Streda, 27. január, 2021 | Meniny má BohušKrížovkyKrížovky

Peter Chnúrik: Z Rakovej chceme mať cyklistické centrum Kysúc

Šéf organizátorov z Rakovej hodnotí rok 2018 ako 12 mesiacov plných výziev.

Organizátor Peter Chnúrik (vpravo) počas vyhodnotenia medzinárodných pretekov CX Raková. Organizátor Peter Chnúrik (vpravo) počas vyhodnotenia medzinárodných pretekov CX Raková. (Zdroj: JÁN MELICHER/jmphoto.sk)

Toto robím posledný raz v živote. Aj tieto slová občas počuť v tábore organizátorov z Rakovej, ktorí každoročne pripravujú skvelé športové podujatia. Napriek tomu rok čo rok posúvajú latku vyššie a vyššie, do obce na Kysuciach prinášajú preteky s medzinárodnou účasťou.

O roku 2018 a fungovaní CK Biking Raková sme sa rozprávali s Petrom Chnúrikom...

Rok 2018 sa blíži ku koncu, je čas bilancovať. Aký bol z pohľadu CK Biking Raková?

– Bol plný výziev! Každý rok robíme preteky podobne, ale každý rok sa snažíme zvýšiť ich úroveň a priniesť niečo nové. Zo začiatku to nebolo také náročné ako teraz, keď už je „ovocie z nižších konárov obraté“ a čoraz ťažšie sa hľadá kompromis medzi finančnými možnosťami a reálnym prínosom. Tento rok sa nám to opäť podarilo, prišiel trojnásobok domácich pretekárov na časovku, najvyššia účasť v SP a stovky divákov na cyklokrose. Je to rok od roku náročnejšie, ale o to krajší je potom úspech. Ak sa podarí. A vďaka partii, ktorú pri sebe máme spomedzi našich členov a rakovských hasičov, sa vskutku darí dobre.

Skryť Vypnúť reklamu

Už tradične ste organizovali viacero podujatí. Ktoré z nich považujete za najvydarenejšie?

– Prvá bola klasicky časovka UPHILL MTB Beskydy, pri ktorej si držíme našu úroveň už dlhé roky. Pravidlá sú prispôsobené seriálu, účasť bola v porovnaní s ostatnými kolami výborná a čo nás obzvlášť teší, je veľký nárast počtu domácich pretekárov. To je totiž náš cieľ, dostať na preteky ľudí, ktorí by inak možno ani nevedeli, že by ich to bavilo. Druhá je naša „rodinná“ PoHodovka, bežecké preteky na 10 km počas Rakovských hodov. Dobrá atmosféra a rýchla akcia je už zabehnutá, veď budúci rok nás čaká jej 15. ročník. No a potom je tu vrchol sezóny – CX Raková. Slovenský pohár v cyklokrose v bodovaní svetového pohára UCI. Tam sa množstvo práce s ostatnými nedá ani porovnať. Perfektne pripraviť trať trvá týždne, množstvo pravidiel kontrolujú komisári zo Slovenského zväzu cyklistiky aj priamo z UCI, akcia má účastníkov z polovice Európy a v deň konania už musí všetko od parkoviska po štart a od cieľa po rozlúčku šliapať ako hodinky. Samozrejme, nikdy nešliape. Ale úroveň je podľa záverečných správ rozhodcov príkladná, riešenie akéhokoľvek problému promptné a organizácia na svetovej úrovni. Takže môžeme zodpovedne prehlásiť, že našu prácu robíme dobre. Naším veľkým cieľom je divácka účasť, preteky sú zaujímavé a návštevníci si ich užili. Veríme teda, že budúci rok vezmú aj susedov a kamarátov a špičkovým cyklistom pripravíme výnimočnú atmosféru.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Kondičný tréner: Chcieť schudnúť dvadsať kíl za dva mesiace je nezmysel Čítajte 

S organizáciou podujatí prichádzajú najmä povinnosti. Prečo to vôbec robíte?

