pre mňa zarážajúce, že napriek častým dopravným nehodám na kritickom úseku v smere na Bytču a našim urgenciám, nakoľko dochádza k priamemu ohrozeniu ľudí v rodinných domoch, správca cesty nevykonal žiadne opatrenia, či už spomalením alebo zdrsnením vozovky na tomto úseku," konštatoval. Dodal, že aj naďalej budú upozorňovať a žiadať riešenie tejto veľmi zlej situácie.

Na peniaze z eurofondov sa už spoliehať nedá

„Ministerstvo dopravy hľadá možnosti, ako zlepšiť situáciu obyvateľov obce Makov, keďže sme si vedomí, že ide o frekventovaný medzinárodný ťah. V súčasnosti je v projektovej príprave most 238 I/10 Makov – Trojačka, pričom práce ohľadom zlepšenia bezpečnostných parametrov sa plánujú vykonať v budúcom roku,“ informoval komunikačný odbor ministerstva. Čo sa týka opráv konkrétnych ciest, investičný plán na tento rok sa v súčasnosti spracúva a zatiaľ sa neukončil.

Prečítajte si tiež: Diaľnicu skolaudovali, ďalšie práce si však žiadajú milióny eur navyše Čítajte 

Ako ďalej informovalo ministerstvo v prípade cesty I/10 Makov - prieťah je rozhodujúce nájsť dostatočné finančné prostriedky, keďže financie v rámci eurofondov sa v tomto programovom období prakticky minuli a prerozdelili. „Aj preto otvárame diskusiu o otvorení dlhovej brzdy a odporúčame poslancom Národnej rady, aby ju podporili a zlepšili tak dopravnú situáciu v regiónoch, kde je už neúnosná. Ak sa nevyčlenia dodatočné zdroje na infraštruktúru, budeme odkázaní na zdroje zo štátneho rozpočtu alebo na nové programové obdobie,“ konštatovalo ministerstvo.


ARGUMENTY OBYVATEĽOV PRI SPISOVANÍ PETÍCIE:

Eva Čuboňová - Je tu veľká premávka, veľa dopravných nehôd. Najhoršie je, keď zaprší. Vždy sa tu vyvráti nejaké auto. Predtým to boli osobné, teraz pribudli aj kamióny. Stým súvisí aj vytekanie prevádzkových kvapalín. Jednoducho sa bojíme. Tá cesta je v dezolátnom stave. Čo si spomínam, boli tu prevrátené tri kamióny, osobné autá sme mali aj v záhrade. Žiadali sme zníženie rýchlosti, ale 70 km/h nepostačuje. Cesta je zle naklopená a ako som spomínala, veľká je aj rýchlosť.

Ján Holáčik – V noci je to niečo hrozné, nedá sa spať. Človek sa zobudí aj päťkrát za noc. Keď ide prázdny kamión 70 - 80kilometrovou rýchlosťou, akoby vám niekto strelil do domu. Zdá sa, že vám padá strecha. V mojej záhrade zatiaľau to neskončilo, ale stalo sa, že sa jednému odtrhol vozík, vošiel do protismeru. Je možné, že bol zle upevnený, ale zrejme tomu pomohla aj jama, ktorá je na tejto ceste.

Irena Cingelová - Keď ide prázdny kamión, môžete mať aj plastové okná, nič vám nepomôže. Je to hrozný rachot. Čo sa týka mojej práce, chodím na samé nočné, nikdy by som neverila, že raz budem musieť spať so štupľami v ušiach. Mojej sestre tieto jazdy kamiónov vykrivili plot, po búrkach ide všetka voda do jej dvora. Koľkokrát sme v noci vybehli, že nebodaj kamión havaroval. Pravdou totiž je, že každý tento hluk sa prenáša do našich domov.

Karola Masnicová - Zvlášť v noci vôbec nemôžem otvoriť okno. Už toľkokrát som vybehla von, či nedošlo k havárii kamióna. Tie jamy na ceste sú hrozné.

Ivana Bajcarová - Keď prechádzajú kamióny v noci, trasú sa mi poháre v kredenci. Takisto ako ďalší, aj ja si často myslím, že je tu búračka. Tá cesta nie je rovná, rovnako ako iným, aj mne steká voda z nej až do dvora.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Obyčajné dáta sa dokážu premeniť na neobyčajné veci
  2. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  3. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  4. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  5. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  6. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  7. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE
  1. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  2. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  4. Prezentácia zahraničných partnerských univerzít na EUBA
  5. Tatras guide: A fresh take on the stunning soul of Slovakia
  6. Nové palivo E10 zníži emisie v doprave
  7. Denisa Fedáková: Štyridsiatka nie je vôbec prekážkou
  8. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  9. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme
  10. Na rozvoj turizmu v Košickom kraji je pripravených 840-tisíc eur
  1. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 10 627
  2. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 10 203
  3. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 9 004
  4. Pre prácu v banke sú nevyhnutné tri schopnosti. Máte ich? 6 903
  5. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 6 221
  6. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 5 384
  7. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 313
  8. VIVO! prišlo do Bratislavy 4 839
  9. Nový Volkswagen Golf a jeho 7 zásadných noviniek 4 295
  10. Vyjadrením bohatstva nie sú peniaze, ale múdrosť 4 255

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Nežná revolúcia

Protagonista Novembra 1989 v Čadci: Šiel by do toho znova

Najeuforickejším zhromaždením v Čadci počas Novembra 1989 bol generálny štrajk v pondelok 27. novembra. Viedol ho Stanislav Machovčák a po tridsiatich rokoch si na toto obdobie zaspomínal. Ako hodnotí uplynulé tri desaťročia od revolúcie?

K posunu vpred môže prispieť zdieľanie dát či spolupráca samospráv

Ako je to s modernými mestami, regiónmi a šikovnými riešeniami na Slovensku?

Diskutujúci na stredajšom diskusnom fóre Smart Cities v Žiline.

Zadržali takmer päťdesiat vodičov „pod parou“

Až 49 podgurážených vodičov na cestách. Taká je týždenná bilancia policajných kontrol na cestách Žilinského kraja.

Kontroly na cestách pokračujú.
Nezvestná Miroslava.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Aktualizácia 18:00

Neuveriteľná kolóna na Hospodárskej ulici v Trnave

Vodiči sa museli obrniť poriadnou trpezlivosťou.

AKTUALIZOVANÉ: 13:35

Na Liptov sa valí voda z Nízkych Tatier

Hladina riek sa cez noc znásobila. Voda strhla mosty na Magurku.

Vybrali SME

Už ste čítali?