Po dostavbe diaľničného úseku D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec hrozí doprave na dolných Kysuciach totálny kolaps. Veď cesta I/11 je už dnes extrémne preťažená, Radoľský most je v havarijnom stave a dlho sľubovaná diaľnica D3 je stále v nedohľadne.
Dočasným riešením tejto kritickej situácie má byť premostenie problémovej križovatky v Radoli, ktoré navrhla iniciatíva D3preEurópu.

Aspoň tak vyzeral výsledok rokovania z 21. mája 2020 na pôde obce Radoľa za účasti projektanta, Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správy ciest, iniciatívy D3preEurópu, Žilinského samosprávneho kraja, poradcu premiéra Igora Matoviča pre dopravu Jána Marosza, či primátora Kysuckého Nového Mesta Mariána Mihaldu.
Podľa informácií, ktoré nám po stretnutí poskytol člen iniciatívy D3preEurópu a poslanec ŽSK Matej Fabšík, sa zúčastnené strany dohodli na tomto dočasnom riešení.
Starostovia dolných Kysúc a primátor Kysuckého Nového Mesta síce návrh ako taký neodmietajú, no majú viaceré výhrady, boja sa o bezpečnosť ľudí a prioritne chcú vidieť reálne kroky k výstavbe D3, nie dočasné riešenia.
Tvrdia, že o projekte s nimi nikto nerokoval a spoločne za ZMOS dolné Kysuce posielajú list ministrovi dopravy a výstavby Slovenskej republiky Andrejovi Doležalovi, na vedomie ho adresujú aj Národnej diaľničnej spoločnosti, Slovenskej správe ciest či Žilinskému samosprávnemu kraju.
„Požadujeme štúdiu dopadu na dotknuté obce a Kysucké Nové Mesto ohľadom bezpečnosti a plynulosti dopravy. Je pre nás prvoradé, aby sme zabezpečili bezpečnosť našich občanov. A to tento projekt nerieši,“ hovorí pre týždenník Kysuce primátor Kysuckého Nového Mesta Marián Mihalda.
Boja sa smrteľných úrazov
Starostovia dolných Kysúc a primátor Kysuckého Nového Mesta ďalej tvrdia, že s nimi o projekte nikto nerokoval.
„Celé premostenie ponad súčasnú križovatku sa začalo prezentovať niekedy v novembri – decembri roku 2019. Riešením mal byť kruhový objazd pod budúcim mostom. To nebolo až také zlé riešenie, nakoľko by sa autá dokázali pripojiť zo všetkých smerov. Ešte do spomínaného stretnutia sme sa stále bavili o tomto variante, no na rokovaní bol predložený nový návrh, o ktorom máme pochybnosti ohľadom pripájania sa na cestu I/11 z dotknutých obcí. Kto si vezme na svoje tričko, keď sa tam stane smrteľný úraz? Na papier sa dá nakresliť hocičo, ale kto bude niesť zodpovednosť?“ pýta sa Marián Mihalda.