– Jednoducho, baví nás to. Pár dní pred pretekmi aj počas neho sa tisíckrát ozve: „Toto robím posledný raz v živote.“ A hodinu po jeho skončení sa už plánuje, čo všetko sa budúci rok rozšíri a čo sa spraví lepšie. Nie raz sme hlasovali o odvolaní tej či tej akcie pre nejaké problémy a ani raz odvolanie neprešlo. Ani si nespomínam na nejaký hlas „za“. Áno, prináša to veľa starostí, problémov, oberá o kvantum voľného času, ale zároveň aj dáva množstvo energie, skvelých ľudí, a tak nejako zrejme aj zmysel života (úsmev).

Podarilo sa vám postaviť aj pumptrackovú dráhu. Prezradili by ste nám, o čo presnejšie ide?

– PumpTrack je spevnená dráha podobná zmenšenej dráhe na BMX, ktorej špecialita je, že sa dá celá jazdiť bez šliapania do pedálov – len „pumpovaním“ celým telom a akýmsi odrážaním sa od kopcov. Nie je to zložité, je to zábava a poriadne to precvičí celé telo. Samozrejme, najviac si ju užívajú deti z okolia. Ale nie je to dráha len pre deti, všetci cyklisti si na nej výborne precvičia techniku a zaposilujú. Rozhodne stojí za návštevu. Táto stavba „cyklistického areálu“ je pre nás úplne nová skúsenosť, okrem jednorazového podujatia budujeme skutočnú trvalú hodnotu pre návštevníkov na zničenom a nevyužiteľnom pozemku. Postavili sme ju vďaka projektom cez nadácie. Tento rok prebehli projekty úspešne a ako obvykle, veríme, že naša spolupráca bude pokračovať a o pár rokov bude „BIKING areál“ obľúbené a široko-ďaleko známe miesto.

Skryť Vypnúť reklamu

Zvykli si na ňu ľudia, športovci, využívajú ju pravidelne?

– Áno, účasť nás až prekvapila, od otvorenia sa na nej doslova v každú voľnú chvíľku stretávala rôznorodá partia detí a mladých, skúšali si ju cyklisti idúci okolo. Cez zimu si pospí a od jari budeme pracovať na jej rozširovaní.

Čo plánujete do roku 2019?

– Ako som už spomínal, pokračovať v začatých projektoch, dotiahnuť nových ľudí. Chceme mať z Rakovej cyklistické centrum, minimálne celých Kysúc. Aj keď len po malých krôčikoch.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hygge ako životný štýl
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  5. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  6. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  7. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  8. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  9. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  10. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  1. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  2. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  3. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  5. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  6. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  7. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  8. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  9. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  10. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 20 275
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 18 584
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 18 412
  4. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 16 388
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 149
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 815
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 415
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 349
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 173
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 027
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Bicykle, bicyklovanie, cyklotrasy

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Cyklistika

Hlavné správy z SME | MY Kysuce - aktuálne správy

Šimák zomrel v utorok (26. 1.) vo veku 72 rokov po dlhej a ťažkej chorobe.

Šimák bol spoluzakladateľom vydavateľstva 7 Plus a týždenníka PLUS 7 DNÍ.

7 h

Patrí medzi najlepšie stredné odborné školy s najmenším počtom nezamestnaných absolventov v Žilinskom kraji. Viac ako 70 % jej absolventov úspešne pokračuje v štúdiu na vysokej škole. Má tie najmodernejšie technológie, ktoré čakajú na šikovných študentov. Staň sa jedným z nich!

12 h

Stredná odborná škola strojnícka na Športovej ulici v Kysuckom Novom Meste už dlhodobo patrí medzi najkvalitnejšie a najprogresívnejšie školy svojho druhu v Žilinskom kraji so zameraním na strojárstvo, elektrotechniku, ekonomiku a poľnohospodárstvo.

12 h

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

26. jan

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Zvolen patrí medzi lepšie okresy.

26. jan

Výhrady zástupcov dolných Kysúc boli oprávnené.

26. jan

Pokiaľ ste nezvestné deti videli, kontaktujte políciu.

11 h

Mnohí vodiči odbočujú na Nedožerskej ceste v Prievidzi doľava, smerom do mestskej časti Necpaly. Podľa dopravnej značky to však robiť nemôžu, čo si mnohí doteraz neuvedomovali.

16 h

Už ste čítali?